Ami a játékból kimaradt
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ezen az oldalon olyan képeket találhatsz némi kommentárral vegyítve, melyek a játék végleges verziójából kimaradt dolgokat ábrázolnak.
zen az oldalon tárgyak, képzettségek, ikonok és sok olyan egyéb dolog képeit találhatod, amelyek a játékból kimaradtak. A következő oldalakon pedig különböző régi képeket, terveket és szörnyekről készült rajzokat találhatsz.

Bár a képek többségét vadászni kell a netről, reméljük, folyamatosan bővülni fognak az oldalak. Ebben ti is a segítségünkre lehettek, lásd lent!

Az alábbi dolgok valójában a Diablo II fejlesztése közben születtek meg, majd tűntek el a süllyesztőben. Több közülük a játék béta tesztjében még szerepelt, de vannak olyanok is, amelyek soha egyetlen játszható verzióban sem voltak elérhetők, ellenben a játék MPQ fájljaiban rejtetten még mindig megtalálhatók. További tárgyak képeit találhatjátok meg a következő oldalakon.

Sok számunkra ismerős lehet: nyughatatlan játékosok különböző Mod-okba építették be őket, de alakjuk, formájuk egyébként is elárulja, miket ábrázolnak, így könnyedén ráismerhetünk a jelenleg használt tárgyak "őseire". Két kimaradt küldetéstárgyat is láthattok közöttük - ezek is a játék csiszolgatásának estek áldozatul, az eredeti játékban már nem találhatók meg.

Ez az oldal tehát nem tartalmaz a játék során használható információt, csupán érdekesség jelleggel került be a Tudás Fájába - ettől függetlenül azonban néhány "profinak" is tartogathat egy-két meglepetést :)

Italok
Ezek az italok akkor születtek meg, amikor a fejlesztők még nem tudták teljesen eldönteni, hogy a Diablo I-hez hasonlóan szerepeljenek-e Elixírek a játékban. A kék és piros üvegcsék hagyományos módon valószínűleg mana- és life potik akarnak lenni, a lilák rejuvi potik, a színes darabok tulajdonságokat véglegesen erősítő elixírek, de dobópotik is lehetnek. A fekete üveg feltehetően a Hellfire kiegészítőben található olajok rokona. (További érdekesség, hogy a középső sorban 2-2 üvegcse a Diablo I-es potik hű másolata.)

Arany
Ezt azért elég könnyű felismerni :) Igen, így néztek ki valamikor az aranykupacok. (Hmm, annyira nem is néznek ki olyan rosszul.)

Drágakövek
Amint látható, a gemek terén sem volt könnyű a döntés. Az eredeti elképzelés szerint még fizetőeszköz módjára működtek volna, mint az az első sorban is látható. Ez később megváltozott a ma is ismert koncepcióra, miszerint a gemek egyenként, különféle tulajdonságokat adtak a tárgyakban. Ekkor még csak két szintjük létezett: egy kicsi és egy nagy. Majd jött még egy design-váltás is, mire elnyerték mai kinézetüket :)

Csontok
Az arany és a drágakövek mellett egy harmadik tárgyat is lehetett volna gyűjtögetni egy elképzelés szerint: csontokat. Hogy pontosan milyen célja lett volna, nem ismert. Fizetőeszköz vagy tárgyak előállításához szükséges alkotórész lehetett.

Testrészek
A béta előtt volt egy olyan elképzelés, miszerint a karaktereknek a különböző használati tárgyakat (kulcsok, nyilak, potik, stb.) maguknak kellett volna előállítani, a szörnyek különböző testrészeiből. Érdekes elgondolás volt, sok lehetőség rejlett benne, de a fejlesztők végül túl bonyolultnak tartották. A testrészek a következők: Állkapocs, Fog, Szarv, Tüskék, Lélek, Lép, Farok, Agy, Szem és Szív.
Mára csak az alsó sor lehet ismerős, az agyból, szemből és szívből lettek a Khalim-féle küldetéstárgyak.

