Ebben a feljegyzésben összeszedjük a lehető legtöbb információt a Diablo IV-ről amit az idei BlizzCon és BlizzCon paneleken elmondtak nekünk. VIGYÁZAT HOSSZABB CIKK KÖVETKEZIK ! 🙂
Visszatérés a sötétségbe
By Three They Come
A fekete lélekkő elpusztulása után, a legfőbb gonosz Diablo és Malthael (A halál angyala) eleste után, megszámlálhatatlan élet veszett oda és Menedékföld nagy része a legsötétebb korában tölti szenvedéssel teli napjait. Évek teltek el mióta Malthael’s tervei elbuktak, hogy kipusztítsa az emberiséget, de Menedékföld tönkrement a folyamat miatt. Városok pusztultak el, a védőket levágták a Horadrim lelkesítő öregekre redukálódott, a Mennyek bezárták kapuikat és teljesen elzárkóztak minden nemű kapcsolattól a világgal, borzalmas sebeket szenvedett el a mennyek országa, az emberek magukra maradtak. Egyesek megpróbáltak egy normális élet újraépítést, de egy ősi fenyegetés mely olyan ősi, mint a föld maga megkezdte felemelkedését.
A Diablo IV a legújabb megtestesülése lassan alakot ölt. Pokoli új funkciók, brutális kihívások, vitathatatlanul a sötétség alkotja a játék magját. Vessünk egy pillantás a terrorra mi ránk vár:
Egy sötét jövő
Az egyik legősibb gonosz, ki olyan ősi, mint maga a világ, Lilith a Gyűlölet Lánya, Menedékföld alkotója kiszabadult a hármak akaratából kiknek vére volt a kulcs hogy Lilith évmilliók után ismét szabadjára engedje a világra a gyűlöletet, gyötrelmet és a kárhozatot. – Lilith, Mephisto Lánya, az emberiség suttogott elődje. Mind férfi és nő szívét elragadja Menedékföldön, a legrosszabbat isteníti és a világot egy sötét reménytelen helyként hagyja hátra.
Hagyj fel minden reménnyel és köszöntsd az Alkotódat!
Apokalipszis, démonok, a sötétség nem csak képeken, videókon van, de a játék és a történet gyökeres része. A fény nem éri el többet a világot, de a Kultisták, bibliai sötét erők annál inkább. Nem lesz mindig az, hogy csak a jók győznek, olykor a sötétség győz, például mint Albrecht sorsa a Diablo 1-ben. A Diablo IV követi a Diablo 2 érzelmiségét, eszmeiségét.
Nyílt világú Menedékföld
A Diablo IV keretében először lesz lehetőség hogy szabadon fedezzük fel a világot. Összesen Öt nagy régióban barangolhatunk egy óraisi világban. A történet mesélése először lesz nem kötött, ugyanis mind az öt régiót szabadon válaszhatóak a küldetések.
Óriási világhoz új közlekedési módok is dukálnak, jönnek a hátasok (Mounts). Az ígéretek szerint rengetegféle hátas fog rendelkezési állni, az unikornisokat kivéve azok ezúttal kimaradhatnak a képletből. Az egyik legizgalmasabb újítás a hátasokkal kapcsolatba hogy a képességek (skills) interakcióban lesznek a hátasokkal, ugyanis bizonyos képességeket a lóról is indíthatjuk. Például a Varászló lefagyasztja ellenfeleit miközben leugrik a lóról, vagy a barbár ki szó szerint a lóhátáról ugrik a szörnyek tömegébe!
Offline mód egyenlőre nem valószínűsíthető, de ígéretek szerint egyedül végig vihetjük az egész Diablo IV-et anélkül, hogy bárkivel érintkeznénk. A Dungeonokban egyedül vagy csoportosan is gyűrhetjük a szörnyeket, sőt a végjátékban is képesek lehetünk egyedül vagy csoportosan dungeonozni.
És ez még mindig nem minden! A világban lesz éjjel és nappalok folyamatos váltakozása, időjárási elemek változása, melyet bizonyos képességek is képesek lehetnek befolyásolni! Random küldetések, Világküldetések, hatalmas PVP csaták, több százfős harcok a bossokkal és a többi. Eddig bejelentett Zónák: Dawnheim Caves, Drowned Caverns, Hangman’s Tree, és Keeler Farm.
A Diablo IV Karakterosztályai
A Diablo 2-ből jól ismert tábortüzes karakterválasztó visszatér!
Egyelőre az 5 karakterosztályból hármat jelentettek be a további kettőn még dolgoznak.
Az eddig bemutatottak a következők:
A Barbár akár négy fegyvert is viselhet, és dinamikusan automatikusan fogja váltogatni képességeknek megfelelően.
A Varászló az arkán energia mestere, a Diabo 2 és Diablo 3 varázslóinak legjobb elemei találkoznak a Diablo IV Sorceress-ben.
A Diablo IV legjobb újításai közé fog tartozni, hogy minden karaktert mind az öt karakterosztályban rendkívül jól lehet majd személyre szabni! Mind a nem a haj, szemszín, bőr, bőrszín és még egy jó pár dolgot személyre lehet szabni. Az ígéretek szerint legalább annyira lehet őket majd személyre szabni, mint a World of Warcraft-os karaktereket. Ezen felül még egyedibb lesz a karakterünk a rúnaszavakkal, képességfával és képességek szabadon rendezhetőségével. Ebből kettő a jó öreg Diablo 2-ből (rúnaszó, képességfa) és egy pedig a Diablo 3-ból (Képességek szabadon rendezhetősége) innentől a Diablo IV-ben a képességek szabadon rendezhetősége alapértelmezett lesz, nem kell beállítani (Elective Mode).
Felszerelés és Képességek
Felszereléseket tekintve újdonság, hogy a szettekből kevesebb lesz, a hangsúly a legendás tárgyakra kerül, elvileg sokkal sokkal több lesz mint bármelyik korábbi részben! Sok képességet a Diablo II és Diablo III-ból ismét fontos szerepet fog játszani a folytatásban. A Képességfa és a Rúnaszavak vissza hozatala újabb érdekességi faktort adhat a játéknak.
A Karakterek sokkal dinamikusabban fognak mozogni a térképen. Az ellenséges támadások és képességek elől kiugorhatunk (dash, dodge), felmászhatunk hegyekre stb. Mivel itt még sok minden nem végleges szintén itt is érhetnek még a jövőben meglepetések.
A Diablo IV megjelenése egyelőre ismeretlen, a fejlesztők szerint még nagyon korai verzióban van a játék. Fejlesztők szerint ne számítsunk nagyon hamar a megjelenésére, ez részben érthető is ugyanis egy ekkora világ, a sok új funkció miatt érthető hogy időigényes lesz a munka. Ezen felül a srácok a stúdióban ezúttal nagyon nem szeretnének semmit elrontani.