Nekromanta
 
Idézések
Méreg- és csontvarázslatok
Átkok
A nekromanta fejlesztése
A nekromanta felszerelése
A játékmenet nekromantával
Tárgykeresés nekromantával
PvP nekró fejlesztése
Berry, mint nekromanta
DOOMER, mint nekromanta
Nermendis, mint nekromanta
Beckett, mint HC magatalálós nekró
HC Nekró Verseny 2005
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Itt a Nekromanta tulajdonságaival, jellemével és képességeivel ismerkedhetsz meg. A Nekromantákat sokan lebecsülik, vagy félreismerik; talán ha elolvasod ezt a pár sort, akkor nem fogsz Te is közéjük tartozni.
Nekromanták Rathma papjai, sokan mégis a gonosz követőinek tartják őket, furcsa és ijesztő hatalmuk miatt. A halottak feltámasztása és irányítása valóban nem mindennapi tudomány a varázshasználók körében. Ez már bőven elég ahhoz, hogy tudásukat a sötét oldal erőinek tulajdonítsák, hiszen amit az emberek nem ismernek vagy nem értenek, attól félnek, és amitől félnek, az gonosz. Rathma követői azonban egyáltalán nem gonoszak, igaz, különösebben jónak sem mondhatók: ők inkább az egyensúly hívei. A Jó és Gonosz, a Fény és Sötét, a Rend és Káosz közti egyensúly az, melyet mindenkinél jobban ismernek. Ez az ismeret a legigazabb tudattal ruházza fel őket, így a világi kísértések felett állnak. Sőt, mivel tudják, milyen is valójában a Halál, nem félnek tőle, és nem is próbáljak mindenáron késleltetni eljövetelét. Teljes mértékben értik és elfogadják helyüket - ahogy ők mondják - az Élet Nagy Körforgásában.

Mire képesek?

Pontosan ismerik az Élet és Halál közti egyensúlyt is, így képesek azt manipulálni. Mi sem egyszerűbb egy Nekromanta számára, mint egy nemrég eltávozott lelket újra az élők közé kényszeríteni Csontvázharcos vagy Csontvázmágus képében, aki addig küzd a Nekromanta oldalán, amíg újonnan nyert életenergiája el nem fogy, vagy ameddig a Nekromanta fel nem oldja a halál után felszabaduló energiákat egybekényszerítő átkot.
A képzettebb Nekromanta ismer más idéző varázslatokat és átkokat is. Képes különböző Gólemeket idézni, akár csupán agyag, akár saját vére, akár egy fémtárgy vagy tűz segítségével. A Gólemeket életben tartani és irányítani nem egyszerű feladat, hiszen létrehívásukhoz a Nekromanta nem használ idegen életerőt, így hatalmát egy időben csak egy Gólemre terjesztheti ki. Amint egy másikat idéz, az előző felett elveszti befolyását, így annak energiái széthullanak, a Gólem megszűnik létezni, csak egy kis kupac marad utána a földön.
A különböző teremtmények megidézésén kívül az igazi Nekromanták az átkozások terén is jeleskednek. A körülöttük lévő lényeken keresztüláramló ősi energiákat és életerőt könnyedén manipulálva különböző nagy erejű rontásokat hozhatnak rájuk.


Meglepő, hogy már a kevesebb hatalommal rendelkezők is milyen látványos és pusztító átkokra képesek, az ellenfél legyengítése, megvakítása, vagy sebeinek elfertőzése csupán ízelítők a Nekromanták kisebb átkai közül.
Vannak Nekromanták, akik a mérgezés terén is igen jártasak. Látszólag veszélytelen tőreiket előszeretettel itatják át mágikus mérgekkel. Akadnak olyanok is, akik a holttestekből nem csak pusztító energiát, hanem mérges gázokat is képesek felszabadítani, sőt, a mérgek mesterei puszta akaratukkal képesek mérgező gyűrűt idézni maguk köré.
A csont a Nekromanták egyik kedvenc játékszere. Szívesen használnak csontból készült pálcákat fegyver gyanánt, és ők maguk is szívesen idézik meg erejét, mind a védekezésben, mind a támadásban. Csontfalakat idézhetnek, melyekkel teljesen körbezárhatják ellenfeleiket, meggátolva őket a támadásban vagy éppen a menekülésben. Ha veszélyben érzik magukat, a csont erejét páncélként öltik magukra, ekkor kevésbé vannak kitéve az ellenfelek okozta sérüléseknek. A csont hatalma nagy szolgálatot tehet akkor is, amikor támadni kell. A Nekromanták mágikus csontdárdák tucatjait zúdítják ellenfeleikre, ha azok túl közel merészkednek.

