Pandemonium Event
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Hogyan szerezhetünk Torchot?
ivel nem erősségem a fantasy világ meg a kerettörténetek, ezért valójában fogalmam sincs, hogyan is illeszkedik ez a Quest - mely az 1.11-es patch-csel került a játékba - a Diablo világába, és kikhez mi közük azoknak a szereplőknek, akik lentebb sorra kerülnek. De nem is ez a lényeg, hanem hogy játék szempontjából mit is lehet tudni erről a küldetésről. Akkor lássuk! Bemutatom mi is a jutalma a Quest eredményes teljesítésének, milyen lépésekből áll, majd a végén, hogy milyen kasztokkal, taktikával lehetünk eredményesek.

Hellfire Torch

Haladjunk sorjában! Mi is kell ahhoz, hogy szerezhessünk magunknak egyet? Valaki, aki ad el Torchot, részedről pedig fizetőképesség és fizetési hajlandóság - ez az út bárki számára járható battle.neten, minket jelen helyzetben nem is érdekel. Ha úgy döntünk, nem csak maga a tárgy a fontos, hanem annak megszerzése, akkor viszont a következőkre lesz szükség:

3 db Key of Terror
3 db Key of Hate
3 db Key of Destruction

1 db Horadric Cube
1 db (esetleg több) karakter, aki túljutott Nightmare nehézségi fokozaton - ezt a részt a későbbiekben azért bővebben ki fogom fejteni, mert vannak a karakterrel szemben elvárások.


I. Kulcsgyűjtés

Adja magát a kérdés, hogyan juthatunk kulcsokhoz. A válasz, szereznünk kell! A három kulcs három különböző helyen eshet, ezek sorban a következők.

Key of Terror csak és kizárólag az Act 1-es Forgotten Tower 5. szintjén eshet, Countess megölésekor.


Key of Hate csak és kizárólag Act 2-es Arcane Sanctuaryben eshet, Summoner megölésekor.


Key of Destruction csak és kizárólag az Act 5-beli Halls of Vaughtban eshet, Nihlathak megölésekor


Arra, hogy kulcs essen a három adott helyen, 1:38 az esély, ami persze nem azt jelenti, hogy minden 38-dik alkalommal fog kulcs esni, de majdnem. Kivételes esetben egyszerre akár két kulcs is eshet egyetlen helyen - három kulcs egyidejű eséséről én magam még nem hallottam. Tehát a kellő számú kulcs összegyűjtése nem lesz egyszerű feladat, de messze nem teljesíthetetlen, pusztán kitartás, szerencse - esetleg megfelelő kereskedői véna kell hozzá. Ahhoz, hogy továbblépjünk összesen kilenc kulcsra lesz szükségünk, három-háromra minden fajtából. Amint mind a birtokunkban van, áttehetjük székhelyünket immár véglegesen Act 5-be, Harrogath-ba.


II. Szervek begyűjtése

Oké, megvannak a kulcsok, mit kezdjünk velük? Tegyünk a Kockába (Horadric Cube) egyet-egyet mindegyikből, majd gyúrjuk össze, és íme, megnyílt egy narancsszínű kapu!


Ebből már talán kiderül, hogy összesen három kaput fogunk megnyitni - méghozzá azért egy játékban, mert nem tudhatjuk, hogy melyik kapu nyílik meg éppen, viszont ha egy játékban nyitjuk sorra a kapukat, akkor az biztos, hogy három különböző helyre visz minket. Ellenkező esetben, ha új játékot csinálunk a további kapukhoz, előfordulhat (sőt, hála Murphynek, elő is fog fordulni), hogy ugyanoda érkezünk, ergo pazaroljuk a kulcsokat vagy felesleges csereberélésre kényszerítjük magunkat. Itt jegyezném meg, hogy egyébként célszerű ezt az összegyúrást nem közvetlenül a saját ládánknál megtenni, több okból is. Egyrészt ha egyet Malah előtt nyitunk majd, egyet meg Larzuknál, alkalmunk lesz viszonylag egyszerűen „shoprunolni”. Másrészt viszont ha egy helyen nyitjuk majd a kapukat, akkor egymásra nyílnak, és nem fogunk tudni bemenni, csak a legelsőbe - ekkor viszont tényleg kárba mentek a kulcsok. No, vissza oda, hogy megnyílt az első átjáró. Ez a következő három hely egyikére fog vezetni:

