Ez vár ránk a Diablo IV-ben 2. rész

A feljegyzés kereteiben mélyebben belemegyünk a Diablo IV rendszerébe, funkcióiba, illetve megnézzünk milyen újdonságokra került fény tegnap este a Diablo folytatásával kapcsolatban.
A cikk előzményeit ide kattintva olvashatod.

Dungeons és EndGame Dungeons

A jelenlegi koncepció szerint a Diablo IV hatalmas világában több száz különbözőféle Dungeon lesz fellelhető. Nem elég hogy minden dungeon-nak meglesznek az egyedi vonásai, de ezek a vonások mentén minden dungeon random módon újragenerálódik a Diablo II és Diablo III-ban szintén ismert pályageneráló funkció segítségével.

A Diablo IV-ben lesznek mind zárt (Barlangok, épületek) térben és nyíltéri (Szabad zónák) Dungeon-ok. Ezekben a dungeonokban lesznek mind véletlenszerű események és dungeon feladatok, küldetések.

Az események között lesznek a Diablo III-ban megismert küldetések melyek véletlenszerű helyeken jelennek meg, és konkrét feladatokat igényelnek a játékostól, gyakran korlátozott idő alatt kell őket teljesíteni. A fejlesztők ebbe is nagyobb kreativitást szándékoznak tenni az ígértek szerint.

Újdonság a Diablo IV-ben, hogy ezek az események nem lesznek semmihez kötve kötelezően, bármilyen Dungeon vagy nyíltéri pályán felbukkanhatnak.

Master Dungeonok is visszatérnek, de kissé másképp mint korábban, bármelyik Dungeon-t masterelhetünk jobbnál jobb tárgyak és jutalmak reményében. Az új rendszerben ahogy csináljuk a feladatokat fokozatosan egyre nehezebb lesz a Dungeon több ellenség, több erős elittel találkozunk. A cél, folyamatos nyomás alatt tartani a játékosokat.

Mik az EndGame Dungeonok?

A Diablo IV-ben minden dungeon átváltoztatható majd egy endgame dungeonné egy (endgame) dungeon kulcs segítségével, melyet utazásunk során találhatunk. Ezek a kulcsok affixeket (affixes) hordoznak magukon melyek akár egy dungeon menetét teljesen meg is őrjíthetik! Ilyen affixek a következők: Gömbvillám ami addig üldöz amíg nem teljesíted a dungeont, ha elkap meghaltál. Dungeon boss duplikálás! Láthatatlan ellenségek, ha megtámadnak csak akkor lesznek láthatóak! Ez csak pár példa arra, hogy mikben gondolkoznak a srácok a blizzardnál.
Ha egy talált kulcs nem tetszik akkor egyszerűen eladhatjuk, vagy lebonthatjuk értékes crafting materials-ért.
A Diablo III rift keystone funkciókat fogja ez a rendszer teljesen lecserélni.

Tárgy alaptípusok a Diablo IV-ben

Nyilván nem diablo a diablo ha nem lenne rengeteg vadi új tárgy amit megszerezhetünk. A Diablo 4-ben a következőképpen fognak kinézni a tárgy alaptípusok.

Normal -> Magic -> Rare -> Legendary/Set -> Ancient -> Mythic

A legendás tárgyak legalább olyan erősek lesznek mint a szett tárgyak, ha nem erősebbek! A legjobb cuccok akár képesség pontokat is adhatnak a karakterünknek, ezen felül a Mitikus tárgyak annyira erősek lesznek, hogy egyszerre csak egyet viselhetünk majd belőle, szóval érdemes majd jól dönteni.

Diablo IV Seasons

A Diablo II-ben megismert Ladder és annak utódja a Diablo III Szezonjai is visszatérnek a folytatásban, szintén ezzel fognak bejönni az új tárgyak és elemek, de a fejlesztők szerint a Diablo IV szezonjai is egészen mások lesznek mint korábban. A készítők egyenlőre ezt erősítették meg, de hamarosan részletesebben is ismertetik az elképzeléseiket a szezonokról!

Legendás Erők

A legendás erők merőben kellene, hogy megváltoztassa a játék élményét, és pontosan erről lesz szó a Diablo IV-ben. A legkönnyebb bemutatni ezt a Sorceress teleportálási képességén keresztül.

Míg az egyik növeli a védelmed teleportálás után, addig a másik a támadási erős növelik meg és így nagyobb lendülettel vághatod (vagy robbanthatod) az ellenfeleidet. Olyan is lehet hogy miután teleportálsz egy területi sebzést adsz le vagy teljesen megszűnhet a teleportálási cooldown, de cserébe teljesen véletlenszerű helyekre teleportálódhatsz. Az új rendszerben akár több képességet is összevegyíthetünk attól függően milyen játék stílus áll jól nekünk.

