Méreg- és csontvarázslatok
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A Nekromanták képesek a halottak csontjainak megidézésére és irányítására, valamint igen járatosak a különböző mérgek terén, melyeket nem csak ismernek, hanem megidézni is képesek.
gy Nekromanta támadóvarázslatai jórészt mérgeken vagy csontokon alapulnak. Mágikus mérgeikkel erősíthetik tőrjeiket, mérgező sebzéssel felruházva őket, de igazából egy képzett Nekromantának nincs szüksége a fegyverre sem, képes mérgezni puszta akarattal is. A halottak megidézett csontjait a védekezésben is remekül hasznosítják, különböző csontfalak formájában, melyeket maguk és társaik védelmére emelnek. Páncélzatuk megerősítésére szintén nagy előszeretettel használják a halottak eme utolsó földi maradványait. A leghatékonyabb támadásaikat is a csontok erejének segítségével hajtják végre. A továbbiakban felsorolásra kerül a Nekromanták által használható összes méreg- és csontvarázslat, egy rövid leírással kiegészítve.

Bár az ezen a tabon található skillek két fő fejlesztési irány képzettségeinek elengedhetetlen kellékei, de közülük több nemhogy kisegítő képzettségként is megállják a helyüket, de kifejezetten hasznosak is.

A poison nekrók elsődleges három, a bone nekrók pedig lényegében minden képzettségüket ezen a tabon találhatják meg. A Corpse Explosion és a Bone Prison talán azok a skillek, amik minden nekró fejlesztés számára hasznosak. Főleg, hogy a CE ismét olyan hatásos, mint anno 1.00-ban volt.

A bone nekróknak maximális sebzésük eléréséhez összesen 5 skill maxolása, vagyis 100 skillpont szükséges. Ezzel egy rendkívül erős mágikus sebzést nyernek, ráadásul a fizikai védelmük is egész jól fog állni, ami kompenzálja a követők hiányát. A 100 skillpont elosztása a nekromantán múlik, ne feledjük azonban, hogy egyedüli játékban csupán 80. szint körülre tudunk tervezni, a nehezülő fejlődés miatt - ez azonban csupán körülbelül 90 skillpont. Célszerű lehet a Teeth "utoljára hagyása", hisz ezt a képzettséget később már csak ritkán fogjuk használni. Ha magas fizikai védelmet szeretnénk, a Bone Armor helyett fejlesszük a csontfalat vagy a csöntbörtönt. Kihasználva a Blizzard "hibáját", nem fog nőni a páncél manaköltsége és magasabb védelmet is érhetünk el.

A mérgezős nekrónak nincsenek hasonló problémái, nála 3 skill adott. Viszont emellett támogató képzettségekre is szüksége van, ami lehet tűzgólem, átkok és csontfalak/börtönök. A mérgezős nekrók ne fejlesszenek Dexterity-t - hacsak nem kifejezetten PD nekrónak készülnek - később úgyis a novát fogják alkalmazni.

Ne feledjük: az 1.10-es patch óta a Lower Resist már nem hat a Magic resistre, így a mágikus sebzések mellé más átkot kell találnunk!

1. szintű képzettségek


Teeth - Fogak

A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen.
A Teeth sok kis fogszerű, mágikus sebzésű lövedéket lő ki. Hasonlóan működik, mint az amazon Multiple Shots képessége, szintenként eggyel többet lő és sebzése is nő minimálisan. A fogak szóródásának szöge ugyancsak változtatható, közelre lőve szélesebb, távolabbra szűkebb szögben lövi ki azokat. A Teeth, mint szintje és sebzése is mutatja, nem a legerősebb fegyver (bár a játék elején elég hatásos), azonban erősíti a nagyobb "testvéreit", így bone nekró esetén 20 pont az alap. A Charged Bolt-tal ellentétben a Teeth-nél egyszerre mindig csak egy fog csapódhat be egy áldozatba, így ne is próbálkozzunk az ellenfél orra előtti varázslásával, úgysem lesz több hatása (csak jól levernek minket).
Mi erősíti:Mit erősít:
Bone Wall: +15% damage/lvl
Bone Spear: +15% damage/lvl
Bone Prison: +15% damage/lvl
Bone Spirit: +15% damage/lvl
Bone Spear: +7% damage/lvl
Bone Spirit: +6% damage/lvl