Forgotten Sands - ami egyébként ugyanaz a pálya, mint az Act 2 Canyon of the Magi, annyi különbséggel, hogy nem lesznek sírlejáratok, másrészt itt találkozhatunk Duriellel (aki egyébként nem ugyanaz, mint az Act2-ben, de rettentően hasonlít rá - ezért is hívjuk Über Durielnek). Ez a legegyszerűbb a három „pre-Tristram” pálya és ellenfél közül, nagyon ritkán lesz Duriel messze a portáltól, ráadásul a pálya nem zegzugos, az egyéb szörnyek sem különösebben számottevők, már ha egyáltalán találkozunk velük.


Matron's Den - ez a pálya sem ismeretlen, pont olyan, mint Forgotten Tower (Act 1 Q4, már jártunk itt kulcskeresés közben) első négy szintje közül valamelyik. Itt lakik Lilith (aki megszólalásig hasonlít Andarielhez, csak éppen jóval veszélyesebb nála). Cold és lightning immun lándzsás népek veszik körbe, Lilith nagyot üt, és elég keményen mérgez is.


Furnace of Pain - ez pedig ugyanolyan pálya, mint az Act 5-ben található található Pitek valamelyike, csak itt nem egy aranyládikó vár minket a végén, hanem Izual, aki megint csak majdnem olyan, mint az Act 4-ben, a Plains of Despairen található, csak épp erősebb nála és mások a segéderői. Olyannyira mások, hogy egyrészt itt fogunk először találkozni „penta-immun” ellenfelekkel, vagyis akik immunisak poison, cold, fire, lightning és magic sebzésekre egyidejűleg, másrészt pedig oblivion knightok is találhatóak odalent, akik mindig a legrosszabbkor idéznek majd rád Iron Maiden átkot. Vagyis itt nagyon nem árt az óvatosság, az Iron Maiden gyakorlatilag egyet jelent az azonnali öngyilkossággal - van, aki nem törődik ezzel és kamikaze, van aki pedig előbb oblivion knightokkal bánik el, mert halott knight nem idéz rád semmit...


Nos, a feladat mind a három helyen adott, legyőzni a pályákon található bosst (Über Izual, Über Duriel, Lilith) és begyűjteni a halálukkor esett szerveket. Izual dobja majd Mephisto agyát (Mephisto's Brain), Lilith Diablo szarvát (Diablo's Horn), Duriel pedig Baal szemét (Baal's Eye). Ha ügyesek voltunk és szerencsések, akkor immár birtokunkban van a három testrész - összességében Organ set.



III. Tristram

Mehetünk tovább, hiszen ezért kezdtük az egészet. A három testrészt tegyük a ládába, keressünk egy olyan helyet, ahol még nincs narancs kapu nyitva, és gyúrjuk össze a testrészeket - és íme, már a célegyenesben vagyunk, megnyílt a kapu Tristramba (ami pont úgy néz ki, mint mikor még Act 1-ben voltunk kicsik és gyámoltalanok, de egészen más népek lakják azóta).


Ide már csak mindenre elszánt és mindenre felkészült karakterünkkel menjünk le, hiszen a feladat nem egyszerű. Le kell győznünk gyakorlatilag egyszerre Mephistót, Baalt és Diablót - akik ugyanúgy néznek ki, mint Act 3-5-ben már legyőzött alter egóik, csak éppen ezek egyszerre vannak itt, jóval erősebbek, és még hármukon kívül is folyamatosan újabb és újabb szörnyek bújnak ki a földből. Ha sikerrel vívtuk meg a harcunk, és legyőztük mindhármat, az utolsó megölésekor kapjuk jutalmul egyrészt a Torchot (unique large charm), másrészt a Standard of Heroest. Ez utóbbinak egyébként legjobb tudomásom semmilyen szerepe nincs a játékban, pusztán azt mutathatod vele, hogy valaha lent jártál és sikert arattál. Hatása egyébként nincs, látszani kívülről nem látszik. Állítólag egyébként, ha van ilyen nálad amikor meghalsz, kevesebb XP-t veszítesz, de empirikus kutatások ezt nem bizonyították mindeddig. Igaz, ártani sem árt, ha csak annyiban nem, hogy a helyet foglalja.