Rúnák és Rúnaszók

A rúnák visszatértek és jobban, mint valaha! A Diablo IV-ben egy egészen új megközelítést kap a rúnázás. Két típusa lesz: Egy körülmény és egy effektus rúna. Az első aktiválja a másik effektus rúnát ha egy bizonyos körülmény teljesül. Például lefagyasztasz egy lényt (körülmény) akkor egy véletlen képesség 15% gyorsabban fog új töltődni (effektus). Rengetegféle változat lesz minden rúnából, hogy kialakíthassuk a saját legendás képességeinket. A választott rúnákat egyszerűen helyezzük a tárgy foglalatokba és már mehetünk is!

Ashava és Világfőellenségek

Ashava az első a Diablo IV főellenségei között akik a világban várnak a hősökre, hogy lemészárolhassák őket. Ezeknek a World Boss-ok legyőzőséhez több hősre is szükség lesz ugyanis nem könnyed baráti ellenfeleknek tervezik őket. Képességeik brutálisak akár egy csapással végez velünk ha nem figyelünk. Ahelyett hogy ezek a főellenségek immunisak lennének minden crowd-control effektre lesz egy küszöbérték amit Staggering nevezünk majd. Ha ez a küszöbérték elér egy bizonyos szintet a főellenség karmai letörnek, vagy bármilyen halálos képessége kissé kevésbe lesz halálos ránk és hőseinkre nézve.

Egyedül vagy együtt?

A Diablo 4 egyik legfontosabb témaköre nyilván e körré csoportosul. Egyedül vagy együtt? Esetleg részben egyedül részben másokkal együtt küzdünk meg a poklok seregeivel?

Az óriási világtérkép nagy részén találkozhatunk más hősökkel és együtt felvehetjük a küzdelmet, lesznek zugok melyekben alapesetben egyedül leszünk, de ha kedvünk tartja összeállhatunk más hősökkel. Mind a fő kampány és a Dungeonok egyedül is lenyomhatjuk, de ha kedvünk tarja másokkal is is küzdhetünk vállvetve! A világban lesznek részek melyek a főkampány után feloldódnak és mikor visszatérsz oda már más hősök is rohangálhatnak a térképen miközben egy world boss-t gyűrnek. A Diablo IV keretében a Klánok is erős megjelenést kapnak, jönnek a fizikai klán bankok és klán belüli cserebere.

Képességek és Képességfa

A Diablo IV-ben visszatér a képességfa. Minden szinten egy új elosztható képességpontot kapunk, ezekből megtanulhatunk új képességeket vagy már meglévőket sajátíthatunk el még jobban ezáltal erősebbé téve az adott képességet.

Kasztonként változnak a képességfában beállítható képességek, ezekből állíthatjuk össze a játékstílusunk egyik sarkalatos pontját! A legerősebb képességek a fa legalján lesznek találhatóak.

A világ

A korábbi részekkel ellentétben itt egy teljesen nyílt világban vándorolhatunk öt hatalmas régióban. A régiókban megismerkedhetünk a sajátos klímával, helyi problémákkal, a terület múltjával és a különböző szörnyek, esetleg kutikulákkal, banditákkal akik a vidéket uralják!
Ezek a régiók tökéletesen összekötöttek, nincsenek közöttük töltőképernyők.
Ne feledjük, hogy a Diablo IV-ben továbbra is lehet waypoint-okkal is utazni majd.

Scosglen

A druidák otthona, ez a zöldes és esős föld erősen erdős és a tengerpart a határa. A druidák mindent megtesznek, hogy megvédjék e földeket, akár azon az áron is hogy elveszítik emberségüket és vadállattá változnak!

Fractured Peaks

A sziklás, hegyes vidék tartotta távol eddig a látogatókat ettől a fagyos vidéktől. A szerzetesek ezen tájon találtak menedéket és megvilágosodást, mit sem törődve a repedésekben leselkedő gonosszal.

Dry Steppes

A száraz pusztákon az élet kevesebbet ér, mint a víz. Zord barbárok, kegyetlen zsoldosok és kannibál vérmágusok harcolnak a túlélésért ezen a kegyetlen sós pusztákon, amit csak a legbátrabbak— vagy kétségbeesettek —- hívnak otthonuknak.

Hawezar

Méreg, fertő és kétségbeesés terjeng, mint a penész és emészt fel mindent ezen a környéken. Hawezar egy halálos környék még azok számára is akik ismerik kanyargós ösvényeit. Mocsarait boszorkányok rég elfeledett énekének átkai ölelik.

Kejhistan

Az egykori civilizáció bástyáját már megannyi harc és démoni invázió tépázta meg, ennek ellenére a romok között még mindig ott kering a gonoszság. Az itteniek gazdagságban és luxusban éltek, most azonban a félelem és paranoia az ő sorsuk, amit a háttérben, az ősi gonoszok szabadon engedésén munkálkodó kultistáknak köszönhetnek.

A bejegyzés folytatása hamarosan!

Hozzászólás a feljegyzéshez

A password will be emailed to you.