A játékmenet nekromantával
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Szituációs gyakorlatok a la Diablo II vs. nekró, avagy oldjuk meg a megoldhatatlant.
Act I

Természetesen ez az Act a legkönnyebb. Nem sok nehézséggel találja szemben magát a játékos, egyhangúan megy a játék, nincsenek igazán erős ellenfelek, meghalni nem könnyű. Problémát csak a kovács jelenthet (Quest 5), ő elég erőset üt. Ezt kell kihasználni, IM-t alkalmazni, miközben amennyire csak lehet, mi maradjunk távol.
Az Act legerősebb ellenfele Andariel, nagyon veszélyes, területre ható poison nova-szerű varázslata van, ettől könnyen be lehet halni. A jó taktika ellene Clay Golem+IM, de így is sokszor kell felmenni manáért. Más megoldás lehet Amplify+sok követő, esetleg maga a nekró is beszállhat ekkor valami nagy sebzésű fegyverrel.

Későbbi fokozaton Bone Prison+IM, és BS sorozat, ez gyorsan végezni fog mindkettőjükkel. A kovács ellen vérgólem is megteszi.

Act II

Első fő ellenfelük Radament lesz, eléggé húzós a dolog a sok követője miatt. A CE ezen segít, de sok manába kerül. Hasonlóan itt is Clay+IM használatos. A sivatagban találkozunk először keselyűkkel, érdemes megjegyezni hogy nem szabad közelükbe menni hatalmas ütésük miatt. A Claw Viper Temple második szintjén Fangskin okozhat gondot, gyorsan mozog, erős és mindig Lightning Enchanted. Az egyetlen biztos pont ott az oltár, érdemes oda minél hamarabb feljutni (különben körbefoghatnak és gyorsan végünk), ha kell, Terrorral tisztítva az utat. Csupán egyetlen lépcsőn keresztül lehet megközelíteni, amin csontvázakon kívül más szörny nem tud felmenni. Fentről azután már könnyűszerrel végezhetünk bárkivel, szabadon nyithatunk Town Portalt, és felmehetünk utánpótlásért, ahányszor csak akarunk.

A Summonerrel (Quest 5) érdemes vigyázni, nagyon erős a tűzfala, itt ne állj meg egy helyben mert odaégsz. Glacial Spike-ja pedig még be is segíthet ebbe a lassításával. Viszont ha már egyszer elérted, nem fog sokáig tartani a dolog, néhány ütéstől eldől.

A klasszikus Diablo II egyik legrettegettebb démona, Duriel választ már csak el a harmadik epizódtól. Nagyon kellemetlen ellene harcolni, mivel nagyon kicsi ott a hely (ugye a nekromanta mindig fél-egy képernyőnyi távolságból figyeli a harcot), nem lehet elmenekülni. Ide mindig a lehető legtöbb követővel menjünk le. Ez az az eset, amikor nem szabad arra hagyatkozni, amit a józan paraszti ész diktálna, ugyanis oda kell állni Duriel orra ELÉ, így ő nem használja a charge támadását (ami a legtöbbet sebez). Ha még nincs Bone Prisonod, akkor elég vészes a dolog, Clay Golemeket kell idézgetni IM mellett, és lőni Bone Spearrel, ahol éred. Későbbiekben a csontbörtön és az IM már gyorsan fog végezni vele. Egyet nem ajánlott nála használni: vérgólemet, ha leüti, az életedből általában nem sok marad...

Act III

A dzsungelben barangolva igazán erős ellenfelekkel nem találkozunk, egyedül a Flayerek gyors, erős serege az, ami megállásra késztethet minket. Elsőként mindig a sámánokkal kell végezni, vagy a hullákat felrobbantani. Az Undead Stygian Dollok (Flayer csontvázak) szétpattanása nem egy karaktert megölt már, soha nem szabad a közelükben lenni. Kurastban és Travincalben vigyázni kell a jégesőkre (ezek nagyon nagyot üthetnek), az azokat idéző Zakarum papok egymást való gyógyítása pedig nagyon idegesítő. Egyszerre mindig egyre kell rászállni, és addig átkozni, lőni, ütni-verni, amíg végre el nem fekszik. A High Councillal sok gond lesz, mivel öngyógyításuk már kétségbeejtő, gyakran hosszú percek nehéz munkáját teszik tönkre pillanatok alatt. Nehéz feladat, ahol főleg a türelem ad erőt. Ha végre sikerül legalább az egyiküket megölni, Khalim Akaratával széttörve a Compelling Orbot, továbbhaladhatunk végre Mephisto felé. Később, megerősödve is visszatérhetünk még az 5. küldetés teljesítéséhez, sokkal könnyebb dolgunk lesz.