Egyéb tárgyak
A testrészeiken kívül a szörnyek egyéb cuccokat is dobáltak volna valamikor, amiket aztán különféle célokra használhattunk volna fel. Ezek a
Gyertya, Zászló, Fáklya és a Gyógyfű.
Nagyjából sejthető, hogy mi lett volna a gyertya és fáklya szerepe, de pl. a zászló feladata teljesen ismeretlen.
Az eredeti elképzelés szerint a különböző kockarecepteket magukat is találni lehetett volna a vadonban, bizonyos Scroll of Knowledge, vagyis a Tudás Tekercsei által. Ezek a Scroll of Inifusshoz hasonlóan kinyithatóak lettek volna, amin szerepelt volna a recept. Sajnos az elképzelés kimaradt a játékból, a recepteket nyilvánosságra hozták (nem is tehettek mást az MPQ fürkészek miatt).

Felszerelési tárgyak
Ez a néhány kép maradt ránk az ősi felszerelési tárgyakból. Egy amulett, egy gyűrű, az akkoriban még Boots-nak szánt, mára Heavy Boots-szá vált csizma és egy feltehetően unique páncél. Az amulett és a gyűrű különösen szép, kár, hogy végül kimaradtak a játékból.

Fegyverek
A fegyverek közül több képe is megtalálható az mpq fájlokban. Az első egy Blade (ami akkoriban még egy kard volt, nem pedig tőr), a másik kettő pedig könnyen kitalálható: a Throwing Axe és a Throwing Knife (az utóbbi grafikája végül megjelent az 1.10-es patch-ben, mint unique cucc).
Ezek a dobófegyverek is ismerősek lehetnek. Az első a régi Javelin, utóbbi kettő pedig Glaive, egymagában és kötegelve.
Végül még pár fegyver: béta állapotú Two-Handed Sword, Long Bow, a játék kezdésekor a barbár kezében is látható Great Axe, béta Great Maul és egy valószínűleg béta Bastard Sword. Mindegyik megtalálható jelenleg a játékban. A pöröly kivételével azóta teljesen másképp néznek ki, a Great Maul pedig már a Classicban is 2x3-as méretű lett, a 2x4-es helyett, mint ez itt.

Küldetéstárgyak
Ez a darab eléggé ismerős lehet mindenkinek :) Érdekessége, hogy ez valójában a Decoy Gidbinn, amit elméletileg először kellene megkaparintanunk, amikor a dzsungelbéli oltárt megérintjük (a színe is más: arany helyett ezüstös). Ha minden igaz, itt szitkozódnunk is kellene egy sort, mert ez nem az igazi, mint azt tudjuk :) A Blizzard úgy gondolta, sok értelme nincs, hogy egy külön tárgy legyen jelen a játékban a másiktól centiméterekre, így kivették (végülis igazuk volt).
Talán egy eddig fel nem fedett titkos küldetés eleme lehetett valaha ez a barna színű Lélekkő? Vagy ez lett volna Baal, esetleg Diablo lélekköve? Vagy csak egyszerű szikladarab? Feltehetően már soha nem tudjuk meg...
Ez pedig a legtöbb legendával övezett tárgy a játékban, a Black Tower Key. Az Act III Quest 5 korábbi változata szerint ezzel kellett volna kinyitnunk Mephisto börtönének bejáratát, amit ma a Compelling Orb széttörésével végzünk el.

Klánház
(A teljes mérethez kattints a képekre!)
Ez a kép a mára már mítosszá vált klánházban készült, amely ismét csak kimaradt a játékból. Elméletileg az egy klánhoz tartozó játékosok itt tárolhatták volna a klán közös felszerelését, aranyát és egyéb trófeákat. A klánházat aranyból lehetett volna venni és fejleszteni. Nagy kár érte...
Valószínűleg ez lehetett a klánház létrehozásához szükséges oldal, ahol a klán címerét és annak színét lehetett volna összeállítani. Pontos adat nem ismert...
...csupán a 32 darab kláncímer. Ezeket feltehetően a 2x10 alap- és címerszínben (esetünkben fekete és vörös) lehetett volna külön-külön variálni, így tehát összesen 3200 fajta címer közül válogathattak volna a klánvezérek.
Csak találgathatunk, mi lehetett ez. Talán a klánvezér oldala, ahol a klán tagjait és azok rangját (esetleg felszerelését) tudta volna változtatni.
Amit ezen a képen láthattok, nem más, mint a klán közös Stash-e, amelyhez minden adott rangot elért klántársnak hozzáférése lett volna...
Ez mutatta volna a klán közös Trófáit, ahova minden tag betehette volna a maga kis büszkeségét, ami azután grafikailag is megjelent volna a klánházban.