A Kezdetek...
A képen a Nekromanta kezdőértékeit láthatod. Az első szintlépésig nem árt eldönteni, milyen karaktert is szeretnél valójában. Ha az idézéseket helyezed előtérbe, és inkább Gólemek és Csontvázak segítségével szeretnél harcolni, akkor főleg Energiára és az ebből származó manára lesz szükséged, hiszen ilyenkor nem közvetlenül téged támadnak, kevesebb életerővel és kisebb páncélzattal is megúszhatod. Számolnod kell azonban azzal is, hogy a megidézett lényeid bizony nem halhatatlanok, és ha megölik őket, akkor te leszel a következő célpont. Persze ekkor a csontvarázslatokban jártas Nekromanta még mindig használhatja a csontfalak és a csontpáncél védelmét.
Lehet olyan karaktered is, aki együtt harcol idézett lényeivel, ekkor szükséged lesz erőre és ügyességre is, hogy nagy erejű fegyvereket és erős páncélokat is használhass. Persze számítani kell arra is, hogy a fegyvered és páncélod nem nyújt elegendő védelmet, így nem árt, ha növeled az állóképességedet és az életerődet is.
Azt a taktikát is választhatod, hogy amíg a Csontvázaid és Gólemeid lefoglalják az ellenséget, addig te a háttérből varázslatokkal és átkokkal támadsz.

Társaságban
Sokan nem tartják jó társnak a Nekromantákat, a sok Csontváz egyeseknek nagyon zavaró is lehet. Ennek ellenére az átkok nagymesterei sokat segíthetnek a velük egy oldalon harcolóknak. Különböző átkaikkal megkönnyíthetik az ellenség lemészárlását vagy éppen a társak menekülését. Mivel a holttesteket is képesek felrobbantani, meggátolhatják az ellenséges halottidézőket seregeik feltámasztásában. Duelben is igen hatékony lehet egy arra specializálódott Nekromanta, lényei segítségével könnyen eltűnhet egy figyelmetlenebb ellenfél elől és a legváratlanabb helyekről támadhat rá. A falak segítségével taktikázhat is, lezárva az egy-egy irányból feléje vezető utat. Összességében a Nekromanta a többiek ellen és mellettük is igen hatékony.

Képzettségek
Talán a nekromanta az, aki képzettségei közül a legtöbbet használja a harcban. Ez sokaknak először bonyolult lehet, de bizonyos szempontból ez adja meg a kaszt szépségét. Változatos, nem mindig ugyanaz az "ezt most leütöm és megyek tovább". A nekromanta játéka nagyon összetett, sok képességét kell (sokszor egymás után váltogatva) használnia. A nekromantánál kombinálni kell a hasznos képzettségeket, hogy a legerősebb karaktert tudjuk kihozni belőle - egyben ez biztosítja a változatosságot is. A skillek elosztása alapján többfajta fejlesztésű nekromantával találkozhatunk, a specializálódás pedig az 1.10-es patch synergie rendszerével csak erősödött.

A skillrendszer nagy változása miatt jelenleg teljesen másképp néz ki a karik fejlesztése, mint eddig. Egy támadóskill hatásosságához ma már hozzá tartozik, hogy az azt erősítő synergie skillek is ki legyenek fejlesztve. Így ma már nincs hatásos Bone Spirit Bone Spear nélkül, Poison Nova Poison Dagger nélkül és így tovább. Ez persze erősen behatárolja lehetőségeinket, de még így is marad elég fejlesztési irány, a támogató skillek és bérencek választhatóságáról nem is beszélve.

Ettől függetlenül szinte bármilyen fejlesztést is válasszunk, a Summoning tabról választanunk kell majd egy gólemet, melyet aztán a stílusunktól függően erősíthetünk a Golem Mastery-vel. A gólem lehet bármelyik, mindegyiknek megvan végre a maga különlegessége és végre egymást is erősítik. A különböző irányvonalak más- és másképp hasznosítják elsődleges követőnk erejét, így főleg a stílusunknak kell meghatároznia, melyiket fejlesszük. A további követőink lehetnek csontvázak - akik a jelenlegi patchben nagy erősödésen mentek keresztül - és kiegészítésképpen feltámasztott lények (akik viszont meglehetősen gyengék a csontikhoz képest).

