A nekromanta fejlesztése
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Mely tulajdonságokat érdemes fejlesztenie a nekrónak? Milyen kísérőt érdemes választania?
Stat pontok elosztása

Strength - Erő
Nem túl fontos a nekromantának, bár én a régi szép időkben 170-ig nyomtam fel egy jó Ornate Plate kedvéért, de ma már ez lényegtelen. Maximum 110-ig érdemes rakni rá, esetleg 150 közeli értékig, ha Stormshieldet akarunk hordani.

Dexterity - Ügyesség
Nekromantánál figyelembe kell venni, hogy fegyverrel nem támad. (Van ugyan egy ilyen képzettsége, a Poison Dagger, de aki ezt használja, hamarosan elakad a játékban...) Így a Dexterity azonnal kiesik, amennyit pedig egy jó pajzs-blokkolásra kellene fordítani, szörnyek ellen harcoló karakter esetén nem éri meg. A Dexterity tehát maradjon alapon, nem kell rá pont.

Vitality - Életerő
A Vitality annál fontosabb viszont. Sokan azt mondják, hogy a nekromantának erre nem kell rakni, mert "már régen rossz ha egy nekromantát megütnek", ezzel utalva háttérben álló szerepére. Ez nagy tévedés. Nem lehet kiküszöbölni, hogy egyszer-egyszer át ne kelljen futni egy kisebb csoporton, vagy nekünk ne essen egy-két Moon Lord. Bár a Bone Armor ezek ellen véd valamennyit, egy nekromanta szerintem ne legyen olyan figura, aki két ütéstől összeesik. Nekem most alapban 180 pont van a Vitalityn, life így 905. És Hellen sokszor még ez is kevés, mi lenne, ha csak fele ennyi lenne. A Blood Golem ugyan általában folyamatosan szinten tartja, de néha még így is előfordul 2-300-as ugrálás.

Energy - Szellemi energia
Ellenben az Energyt ajánlják sokan, hogy minél több pontot tegyünk rá. Ez sem teljesen igaz. A nekromanta ugyan a Sorceresshez hasonlóan szinte csak a manájából él, de hozzá képest varázslatait ritkábban használja, a harc felében csak áll, és vár. Ez idő alatt pedig szépen töltődik vissza a mana. Általánosan igaz, hogy egy nekromanta life:mana aránya 1:1 kell, hogy legyen. Nekem is e körüli (905:898), de persze jobban örülnék "mindig magasabb" életnek, Vitalityból szerintem soha nem elég. Nekem Energy most alap 155, és bőven elég. Néha fel kell menni a városba egy gyors töltésért (pl Immune to Physical Mana Burn szörnyek esetén), de átlag játékhoz ez elegendő. 8 playerben meg a 2000 mana is kevés.

Karakter kezdésekor tehát elsődlegesen a Vitality-t kell nyomni, mire Act I-gyel végzünk, jó ha van már legalább 130-150 life-unk. Act II végén Duriel elé lehetőleg minimum 250-300-as élettel menjünk. A vérgólem megjelenésével (18. szint) már kisebb szerepet kap, de Normal végére legyen legalább 450-500. Hellre pedig már csak 7-800 felett merészkedjünk.

Resistek - Ellenállások

A resistek minden játékosnak, így a nekrónak is fontosak (talán a legfontosabb tulajdonság ez). Általában inkább távolról lőtt elemi sebzésű tűz-, és jéglövedékek azok, melyek eltalálják a fizikai sebzésekkel ellentétben. A négy resist fontossági sorrendje véleményem szerint nekró esetén Cold, Fire, Lightning, Poison. Miért?

Cold - Jég
Ez a támadás nem csak nagyot sebez, de még fagyaszt is, így a mozgást jelentősen lelassítja - könnyű célponttá téve az amúgy sem túl ellenálló nekromantát (példa erre a Blizzard Act III-ban, jéglövedékek Act IV-ben). Különösen, ha lassítása összeadódik Holy Freeze aurával, Decrepify-jal. Magas Cold ellenállást tudunk elérni, ha szerencsések vagyunk, és találunk egy Snowclash-t (unique Battle Belt), ezen még absorb is van. Fagyás ellen alacsony szinten jó még a Death's Guard (set Sash), a The Jade Tan Do (unique Kris), a Hawkmail (unique Scale Mail - ezt szinte teljesen jégellenállásra tervezték), esetleg a Raven Frost unique gyűrű, vagy ami a legjobb, a The Spirit Shroud (unique Ghost Armor).