Egyebek
Ebből valószínűleg csak a legelső lehet (nagyjából) ismerős számotokra - ez a három ikon a nyilak és dobófegyverek fogyását mutatta volna, a színek változásával.
A képen az oltárok korábbi ikonjai látszanak, kissé még kiforratlan valójukban.
A két hölgyemény képe (Atma és Fara) még akkoriból maradt ránk, amikor az NPC-kkel úgy lehetett volna üzletelni, mint ma egy másik játékossal. Nagy kár értük...
Ezen ikonok közül is néhány ismerős lehet - valamikor így néztek ki a kurzor ikonok.
Egy további érdekesség az MPQ fájlok mélyéről: az élet/mana gömb, lila színben, mintha túl sok rejuvenation potit ittunk volna meg :))
Az oldalt látható ikonok tanulsága szerint már régen megszületett az az elképzelés, hogy a térképen megjelennek a különböző küldetéseket ábrázoló ikonok. Ez a kép még egy elég régi verziójukat mutatja.

Képzettségek
Beta Cold Mastery
Beta Ice Blast
Beta "Ice Storm"
(Feltehetően a Blizzard elődje.)
Beta Fire Mastery
Beta Fist of the Heavens
Beta Cleansing
Beta Meditation
Beta Prayer
Beta Sanctuary
(A Sanctuary korai változata a Concentration skill ikonját birtokolta, ami azonban ma már arany színű.)
Beta "Resurrect"
(A Diablo I-ből ismert karakter-feltámasztó képzettség a Paladin birtokában.)
Beta Fanaticism
(A hasonló ikon ellenére ez a Fanaticism aura korai változata...)
Beta Concentration
Beta Might
(Az ikon majdnem azonos, csupán nem arany, hanem ezüst színű.)
Beta "Fist of Ares"
(A Slow Missiles elődje ez a passzív tabon levő Amazon skill.)
Beta Valkyrie
Beta Corpse Explosion
Beta Teeth
Beta "Familiar"
(Korai nekromanta idéző skill.)
Beta "Squirm"
(A Familiar egy még korábbi változata.)
Beta Poison Javelin
(A skill megmaradt ebben a formájában, az ikon viszont minimálisan változott.)
Beta "Convert"
(A korábban elképzelt, testrészekből összeállítandó tárgyakhoz használt skill.)
Beta "Kick"
(A rúgás, ami azóta automatikus, beépített skill lett minden kaszt számára ("urna- és hordópusztító").)
Beta "Healing" (?)
(Feltehetően egy Healing skill, ami akkoriban még minden kaszt számára alapképzettség volt.)
Beta "Redemption" (?)
(Ez a Redemption-re emlékeztető skill anno valószínűleg minden kaszt számára elérhető képzettség volt, ráadásul nem is aura, mint azt a következő oldal egy képén is láthatjátok majd... Funkciója ismeretlen.)
Beta Resist Cold
(A Resist Cold ikonja egyedül a színében változott azóta, ezüst helyett arany színű, mint minden aura.)
Beta Thorns
(Hasonlóan a fentihez, a régi Thorns skill ikonja, ami azonban ma már arany színű.)
Beta Chain Lightning
(Még a korábbi, Diablo I-es Chain Lightning ikon a sorcinál.)
Beta Hydra
(A Hydra soha nem titkolt elődjének, a Guardian-nek a Diablo I-es ikonja a sorci szolgálatában.)
Beta ???
(Ismeretlen Cold alapú skill a sorci skilltábláján.)

Amennyiben valamelyikőtöknek olyan biztos információi, képei vannak a fent említett tárgyakról és skillekről (vagy más béta dolgokról) amit itt nem találtatok meg, küldjetek levelet az egyik Tudás Fája szerkesztőnek!