Mephisto előtt még le kell győznünk a másik három fő-High Councilt, vagy legalább is ki kell kerülnünk őket. Erre jó taktika egy portál nyitása egy biztonságos helyen, az ellenfelek elcsalása magaddal, visszarohanás a Durance of Hate második szintjének waypointján át fel a városba, és vissza a portálon. Mephisto maga nem nagy ellenfél, a csontbörtön megfogja, az IM vagy a BS pedig végez vele. Egyedül a jéggömbje az, ami veszélyes lehet, hatalmas ütése és fagyasztása miatt.

Későbbi fokozatokon a High Council tagjai rendkívül szívósak lesznek, kikerülésük sokszor szinte elkerülhetetlen.

Act IV

Ez a legrövidebb, de sokak által egyben a legnehezebbnek is tartott Act. Nekem személy szerint ez a kedvencem - sok, erős szörnnyel, nagyon erős elemi támadásokkal, ugyanakkor egyetlen fizikai támadásra immunis szörny nélkül (egy-két unique-ot kivéve persze), ami a BG+IM kombinációt alkalmazhatatlanná tenné. Ezért nekromantával elég könnyű itt a harc. Egyúttal itt jelennek meg a játék legveszélyesebbnek tartott ellenfelei, a Feledés Lovagjai (Oblivion Knightok).

Elsőként találkozhatunk a hullákat felzabáló és kiköpő lényekkel, ezek különösen sok gondot okozhatnak a nekromantának. Jó a rosszban, hogy mindig tudjuk, hogy éppen egy hulla felé araszolnak - így pont alattuk robbanthatjuk fel azokat :) Ezeket a lényeket semmiképpen sem szabad feltámasztani, mert haláluk után is folytatják ezt a tevékenységüket (ha véletlen mégis sikerült, akkor azonnal Unsummonoljuk őket).

A távolról is erős sebzéssel rendelkező Abyss Knightok lesznek az első, igazán erős ellenfeleink - resistek nélkül lehetőleg ne hagyjuk hogy eltaláljanak minket, ez kritikusat sebezhet rajtunk. De ha már közeli támadásaikra kerül sor, nincs esélyük a vérgólem ellen. Náluk láthatunk viszont először ismerős varázslatokat (Bone Armor), az Oblivionoknál a többit.

Első küldetésünk megölni Izualt, ő az egyik legéleterősebb ellenfél az egész játékban, nagyon sok élete van, megölése percekig tarthat, de nem igazán veszélyes ellenfél.
Lejutva a River of Flame-re, szembetalálkozunk majd Hephastoval, a pokol kovácsával. A régebbi verziókban nagyon rossz híre volt, most sem gyenge, de messze nem olyan vészes mint akkor. A BG+IM gyorsan végez vele. Ha Immune to Physical, ott már gondok lesznek, érdemes inkább új játékot kezdeni.

Bejutva a Chaos Sanctuary-ba, szinte azonnal szembetalálkozunk a hírhedt Oblivionokkal. Könnyű őket felismerni - Bone Spiritet varázsolnak, erős elemi lövedékekkel támadnak és akárcsak mi, ők is átkoznak. Klasszikusan ellenük használatos a Decrepify: lassítja őket és a követőinktől elszenvedett sebződéseiket emeli. Nekromantára nézve a legveszélyesebb a Lower Resist az elemi támadások, a Decrepify és az Amplify a lassítás és emelt sebződés miatt.

Az öt pecsét (Seal) megnyitásával három unique csapat jelenik meg (érdemes egy pecsétet felnyitatlanul hagyni hogy legyen időnk felkészülni a Diabloval való találkozásra). Legerősebb közülük a középső, egy Oblivion csapat, élén Lord De Seis-el. Minden esetben Fanaticism aurával rendelkeznek, így körülöttük nem ajánlott egy fizikai támadót sem életben hagyni. Rögtön megjelenésük után Decrepify-al kell megátkozni őket, hogy lelassuljanak. Ezután gyorsnak kell lenni. Még mielőtt szétszélednének, minél hamarabb meg kell az egyiküket fektetni, hogy CE-t alkalmazhassunk (jó taktika még hullák környéken hagyása e célból) Amplify segítségével. Ezzel gyorsan eltakaríthatók a követők. Egymaga Lord De Seis pedig már nem sokra képes (esetleg ha Multiple Shotos) követőink körbefogják, Amplify, BS és már vége is.