A Poison and Bone tabról a Bone Armor, Corpse Explosion, Bone Prison, Bone Spear, Bone Spirit és a Poison Nova tartoznak a legtöbbet használt skillek közé stílustól függően. A bone nekrók lényegében csak erre a tabra költenek pontokat. A tab minden fejlesztés számára kötelező skillje a Corpse Explosion, ami végre ismét régi classic fényében tündököl!

A Curses tabról szinte mindegyik skill ajánlható, egyedül a Lower Resist az, aminek gyengült a használhatósága, amióta nem hat a magic támadásokra. Az Amplify Damage 1.10-ben már leszedi a fizikai immunitást is, így a csontis nekrók lényegében ennek használatával végig tudnak haladni a játékon. A Terror, a Decrepify, a Dim Vision és az Attract pedig a különböző stílusok szükséges és kiegészítő képzettségei. A többi játékos vagy követőink (revive-ok) megsegítésére hasznos lehet még a Life Tap és a Lower Resist, de saját magunknak nem kötelező.

A nekromanták ismert főbb fejlesztési irányai a következők, sorrendre és aktualitásra való tekintet nélkül:

A klasszikus BG+IM nekromanta a D2C legelterjedtebb - lényegében egyedüli - fejlesztése volt. Alap vérgólemmel, maxolt IM-mel, néhány revive-val rendelkezik, ami mellé maxos Bone Spiritet/Bone Speart és CE-t használ. A vérgólem IM-mel szinte minden fizikai támadással szemben "elpusztíthatatlanul" megállja a helyét, viszont PI-k és csontvázak ellen használhatatlan, itt a nekrónak nem-fizikai sebzést és egyéb trükköket kell használnia (pl. Terror, Attract, Bone Prison). Nagy ellensége továbbá a szörnyek regenerációs képessége. Jelenleg nagyon kevés ilyen fejlesztésű nekromanta ismert.

A mérgezős nekró népszerűsége nőtt a patchek alatt, de a nekró mérgező sebzései egymást erősítve sem a legerősebbek. Maxolt Poison skillekkel, a hozzá tartozó tűzgólemmel, gólemmesterséggel, vagy csontfalakkal / börtönökkel és Lower Resist támogatással azonban kellemesen haladhatunk, bár sok helyen szenvedhetünk is vele. Hátránya a Poison immunitás, ami mellé a PN és CE mellett - az LR miatt - Fire Golemet, csontmágusokat vagy magas elemi sebzésű kísérőt is alkalmazhat.

A Revive nekró egyike a letűnt korok fejlesztéseinek. Magas Iron Golem és Revive jellemzi, melyeket Amplify-jal támogat, mellette CE-t használ. Gyengéje az IG kötött idézhetősége, a sok Revive magas manaigénye és unintelligenciája. Egy ilyen fejlesztés mellé szükséges egy Thorns vagy Might aurás kísérő. Mára már átvette a helyét a csontis nekró.

A csontis nekró az 1.10 üdvöskéje: a csontvázak hihetetlen fejlődésen mentek keresztül az 1.10-es patch-ben. Erejük messze lekörözi a nekromanta kísérőit, de a legerősebb szörnyekét is. Ennek oka, hogy bugosak: sokkal jobbak annál a statjaik, mint amit kiírva látunk. A jelenlegi legkönnyebb fejlesztés, maxolt Skeleton Mastery, Raise Skeleton jellemzi, amihez általában mágusokat is fejleszt. A Revive csupán kiegészítő segítségként van jelen. Átokként főleg Amplify-t használ, de a Decrepify is fontos tartozéka. (A csontik erejét "/players x" paranccsal is növelheti.)

A bone nekró az egyik legősibb nekromanta vita végére tesz pontot, ennél a stílusnál ugyanis mind a Bone Spear, mind a Bone Spirit képzettséget maxolni kell. Fő fejlesztési irány így a mágikus támadás, az elsődleges védelmet a Bone Armor adja, a kísérők hiányát pedig a Bone Wall-ok és Bone Prisonok pótolják. Gyengéje a mágikus támadásra immunis ellenfelek. Az átkok közül kiesik a LR (mivel már nem hat magic támadásra), ehelyett a Dim Vision, Confuse és Attract (ritkán Decrepify) használatos.

Hogy melyik a legjobb? Nincs legjobb. Mindegyik különböző stílust képvisel, kinek ez jön be, kinek az. Tessék kipróbálni mindet :)

A leírás 1.10 LoD patch alatt készült.