Fire - Tűz
A Fire elég gyakori támadás, példa erre a meteorokat, tűzfalakat varázsló Blood Lordok, infernót használó Shamanok Act III-ban, tűzlövedékeket lövő Abyssok, Oblivionok Act IV-ben (ők különösen erősek), idegesítő infernós, tűzgolyós Demon Impek Act V-ben. Magas tűzellenállást adnak a Nokozan Relic és a The Rising Sun unique amulettek, a Hotspur (unique Boots) és Infernostride (unique Demonhide Boots) cipők.

Lightning - Villám
Sokan a Lightning resistet mondják a legfontosabbnak, de ők nem nekromantával játszanak. Való igaz, hogy a villámmal felruházott szörnyek (Lightning Enchanted, Holy Shock) nagyon erősek tudnak lenni, de a nekró ezekkel nagyon ritkán szembesül. A Lightning Enchanted szörnyekből kiáramló Boltokat a követők felfogják, és a Holy Shockos szörnyekkel sem találkozik szemtől-szembe (ami halálos lenne) az eseményeket a háttérből figyelő nekró. A Multilight (másnéven MSLE, Multiple Shots Lightning Enchanted) ellen pedig teljesen mindegy, mennyi a Lightning resist, attól semennyi sem véd meg. Villámellenállás növelése érdekében a Thundergod's Vigor (unique War Belt), vagy a Blackhorn's Face (unique Death Mask) tehet sokat.

Poison - Méreg
A Poison Resist szerintem a legkevésbé fontos ellenállás. Keveset sebez, és nem is kell rá külön hajtani, mivel a nekrónak tervezett felszerelési tárgyak általában tartalmaznak valamennyi méregellenállást (pl. Wormskull). Ha mégis keveselljük, keressük meg a The Jade Tan Do-t (unique Kris), vagy a a Radament's Sphere-t (unique Ancient Shield), ezek rendesen fel fogják húzni. De személy szerint én ezt nem ajánlom.

Ha nagyon ellenállóak szeretnénk lenni, az összeset alap 90-ig húzhatjuk fel a Guardian Angel (Unique Templar Coat) páncél használatával, amire a többi fent felsorolt még tovább adhat ellenállást (akár resist all 95-öt+absorbot is elérhetünk ha ügyesek vagyunk, de ez már a többi tulajdonság rovására megy). Ráadásul ehhez már 118 Strength kell, és nem biztos hogy megéri feladni több kíváló tulajdonságot csak ezért.

Mercenary - Zsoldosok

A zsoldosok kalandozásunk során mellénk szegődő - küldetés teljesítéséért kapott, vagy külön felbérelhető - harcostársaink, akik akár életük árán is védenek minket támadóinktól. Négy különböző harcmodort képviselnek - az Act I-es íjász, a Lut Gholein-i lándzsás városvédő (aki leginkább egy paladinhoz hasonlít), a Kurast-i Vasfarkasok mágusa, valamint az utolsó epizód bátor hegyi barbárjai.

Kezdetben, amikor a nekromanta még eléggé gyenge, érdemes a kapott íjászunkat támogatásunkra minél inkább felhasználni. Adjunk kezébe erős - pl. 3 chipped topazos - íjat, öltöztessük fel kinőtt cuccainkba, vigyázzunk rá, átkainkkal támogassuk. Követőink még sokkal gyengébbek nála, így jó sokáig hasznát vehetjük (igazából ekkor még erősebb, mint mi).
A második és harmadik epizódbeli harcos, mágus aurái, varázslatai azok, melyek a csont mágusát igazán segíthetik. Vagyis inkább a követőinket. Csak egy aura használható fel igazán céljainkra, a Might. Sajnos ez csak Nightmare-en válik elérhetővé, ha ezt szeretnénk, Nightmare Lut Gholeinben mindenképpen fel kell bérelnünk egy ilyen zsoldost, mert Hellen ismét a Normal fokozat aurái jelennek meg. A Might feltámasztott lényeink fizikai erejét sokszorozza majd meg.
Immune to Physicalok ellen viszont kétségkívül a mágus a jobb, elemi támadásai miatt. Főleg a tűz, villám ajánlott, mert a jég fagyasztja a szörnyeket, IM-t használhatatlanná téve - Immune to Physicalok ellen pedig fordítva. Sajnos azonban gyakran előfordul, hogy - mivel eléggé gyengék - harc közben "elkopnak" mellőlünk, és feltámasztásuk tetemes összegeket tehet ki.
A barbár zsoldosok nagyon erősek, nagyot üthetnek, de nem vehetik fel a versenyt lényeinkkel, beállnak a bunyó közepébe, és hamarosan kidőlnek. Finoman úgy is fogalmazhatunk, hogy fizikai sebzőkre nincs szükségünk - IM miatt, az ütéseket pedig nem foghatják fel úgy, mint a vérgólem és a revive-ok, még akár 98-as szinten sem.