A három csapat megsemmisítésével és az ötödik pecsét felnyitásával elérkeztünk a Terror Urának színe elé. Diablo ellen lehetőleg ne menjünk követők (Reviveok) nélkül, mert bajban leszünk. Támasszuk fel, akit csak tudunk, és biztos ami biztos, nyissunk egy portált is, mielőtt felnyitjuk az utolsó pecsétet. Tapasztalataim szerint magára Diablora a Decrepify a leghatásosabb átok, ami jócskán lelassítja őkelmét. Diablo persze nem hagyja magát, elemi támadásai tömegpusztítóak és hihetetlenül erősek. Könnyen halálosak lehetnek, még ha teljes resistjeink is vannak - emellett "Magic Damage Reduced by..." cuccokat vegyünk fel, 10-15 már elég nagy védelmet jelent. Régebben vörös villámját félte mindenki. Bár ez mára már sokat gyengült, inkább nem érdemes megvárni hogy elkapjon. Lávafolyamát viszont mindenképpen kerülni kell. Vérgólemet használni nagy felelőtlenség, gyorsan végzetes lehet. Ez tipikusan a tűzgólem ideje - ő még valamennyire képes állni ezeket a támadásokat (esetleg a players X trükköt is érdemes kipróbálni). Mindeközben folyamatosan rohangálni kell körülötte (mindig téged fog támadni) és Bone Spirittel sorozgatni. Hamarosan ünnepelhetjük is győzelmünket... fel Tyrealhez, be a vörös portálba, irány Harrogath.

Act V

A Barbár Fennsíkon elég barátságtalanul fogadnak minket, egyetlen "ismerős" arc csak Nihlathak. Vele kapcsolatban később még lesz egy kis "feladatunk". A kapun kilépve rögtön csetepatéba botlunk, és néhány hulla is fekszik a földön, amik csak arra várnak hogy feltámasszuk őket. Ellenfeleink nem túl veszélyesek még, gyorsan haladunk előre, Shenk is hamarosan a földre zuhan. A fennsíkon megjelennek a Demon Impek, őket BS-sel, egyenként szedegessük le - más hatásos harcmód nem áll rendelkezésünkre velük szemben. A jégbarlangokban a frenzys Moon Lordok - különösen a Fanaticism-osak - mintha csak kedvünkre tennének, hatalmas sebzésük még hatalmasabb visszasebzéssé alakul. De nagyon vigyázzunk velük, nekik csupán néhány ütés vagyunk.

Kicsit egyhangú játék után (fennsík és jégbarlang váltogatja egymást) érünk el a Rite of Passage (Quest 5) küldetéshez, be kell bizonyítanunk rátermettségünket a három ősbarbár szellemének. Mielőtt kiérünk az Arreat Summitra, érdemes egy portált nyitni, és feltámasztani jó pár szörnyet (főleg Moon Lordokat). Egyedül nem sok esélyünk van odafenn. Ezután viszont igyekezzünk, szükségünk lesz minden másodpercre (Revive csak 180 másodpercig tart). Mikor megjelenik a három barbár, mi igyekezzünk minél távolabb maradni tőlük, és azonnal IM-nel átkozzuk meg őket. Korlic (Leap Attack) valószínűleg rögtön megpróbál minket egy ugrással elintézni, de ne engedjük neki. Fussunk, ennek vesszük most legnagyobb hasznát, néha visszafordulva elengedve egy-egy Bone Spiritet. Ha követőink elfogytak, IM helyett térjünk át Decrepify-ra, vagy Lower Resistre. Talic (Whirlwind) nagyon erőset üt ha átpörög rajtunk, ezt sem szabad hagyni. Madawc (Double Throw) főleg akkor jelent nagy gondot, ha Cursed vagy Mana Burn. Ilyenkor szinte esélytelenek vagyunk - inkább nyissunk egy portált és idézzük meg újra a három barbárt. Nagy hasznát vehetjük gyorsabb futást adó felszerelésnek (40% már elég jó) és természetesen övünk legyen tele Full Rejuvenation Potionnel. Lehetőleg legyen kéznél (Hotkey) a portál nyitás - ha valami hibát követünk el, és szinte biztos a halál, gyorsan nyissunk Town Portalt. Így igaz, hogy az egészet kezdhetjük elölről, de legalább megmenekülünk.
A lényeg: ne álljunk meg egy pillanatra sem, mert végünk.

Bejutva a Worldstone Keepbe, viszontláthatjuk az Act szinte összes szörnyét. Az Immune to Physical, átkozó, szárnyas démonnők elég kellemetlen ellenfeleknek bizonyulhatnak, különösen ha az egyik legidegesítőbb átokkal vernek meg, ez a Blood Mana. Ilyenkor nem szabad sokat varázsolgatni, mert ugyanannyi fogy az életedből, mint a manádból. Ezen manás cucc levételével segíthetünk (több life legyen mint mana - ekkor ezt az átkot nem használják).