Bone Armor - Csontpáncél

A képzettség csak fizikai sebzések ellen véd.
A Bone Armor adott mennyiségű fizikai sebzést fog fel: pl. egy 100-as Bone Armor 120-as fizikai ütésből 100-at felfog, így az csak 20-at sebez. Miután az adott mennyiséget felfogta, eltűnik, újra kell idézni. Ereje lehetőleg mindig legyen maxon, ezt jól mutatja a körülötted lebegő csontszellemek száma (3, 2, végül 1, majd eltűnik). Különösen jól jöhet, amikor egy-egy ütéssel a szörnyek meg tudnának fogni, de ehelyett csak ezt szedik le. Harcmodorunktól függ, hogy fejlesztjük-e vagy sem (bone nekrónak egyébként is meglesz), de fejlesztése soha ne ezzel, hanem az erősítő képzettségekkel történjen!
Mi erősíti:Mit erősít:
Bone Wall: +15 absorb/lvl
Bone Prison: +15 absorb/lvl
Bone Wall: +10% life/lvl
Bone Prison: +8% life/lvl

6. szintű képzettségek


Poison Dagger - Mérgezett Tőr

A méregsebzés hatástalan Immune to Poison szörnyek ellen.
A Poison Dagger méregsebzést ad minden Dagger osztályú fegyverrel történő támadáshoz. Ehhez közelharcos nekró kell és a PD nekróknál bizony számos probléma merül fel. Egyrészt Dexterity-re is kell rakni, ami más tulajdonságoktól veszi el a lehetőséget. Nehéz jó Dagger osztályú fegyvert találni, annak ellenére, hogy az upgradelés sokat segíthet a problémán. Emellett a nekromantának elegendő Attack Rating-et kell szereznie a sikeres csapásokhoz, de a legnagyobb problémát mégis az jelenti, hogy közel kell menni a szörnyekhez. Az 1.10 óta a méregsebzés jócskán növelhető, de ennek ellenére csak profi nekromantáknak ajánljuk a PD nekró fejlesztését. Különleges, élvezetes játékmódot nyújthat, de Hellen már nem valószínű, hogy tudunk majd haladni.
Mi erősíti:Mit erősít:
Poison Explosion: +20% damage/lvl
Poison Nova: +20% damage/lvl
Poison Explosion: +15% damage/lvl
Poison Nova: +10% damage/lvl


Corpse Explosion - Hullarobbantás

A képzettség hatástalan együttesen Immune to Fire és Immune to Physical szörnyek ellen.
A nekromanta és a játék igazi tömegpusztító skillje. Ereje végre ismét a régi, hatalmas pusztítást tud véghez vinni a szörnyek között. Csak kicsivel nő szintenként a hatóereje (0,3 yard), ezért ajánlott tenni rá pár pontot, bármilyen nekrók is vagyunk. Sebzése elképesztő: az adott területen a felrobbantott hulla "életének" (mennyi volt az élete a szörnynek, aminek ez a hullája) 60-100%-a. (Tehát pl. egy 1000-es életű hulla 600-1000-ig sebez.) Ez a sebzés két tényezőből tevődik össze, 50% fizikai- és 50% tűzsebzésből (tehát az 1000-et sebző hulla sebez 500 fizikait és 500 tüzet), így átkokkal az ereje erősíthető (Amplify és Lower Resist). Értelemszerűen Immune to Physicalok ellen Lowerrel, Immune to Fire ellen Amplify-jal, mivel azonban az Amplify 100%-al csökkenti az ellenállást és a Lower magas szinten sem éri ezt el, amikor csak lehet, Amplify-t használjunk a CE segítésére. (Néhány ritka esetben azonban hasznosabb lehet a Lower - magas fizikai ellenállás és LR esetén). Mivel a sebzés ereje a hulla erejével arányosan nő, az ellenség lába alatt mindig az erősebb (pl. unique) szörnyek hulláit robbantsuk fel. Rendkívüli erejét akkor láthatjuk igazán, amikor Hell-en egész unique csapatok esnek össze egy-két robbantás után. Fontos tudni, hogy a CE több játékos esetén is mindig csak players 1-beli értékekkel számol, ezért minél többen vannak a játékban, annál kevésbé hatékony.

12. szintű képzettségek


Bone Wall - Csontfal

A képzettség a nekromanta számára nem sebezhető és nem is Unsummon-olható.
Egy csontokból álló falat húz fel a kijelölt ponton, ami annál erősebb, minél több benne a kapcsolódási pont. Csontfalakat egy-két kivételtől eltekintve szinte soha nem fogunk használni, mert Bone Prison-nel is elérhetjük a kívánt hatást - csak ehhez nem kell kijelölendő ellenfél. Érdemes megjegyezni viszont, hogy a szörnyek messziről is előszeretettel támadják meg, vagyis oda lehet vele csalogatni kisebb csapatokat. Általában egy pont ajánlott rá (előfeltétel a csontbörtönhöz), Bone Armor fejlesztése vagy bone nekrók esetén azonban alap 20 pontig emeljük.
Mi erősíti:Mit erősít:
Bone Armor: +10% life/lvl
Bone Prison: +10% life/lvl
Bone Armor: +15 absorb/lvl
Bone Prison: +8% life/lvl