Pár szót a lenti taktikáról. Lehetőség szerint el kell kerülni, hogy mindhárom boss ránk rontson, és mivel Mephisto a legkeményebb ellenfél, őt kell elsőnek kiiktatni.
További fontos dolog, hogy ügyet sem szabad vetni egyetlen egy ellenfélre sem a három bosson kívül, ha velük állsz le harcolni, akkor egyszerre jársz úgy, mint Sziszifusz a kővel, és Héraklész Augeiász istállójával - dolgozol, de látszatja az nem lesz, ha csak az nem, hogy a bossok regenerálódnak közben, neked meg elfogynak az övedből italaid.
Ja igen, italok - vagy full rejuvokkal pakolod tele az övedet, szerintem ez egyébként pazarlás, jobban megéri mana potiont tenni legalább egy oszlopnyit. Azért egyébként, mert mana nélkül nem tudsz harcolni (vagy legalábbis nagyon nem hatékonyan), és ha mindig full rejuvot iszol, a manaburnös szörnyek hamar kiürítik az övedet, szemben azzal, ha mana potiont iszol, mert ekkor csak annyi manát lopnak el tőled, amit addig töltött vissza az ital, és nem az egészet.

Pár kép a harcról:




És a jutalom:



IV. Karakter

Említettem korábban, hogy szólni fogok még arról, hogy milyen karakter is kell ahhoz, hogy a Torchot begyűjthessük. Itt három részre kell választani a dolgot, gyakorlatilag a három fázisnak megfelelően (kulcsgyűjtés, szervgyűjtés, Tristram).
A kulcsgyűjtéshez olyan karakterrel célszerű próbálkozni, aki gyors és/vagy tud teleportálni, és nem hal meg azonnal - tehát erre tökéletesen alkalmas majd minden általában játékra alkalmas fejlesztés, de azért kiemelkedik a Sorceress, meg persze valamennyi telézéssel turbósított karakter (Hammerpala, Boner, Trapper, Eledruid stb.), de ha nem zavar, hogy irdatlan sokáig tart a kilenc kulcs begyűjtése, Summon Nekróval is sétálgathatsz, ha akarsz.
A szervek begyűjtéséhez már szükség lesz egy erős, szívós közelharcosra, főleg Lilith miatt, aki nevét meghazudtolóan nagyot tud ütni.
A tristrami végső harchoz pedig nincs mese, egy kemény, gyors, szívós közelharcos kari kell - első körben Smitert javaslok.

Szóval, nagy valószínűséggel elsőre egy Smiterrel fogsz sikerrel járni - következzék néhány jó tanács hozzá. Ami a skillezést, statpontok elosztását illeti, nem egy nagy ördöngösség - bírd el a felszerelésedet, legyen max blockod, minden más pedig menjen az élet növelésére. Maxold a Smite-ot, a Fanaticism aurát, a Holy Shieldet, a Defiance-t, a további skillpontokat ahova épp gondolod, de ha javasolhatom, tegyél a Zealre legalább egyet, mert bossok ellen nagyon jó a Smite, de ha egyébként is játszanál ezzel a palával, főleg magad mennél végig Norm Act 1-től kezdve, csak Smite-tal megőszülsz, ezt bizton állíthatom. Érdemes lehet még elgondolkodni egyéb aurákon, ilyen a Resist Lightning (kellő mennyiségű ellenállás esetén növeli a maximum resistet), a Salvation (szeretni fogják csapattársak). Ha esetleg duelre szánod el magad a Paláddal, a Charge jót fog tenni, nem árt, ha nem csak egy pont van rajta, sőt.

