Átkok
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A Nekromanták a körülöttük felbukkanó lényeken keresztül áramló ősi energiákat és életerőt könnyedén manipulálva, különböző, nagy erejű rontásokat hozhatnak rájuk.

z átkok a leghasznosabb és legerősebb képzettségek közé tartoznak a játékban, annak ellenére, hogy csak kisegítő skillek. Az átkok különleges képzettségek, az aurákhoz hasonlóan befolyásolják a szörnyek tulajdonságait. Szükségesek, használatuk nélkül lényegében nem lehet haladni. Eléggé erősek, már első szinten is nagy segítséget jelentenek, így 1 pontnál több általában nem is kell rájuk. Fontos tudni, hogy egyszerre mindig csak egyfajta átokkal lehet megverni valakit, a következő átok azt felülírja - egyedüli kivétel az Attract. Természetesen különböző lényeken akár az összes átok is jelen lehet egyszerre.

Az 1.10-es patch megjelenésével az átkok túl sokat nem változtak, és nem is kaptak synergie-ket (ami nem meglepő az erejüket tekintve). A Lower Resist a korábbiakkal ellentétben már nem hat a magic resistre, az Attract pedig - ahogy korábban is illett volna - most már tényleg nem felülírható más átkokkal. A néhány változás közül a legfontosabb viszont, hogy az Amplify Damage, a Decrepify és a Lower Resist már a célpont immunitásaira is hatnak, az ellenállás mértékétől és a skill szintjétől függően (tehát nem feltétlenül az egyes szintű átkunk fogja leszedni az immunitást a legellenállóbb ellenféllel szemben).

Minden átok hatástalan Possessed lényekkel szemben.

1. szintű átkok

Amplify Damage - Sebzésnövelés

Nem minden esetben képes megszüntetni a fizikai immunitást.
Ez a legelső átkunk, ennek ellenére az egyik legerősebb, már első szinten is. 100%-kal csökkenti a megátkozott fizikai ellenállását, ezzel emelve az elszenvedett fizikai sebzést. Ezt érdemes használni akkor, ha követőink, csapattársaink nagy fizikai sebzéssel rendelkeznek, illetve Corpse Explosion mellé, annak erősítésére. A csontis nekrók elsődlegesen használt rontása, de mivel a CE-t erősíti, minden fejlesztéshez szükséges.


6. szintű átkok

Dim Vision - Homályos Látás

A képzettség szörnyfejedelmekre, veteránokra és néhány egyéb szörnyre nem hat.
Ez az átok a megátkozott szörnyek látótávolságát csökkenti le annyira, hogy azok csak akkor vesznek észre minket, ha közvetlen melléjük állunk. A megátkozott szörnyek - miután befejezték utoljára megkezdett mozdulataikat - meg is állnak. Távolsági támadásokkal (pl. BS, PN) ilyenkor szinte veszélytelenül támadhatjuk őket. Sajnos nem tart sokáig és ez a későbbi nehézségi fokozatokon még tovább csökken (Nightmare-en felére, Hell-en negyedére csökken az ideje). Ennek ellenére nagyon hasznos átoknak bizonyulhat, például támasztgatós, vagy erős távolsági szörnyek (pl. íjászok) semlegesítésére. Ajánlott skill minden fejlesztés számára.

Weaken - Gyengítés
Ez a rontás egyharmadával csökkenti a megátkozottak fizikai sebzését, de mivel a szörnyek erre nézve elég magas értékkel rendelkeznek, így marad nekik bőven. Ráadásul a Decrepify nagyobb mértékben csökkenti az ellenfelek sebzését és amellett számos más kellemes hatása is van, nem úgy, mint a Weaken-nek. Általánosan nem használt átok, az egyetlen hely ahol szükséges lehet használni: Normal Duriel.


12. szintű átkok

Iron Maiden - Vasszűz

A képzettség hatástalan Immune to Physical szörnyek ellen.
Ez az átok közelharci fizikai visszasebzést ad. A megátkozott ellenfél közelharci fizikai sebzésének x%-át kapja vissza (pl. 250-es ütés 550% esetén 250*5,5=1375-öt üt vissza a támadóra). A szörnyek élet-sebzés-regeneráció aránya több játékos esetén, illetve Hell fokozaton azonban már nagyon kedvezőtlen. Hiába emeli az IM a visszakapott sebzést, ha az a szörny életének csak kis százaléka, és az így kapott sebzést is gyorsan visszagyógyulja (pl. 10000-es életű szörny 8 játékos esetén üt 100-at, akkor 500% esetén ez életének csak 5%-a). A legnagyobb problémát a Hell fokozat rendkívüli regeneráció mértéke és a különböző fizikai ellenállások okozzák, ami a visszasebzések hatását erősen csökkentik. Egyedül vérgólemet használó nekró (BG+IM) esetén ajánlott kifejleszteni, ebben az esetben 20-ig emeljük. Ez azonban lényegében már senki által sem alkalmazott skill/fejlesztés.

