Öltözet
 
Fejfedők
Egyedi fejfedők
Páncélok
Egyedi páncélok
Pajzsok
Egyedi pajzsok
Kesztyűk és lábbelik
Egyedi kesztyűk
Egyedi lábbelik
Övek
Egyedi övek
Egyedi amulettek
Egyedi gyűrűk
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A Tudás fájának e fejezeteiben a ruhadarabok részletes leírását találhatod. Külön fejezetekben találod meg az adott ruhatípus egyszerű változatainak leírását, és a különleges változatokat. Érdemes ezzel kapcsolatban felkeresned a tárgyak fajtáiról általánosan szóló lapot is, ahol a set-, socketed-, unique- és varázstárgyak általános tulajdonságairól, felismeréséről, előnyeiről olvashatsz.
elentősen bővült a ruhatárunk a Diablo I-hez képest. Nemcsak változatosabb lett az egyes típusok választéka, de a viselhető ruhák száma is bővült. (A sisakon és a páncélon kívül van még öv, csizma és kesztyű is.)

A ruhatárgyaink megváltoztatják a karakterünk külsejét, üdítő változatosságot hozva ezzel a játékba. Mérvadó a viselt ruha nemcsak azért, mert nehéz jó páncélt szerezni, hanem mert a ruhadarabok viselkedéséhez a megfelelő erőn túl tapasztalat (szint) is szükséges lehet. (Azt hogy a külső alapján miért nem lehet mégsem itélni, majd később meglátod.)

A második meglepetés akkor ér minket, amikor nightmare fokozaton megtaláljuk az első démonirha páncélunkat :-). A Diablo-val ellentétben itt ugyanis nemcsak a tárgyak szintje lehet magasabb, ha nehezebb fokozatba kerülsz, hanem az anyaga is. (Sőt, vannak olyan tárgyak melyek csak adott nehézségi fokozatban kerülhetnek elő.)

Ha olyan ruhát veszünk fel a földről, amelynek a típusából még nem viselünk semmit (például egy bőrpáncélt úgy, hogy nincsen rajtunk páncél) akkor a karakter automatikusan magára ölti. (Ez teszi lehetővé többek között azt is, hogy a holtestünkre kattintva egyből ránk kerüljön az összes tárgyunk.) Az általános elv, hogy azonosítatlan tárgyat nem használhatunk, itt is érvényesül.

Ha nem egyértelmű a nehezebb fokozaton szerzett ruhadarabok előnye, akkor ne felejtsük el beleszámítani, hogy egy anyagában erősebb és kisebb ruha sokkal kevésbé gátol majd a mozgásban, többet lehet megállás nélkül futni vele. (És bár szégyen a futás, de hasznos ha nem akarunk a halálaink miatt több tapasztalatot veszíteni, mint nyerni. A hardcore karaktereknél pedig ez a tényező különösen fontos szerepet kap.)