És ami a lényeg, a felszerelés. Alapvető követelmények a következők: a pajzsod legyen Elite verziójú Paladin pajzs, mert ezeknek jó a Smite-damja. Aztán legyen sok resisted - kelleni fog, mert Mephi meglehetősen erős Conviction aurával rendelkezik (slvl 32), meg az általában is hasznos, tehát jócskán pakolnod kell magadra. Aztán pedig még két dolog, ami elengedhetetlen - a Crushing Blow, röviden CB (ezzel fogod gyorsan aprítani a nagyokat) és a Life Tap (ez fog megvédeni, amennyiben van annyi resisted/életed/defense-ed/blockod, hogy nem csapnak egy ütéssel agyon). Lássunk két példát különböző „árfekvésben”, gyakorlatilag a két végletet!

Olcsó paladin a la Rex
Heaven's light fegyver (2x shael) - ias, skill, cb
Guillaume Face sapka - fhr, cb
Duress páncél - resist, cb, def
Griswold pajzs (3x perf. diamond) - jó dam, jó block, jó resist
Thundergod öv - némi plusz erő, lightning absorb
Gore Rider csizma - cb
Ravenfrost gyűrű - cannot be frozen, cold absorb
Dwarfstar gyűrű - élet, fire absorb
Mahim Oak amulett - 10 allresist, 10 all attrib.
Dracul's kesztyű - life tap, erő
Inventoryban legyenek life és resist charmok, amit épp össze tudsz szedni. Váltáson pedig legyen valami olyan fegyver, ami life tap töltettel rendelkezik, ne kelljen a Dracul'sból kipattanó Life Tapre várni. Opcionálisan ezek a tárgyak is szóba jöhetnek, attól függően, mit engedhetsz meg magadnak: Highlord's amulett, Black rúnaszó Flailben, mint fegyver, Astreon's fegyver, Goblin Toe cipő, Spirit pajzs jó alapresisttel rendelkező Elite Pala-only pajzsban, Sanctuary rúnaszó, szintén hasonló pajzsban, Kira's a fejedre, ha nagyon nincs máshonnan resist. Ezen egyébként segíthet, ha van egy Treachery rúnaszó a ládádban, amit még azelőtt kell felvenni, hogy lemennél Tristramba, és valahol addig kell üttetni magadat valami kósza Fallenekkel, amíg ki nem pattan a Fade (az Assasinok resistet és damredet adó skillje), amitől egyébként még frankón áttetsző is lesz a karid.

Drága Paladin, ahogy csinálnám, ha nem lennének szűkös kereteim
Grief rúnaszavas phase blade - nagyon jó dam Smite-hoz, gyors is, nem is kopik
Crown of Ages sapka - skill, damred, resist, fhr, és még a socketekbe is rakható fincsi jewel vagy rúna (pl. 2x Ber, a damred miatt)
Fortitude rúnaszavas páncél - jó resist, sok élet, és nem kevés plusz dmg, jó def, dmg goes to mana (mert mana még Smiternek is kell, mondjuk potit inni bármikor lehet, és kellhet is)
Gore Rider - mert cb azért erre a karira is kell, azt nem lehet nélkülözni
Exile rúnaszó - ad Life Tapet, Defiance aurát, jó a damja, ha jó pajzsba rakod
Raven Frost gyűrű
Rare gyűrű sok stattal, sok resisttel
Mara amulett - 2 allskill, sok resist
Verdungo's öv - fhr, vitality, damred
Craftelt Blood kesztyű - iassal, resisstel, sok-sok stattal (10-15 str, 10-15 dex) és cb-vel
Inventory meg telepakolva life/resist charmokkal (20 life/5 all res, 20 life/11 light res stb.) Váltásnak pedig egy Call to Arms (ha már Pala, akkor War Scepterben, valami hasznos skillel) egy bármilyen Spirittel. Szóba jövő opcionális felszerelések: Upgradelt Herald of Zakarum pajzs (de ekkor valahonnan kell Life Tap - pl Dracul'sra kell cserélni a kesztyűdet), Stormlash, Last Wish fegyverek (ez utóbbi is jó Life Tap kiváltására, viszont elborultul drága még Ladder-szezon vége felé is, elég sok hr kell bele), ja és persz Enigma rúnaszó (sok erőt spórolsz vele, ráadásul egyszerűbb begyűjteni a szerveket, mintha sétálni kellene).