18. szintű képzettségek


Poison Explosion - Méregrobbanás

A képzettség hatástalan Immune to Poison szörnyek ellen.
Egy hullát robbant fel, mérges gázokat felszabadítva. A méregfelhő területe a skill növekedésével nő. Az erősítő képzettségekkel hatalmas méregsebzést érhetünk el, de ezt csak nagyon lassan fogja lesebezni. Igazi ellenfele a CE, ami ugyanígy használható, kétfajta sebzésből tevődik össze és jóval többet / gyorsabban sebez. Mérgezős nekró számára erősítő skill, tehát alap 20. Egyébként sajnos nincs sok értelme ennek a skillnek.
Mi erősíti:Mit erősít:
Poison Dagger: +15% damage/lvl
Poison Nova: +15% damage/lvl
Poison Dagger: +20% damage/lvl
Poison Nova: +10% damage/lvl


Bone Spear - Csontdárda

A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen.
A spear sok nekromanta kedvenc skillje volt mindig is, és ez csak tovább fokozódott az 1.10-es patch megjelenésével. Minden ellenfelet sebez, aki az útjába áll és gyengítetlenül halad tovább a következő ellenfél felé, ezért nagy tömegben eléggé durván tud sebezni. Rendkívül sok erősítő skillje miatt sebzése könnyedén növelhető, magas fast cast mellett pedig igazi tömegpusztító. Méltó ellenfele a 30. szintű Spiritnek.
Mi erősíti:Mit erősít:
Teeth: +7% damage/lvl
Bone Wall: +7% damage/lvl
Bone Prison: +7% damage/lvl
Bone Spirit: +7% damage/lvl
Teeth: +15% damage/lvl
Bone Spirit: +6% damage/lvl

24. szintű képzettségek


Bone Prison - Csontbörtön

A képzettség a nekromanta számára nem sebezhető és nem is Unsummon-olható.
A Bone Wallhoz hasonlóan egy csontfalat húz a célpont köré, ami annál erősebb, minél több benne a kapcsolódási pont. Ez alkalmas erős közelharci fizikai támadók (pl. Duriel) vagy rohangálásra hajlamos szörnyek (vagy párbajban ellenfelek) megfogására, a szellem tipusú szörnyek viszont - mint az várható - képesek átlebegni rajta. Ritkán, de előfordul, hogy az ellenfél ki tud jönni belőle, ezért ha lehet, többet tegyünk le. Ritkán kell, de akkor nagyon. Figyelj a használatára, mert saját magad is bebörtönözheted vele - néhány morcos szörny mellé... Bone nekrók számára alap 20 az erősítései miatt, egyébként kiegészítő skillként elég rá 1 pont.
Mi erősíti:Mit erősít:
Bone Armor: +8% life/lvl
Bone Wall: +8% life/lvl
Bone Armor: +15 absorb/lvl
Bone Wall: +10% life/lvl

30. szintű képzettségek


Poison Nova - Méregkitörés

A képzettség hatástalan Immune to Poison szörnyek ellen.
A mérgező skillek csúcsa - szép is, jó is, nagy tömeget mérgez meg egyszerre. Vannak azonban hátrányai is - sebzése még synergie erősítéssel sem túl nagy (Hellen már elég kevés) és 2 másodperc alatt sebez. LR átok, tűzgólem, vagy csontfal/börtön alapvetően kötelező támogatás a számára. Nehézkes vele játszani, de élvezetes játékmódot nyújthat azoknak, akik kedvelik a kihívásokat.
Mi erősíti:Mit erősít:
Poison Dagger: +10% damage/lvl
Poison Explosion: +10% damage/lvl
Poison Dagger: +20% damage/lvl
Poison Explosion: +15% damage/lvl


Bone Spirit - Csontszellem

A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen.
Egy csontszellemet hoz létre mágikus sebzéssel. Különlegessége, hogy jó sokáig követi célpontját, amíg el nem találja - lehet vele taktikázni is, ugyanis "befordul a sarkon". Alapban sajnos elég alacsony a sebzése, azonban erősítő képzettségei teljes maxolásával brutális ereje van. Érdemes tudni, hogy a Mana Burn szörnyeknek 75%-os ellenállásuk van rá, ezért kellemetlen ellenfél lehet egy ilyen szörny, főleg, mióta nem hat rá a LR. Továbbra is rendszeresen észlelt hiba, hogy gyakran nem sebzi az eltalált ellenfelet és van, hogy "átrepül" rajta, ide-oda cikázik a célponton, persze sebzés nélkül. Bone nekrók számára elsődleges támadófegyver lehet, alap 20-ig kell emelni.
Mi erősíti:Mit erősít:
Teeth: +6% damage/lvl
Bone Wall: +6% damage/lvl
Bone Spear: +6% damage/lvl
Bone Prison: +6% damage/lvl
Teeth: +15% damage/lvl
Bone Spear: +7% damage/lvl

A leírás 1.10 LoD patch alatt készült.