Terror - Rettegés

A képzettség szörnyfejedelmekre, veteránokra és néhány egyéb szörnyre nem hat.
A Terror elijeszti a szörnyeket, így azok Extra Fast sebességgel elmenekülnek a közeledből :) Mivel kis sugarú területre hat, könnyen kiválasztható egy-egy szörny, akit el akarunk távolítani. Bár látszólag értelmetlen, de nagyon hasznos skill, csapattársakat lehet vele megvédeni, ha lagzanak, vagy magadat, ha körülvettek és látszólag nincs kiút. Főleg Hell fokozaton hasznos, a zavaró távolsági támadók elriasztására, amíg a fő ellenfelekkel foglalkozol. Ajánlott skill minden fejlesztés számára.


18. szintű átkok

Confuse - Összezavarás

A képzettség szörnyfejedelmekre, veteránokra és néhány egyéb szörnyre nem hat.
A Confuse a legtöbb nekró véleménye szerint a Weaken után a leghasználhatatlanabb az átkok között. Amit csinál, az elméletileg nem rossz ötlet, a megátkozottak összezavarodnak, és bárkit megtámadnak - egymást is. De ennek ellenére a szörnyek alig sebzik meg egymást és van, hogy egy ütés után otthagyják a másikat. Egyetlen alkalmázási célja a szörnyek lekötése lehet, amíg más képzettségekkel támadjuk őket, de az Attract hasznosabb. Ráadásul rövid ideig tart, így komoly eredményt ne is várjunk tőle.

Life Tap - Életcsapolás

A képzettség Immune to Physical szörnyekre is hat.
Ellentmondásos átok, ugyanis magának a nekromantának igazából értelmetlen skill (hiszen ő maga a legritkább esetben támad saját kezűleg), de magas fizikai sebzéssel rendelkező csapattársak, követők számára óriási segítség. A bevitt közelharci fizikai sebzés 50%-át kapja meg a támadó life-ban, így kicsit utánaszámolva megértjük, miért nagyon jó ez a skill. Ha pl. egy játékos 2000-et sebez egy Life Tap-pel megátkozott szörnyön, akkor kap 1000 life-ot. Ez szinte halhatatlanná tehet minden erős közelharci fizikai sebzéssel rendelkező karaktert (druida, barbár, pala). Társaink és követőink megsegítésére használhatjuk, bár a csontis nekróknak általában nincs rá szüksége a csontvázak erős regenerációja miatt.


24. szintű átkok

Attract - Vonzás

A képzettség néhány speciális szörnyre nem hat.
Ez az átok nem írható felül más átkokkal.
Megátkoz egy szörnyet, akit azután minden, a közelben levő szörny megtámad. A képzettség szörnyfejedelmekre, veteránokra nem varázsolható, azonban ettől még hat rájuk, ha mást kell megtámadni :) Nyílt tereken (pl. Act IV) való használatakor érdemes vigyázni, mert rengeteg szörnyet hozhat a nyakadra - néha persze pont ez a célunk: a szörnyek összegyűjtése, majd CE robbantás a lábuk alatt :) A csontis nekrók a csontvázaik, a többiek a saját védelmükre használhatják. Ajánlott skill minden fejlesztés számára.

Decrepify - Sorvasztás
Ez a skill főleg a távolról, fizikailag nem támadó mágusok - jellemzően az Oblivion Knightok - ellen kell, azonban az erős fizikai sebzéssel rendekező, vagy gyors szörnyek megfogására is rendkívül alkalmas. Lassítja, valamint csökkenti a célpont fizikai sebzését és a fizikai ellenállását - mindet 50%-al. A lassítás összeadódik más lassításokkal (pl. fagysebzés, HF, CG) és játékosok varázslási sebességére nem vonatkozik. Minden fejlesztés számára ajánlott skill lehet.


30. szintű átkok

Lower Resist - Ellenállás Csökkentés

A képzettség hatástalan Immune to Magic szörnyek ellen.
Ez az átok lecsökkenti a Fire, Lightning, Cold és Poison ellenállásokat az adott mennyiséggel, akár negatív tartományba is, így emelve azok sebzését és leszedve a célpont immunitását is. Az 1.10-es patch óta lényegében csupán a mérgezős nekrók használják a skilljeik segítésére, azonban elemi sebzésű csapattársak (varázslónők) is kedvelik. Használhatjuk CE erősítésére is a PI szörnyek ellen, bár az AD általában alapban megszünteti a fizikai immunitást, így célszerűbb azt használni.

A leírás 1.10 LoD patch alatt készült.