Baal tróntermébe bejutva lassan felkészülhetünk a végső összecsapásra. Öt csapattal kell megküzdenünk, közülük általában senki sem Immune to Physical. Ha mégis, BS és legyünk türelmesek :) Ha bármelyikük MSLE, nagyon gondoljuk meg, folytatjuk-e a harcot, vagy inkább újrakezdjük. Érdemes mindig a maximális számú revive-ot feltámasztani, mert Baal minden csapat után felrobbantja a megmaradt hullákat. Ha esetleg valamelyik csapat vezérével nem tudnánk végezni, csaljuk el a szint bejárata közelébe (el, messzire) és fussunk vissza. Baal ekkor a következő csapatot idézi meg, vagy ha ez az utolsó volt, belép a portálba.

Maga Baal eléggé kemény ellenfél egy nekromantának, főleg követők nélkül. Csápjai sem veszélytelenek, Decrepify-jal könnyen megfognak, és onnan már nehéz kiszabadulni. Lehetőleg ne tartózkodjunk a közvetlen közelében mert van egy különleges, lángnyelv-szerű támadása, ami legtöbb esetben azonnali halált okoz. Nagyon nehéz ellene harcolni - csápjai állandóan fenyegetnek, nem időzhetünk sokáig egy helyben. Követőink is szétszóródnak, Baal közben pedig vígan osztja az áldást. Használjuk ki a szinten levő akadályokat, oszlopokat, a BS hőkövetését (sarkon is befordul), így fedezékből lőhetünk rá. Idézzünk tűzgólemet, foglaljuk le vele. Nehéz csata, de nem lehetetlen.

Miután végeztünk Baallel, visszatérhetünk Nihlathak kérdésére. Az áruló saját templomában rejtőzik, három szint mélyen. Hozzá eljutni nem nehéz, csak kicsit sokáig tart a labirintus-szerű folyosók miatt. Nihlathak a legmagasabb szintű ellenfél a játékban, ereje is ehhez fogható. Ő maga a Nekromanta, a Varázslónő és a Druida keveréke, rájuk jellemző varázslatokat alkalmaz (Corpse Explosion, Teleport, Arctic Blast). Normál fokozaton még nincs sok gondunk vele, de a másik kettőn már igen a hullarobbantásai miatt, ezek hatalmasat üthetnek. Lehetőleg teljes (minimum 75%) tűzellenállás mellett menjünk le hozzá, vagy előzzük meg: mi robbantsuk fel a hullákat hamarabb. Nekem egy különleges taktika vált be igazán: Nihlathak kis termébe két úton lehet bejutni, balról és jobbról. Menjünk az egyiken, és mikor odaérünk a szobához, húzzunk egy jó vastag csontfalat (Bone Wall) faltól-falig (zárjuk le az egyik folyosót). Ekkor néhány szörny odajön Nihlathak mellől. Mikor a falhoz érnek, egyiküket átkozzuk meg Attracttal, mire a kamrában levő egész falka ráugrik arra az egyre, mindenki a falnál fog csoportosulni, Nihlathak pedig egyedül marad a terem közepén. Még idézzünk meg egy tűzgólemet közéjük, hogy egy ideig lefoglaljuk őket, majd jöjjünk vissza a másik úton. Nihlathak egyetlen hulla vagy védő nélkül marad, mindenki a tűzgólemmel lesz elfoglalva. Aki mégsem, azt Terrorral kergessük vissza a többi közé. Az árulót ezután már csak Lower Resist mellett BS-sel kell megsorozni, és máris teljesítettük a küldetést.

A játék során legnehezebb ellenfeleknek a fizikai támadásra immunisak bizonyultak, (ezek ellen nem működik az IM+BG) és hasonló okból Hellen a csontvázak (különösen az Act II sírboltjai). Amit ellenük használni lehet, az az Attract, Decrepify, CE és BS. Együttesen Immune to Physical, Immune to Magic szörnnyel még nem találkoztam (szerencsére), de valószínűleg egyedül a Fire Golem érne ellenük valamit. Különösen sok (számomra eddig a legtöbb) gondot okozott egy Possessed Ghost Hellen, ezek ugyanis nem átkozhatók, fizikai támadásra immunisak, és a magic támadású BS sem mindig sebzi őket egy hiba miatt...

A leírást készítette: DOOMER, 1.09 LoD.