Természetesen nem csak Smiterrel van élet odalent Tristramban, de ez az a fejlesztés, ami tényleg olcsó felszerelésben is megállja a helyét. Jöjjön pár olyan alternatíva, amit vagy próbáltam, vagy láttam működni Tristramban - ezekről viszont nem nagyon lehet lespórolni az emberes beruházást.

1. Summon Nekró - egy erős Summon Nekró kellő mennyiségű Revive-val (elsősorban Urdarok Act 4-ből vagy bocik a bocipályáról, mert ezeknek van CB az ütésében - a hátránya, ha nem vagy elég gyors, a Revive-ok leesnek, mehetsz gyűjteni újakat, csak csontikkal nem fog menni, a mercre sem árt vigyázni, átkokat ügyesen kell használni (Life Tap, Decrepify, Terror, amire szükség lesz), ráadásul magát a karit nem segíti Life Tap, inni kell vele és ügyesen helyezkedni.

2. Werewolf Druid - hátránya a Smiterhez képest, hogy szüksége van AR-re, meg nehezebb annyi resistet összeszedni vele, előnye viszont, hogy több élete lehet, ráadásul elsőrangú pvm karakter, univerzálisabb, mint egy direkt ÜT-re és bossölésre kihegyezett Smiter.

3. Frenzy Barb - hátránya, hogy neki is kell az AR, ráadásul még block-ja sincs, viszont két fegyverrel üt és saját Battle Orderszel (BO) rendelkezik

4. Javazon - ha már Mephisto halott, még gyorsabb is, mint a Smiter, de Mephistóval nagyon meggyűlik a baja odalent, ráadásul állandó mannahiányban fog szenvedni.

5. WW Barb - hátránya, hogy mannahiányos lesz (WW közben nincs ivásra lehetőség), és nagyon nehéz Life Tapet fenntartani, lévén WW-vel magával nem fog menni, előnye mint minden Barbnak a több élet, a saját BO.

Ne feledd, az hogy a karaktered bárhol elmegy Hellen, nem jelenti azt, hogy végig tudja csinálni ezt a Questet is elejétől a végéig, különösen nem jelenti azt, hogy Tristramban képes lesz befejezni a munkát. Nem lehetetlen küldetés, egy idő után rutinná is válik, de fel kell rá készülni! :-)

Eddig jórészt arról volt szó, milyen egyedül megcsinálni az egészet, de természetesen társakkal jobb a móka, bár nem mindig egyszerűbb. :-) Nagyon jó kiegészítő karakter tud lenni egy Cry Barb, aki Howllal elzavargatja az aprónépet a bossok mellől és pazar BO-val segít meg, vagy Hammerdin, aki meg leírtja az aprónépet, hogy a bossölő kari tényleg csak a bossokkal foglalkozhasson. A csapatban való ÜT-zés két hátránnyal bír - egyrészt megnő a szörnyek élete (ráadásul a CB is veszít a hatékonyságából), másrészt nem összehangolt párosok, csapatok hajlamosak összerántani egy helyre Mephit, Baalt, Diót, ami jelentősen megnehezíti a harcot.

Hát, röviden ennyit szerettem volna írni Pandemonium Eventről. Köszönet illeti NoOoLt, aki nélkül egy darab kép sem szerepelne most itt, valamint valamennyi jászótársat, akivel volt alkalmam eszmét cserélni a témában, együtt játszani, überezni, Torchot gyűjteni. Nem akarok senkit kifelejteni, meg nem is tudom mindenkinek összeegyeztetni a Páholyos és b.netes nevét, így csak annyit írok, azok, akik fentvannak flistemen és akiknek én is fent vagyok flistjén. :-)

A leírást Rexfelugyelo készítette a LoD 1.12-es verziója alatt.