Kesztyűk és lábbelik
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A csizmák és a kesztyűk (csak úgy mint az övek) a Diablo II újításai közé tartoznak.
zek a ruhadarabok a páncélzat részei lennének, annak ellenére hogy igazi védelmet csak a játék vége felé megjelenő darabok nyújtanak. Éppen emiatt nem szabad fő szempontként a védelmet tekinteni amikor kiválasztjuk a viselni kívánt darabot, ennél sokkal fontosabb annak mágikus képessége. Ha varázsló beállítottságú hősünket nem igazán a staminára gyúrtuk, akkor Diablo bátyó feldarabolására tett kisérletünk könnyen kudarcba fulladhat (ugyanis a kora ellenére meglehetősen jól fut az öreg), ha csak nem szerzünk be addig egy "fastest run/walk"-os lábbelit (vagy esetleg egy "+100% Lord of Terror resist"-eset :-)). Amíg a csizmák általában a lábbal kapcsolatos tevékenységeket segítik (járás, futás, gyantázás) addig a kesztyűk (nem fogjátok kitalálni) a kézzel egy kalap alá vehetőket (Pl.: gyorsabb varázslási sebesség).

Ugyancsak fontos tulajdonságok, hogy nem tudsz drágaköveket beléjük tuszkolni, ellenben gyakran akotórészei bizonyos ruházatoknak. A tartósságuk ne tévesszen meg senkit, amíg ugyanis kétszer tönkrement a kedvenc staffom (kb 80-as dur) addig jó ha három pontot vesztettek a maximumból a csizmáim és a kesztyűim.

Fajtáik között párhuzam figyelhető meg, ezért párosan mutatom be őket. A védelmi értékeket ne vedd fixnek, lehet hogy erősebbet vagy gyengébbet találsz az itt szereplő értékeknél (Pl.: a greaves-ből találtam már 12-es és 14-es deffens-el rendelkezőt is). A durability és a követelmény ellenben állandó.


1. Csizma és Bőrkesztyű

BootsLeather Gloves

def: 2; dur: 12; req: semmi

def: 2; dur: 12; req: semmi
E két öltözetnek nincs követelménye, lényegük hogy a hősöd ne járjon mezítláb és ne kelljen a puszta kezével matatnia a hullák között.


2. Nehéz csizma és Nehéz bőrkesztyű

Heavy BootsHeavy Gloves

def: 5; dur: 15; req: 18 str

def: 5; dur: 14; req: semmi
Nna, ezeket már viselni is érdemes, persze egy kis mágikus beütéssel. A Nehéz kesztyűnek még nincs követelménye, de a Nehéz Csizmához már 18 str kell (azt hiszem ez még egy High-End mágusnak sem fog nagy gondot okozni).


3. Lánccsizma és Lánckesztyű

Chain BootsChain Gloves

def: 8; dur: 16; req: 30 str

def: 8; dur: 16; req: 25 str
Az előző ruhadarabok külső láncborítással. Védelmük már kezdd elegendővé válni, a külsejük pedig már meglehetősen tekintélyt parancsoló. Még szerencse hogy nincs havas pálya a játékban, mert bizony könnyen odafagyna a hős kezéhez és a lábához ez a két ruhadarab.


4. Könnyen vértezett csizma és Könnnyű vértkesztyű

Light Plated BootsLight Gauntlets

def: 10; dur: 18; req: 50 str

def: 10; dur: 18; req: 45 str
Az első igazi tartozékai egy hős páncélzatának, mind külsőre mind védelemre. Ezek azok a ruhadarabok, melyek viselése már csak a harcosabb karakterosztályok kiváltsága.


5. Vértcsizma és Vértkesztyű

GreavesGauntlets

def: 13; dur: 24; req: 70 str

def: 13; dur: 24; req: 60 str
A Vértcsizma és a Vértkesztyű lényegében az előző két tárgy nehezebb fajtája, azzal a plusszal, hogy a Vértcsizma az egyész lábszárat védi. 60-70 str-es követelményük miatt nem túl népszerű öltözetek a mágusok között.


Ezek lettek volna a csizmák és a kesztyűk. Az én személyes véleményem szerint meglehetősen szimplára sikeredtek. Például hol vannak a csontcsizmák és csontkesztyűk, és mért csak védenek ezek a cuccok, holott egy vért kesztyűvel elég szép pofonokat lehet adni a sokat ugrálóknak. Persze, ez csak az én saját véleményem, és még így különlegességek nélkül is szerves részei a játéknak ezek a tárgyak, s nem egyszer lesznek ők a győzelmed kulcsai.

JulWCZar