Látókörök, hatótávok
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ezen az oldalon a játékban előforduló különböző látókörökről, hatótávokról olvashattok.
yakran találkozhattok a játékban olyan számszerűsített kifejezésekkel, mint yard, radius. Ezek főleg különböző képzettségek hatótávolságát jelölik, de ide tartozik pl. a light radius is. Az egyetlen probléma ezekkel, hogy egy-két kivételtől eltekintve lényegében ezek vizuálisan nem láthatóak, vagy nem túl tisztán. Ebben próbálunk most valamelyest segíteni.

Látótér

A Diabloban úgynevezett izometrikus látószöggel rendelkezik a játékos, tehát lényegében adott szögben (talán 30° ?) "rálát" a pályára. Ennek középpontjában mindig a karakter áll. A látószög lényegéből adódóan adott távolságig mindent láthatunk, ami a karakterünk előtt vagy mögött van - ennek csak a képernyő széle szab határt. :) A döntött látószög miatt a különböző hatótávolságok nem látszanak azonosnak horizontálisan ("jobb-bal" irányban) és vertikálisan ("fel-le" irányban), pedig a távolság ugyanakkora.

Magának a karakternek is van egyfajta saját látótere, ez a Light Radius, ami egy fénykörként jelenik meg a karakter körül. Igazából csak annyi szerepe van, hogy az ezen kívül eső terület sötét helyeken és esti kalandozások során sötétségbe burkolózik, ezzel nehezítve az észlelést (de nem válik teljesen sötétté, "nem láthatóvá"). Ennek növelésével egyre nagyobb területeket láthatunk "világosban". A karakter alap fényköre nagyjából 9-10 light radius, amit maximálisan 7 light radiussal lehet növelni (a mértékekről később), az ezen felüli light radius már nem számít. Bár a fénykör széle nem éles, kifelé halványodik, ennek ellenére körülbelül így néz ki az alap és a maximális fénykör:

Alap Light Radius+7 Light Radius

A játék alapvetően 640x480-as felbontással rendelkezik, a kiegészítő után elérhető lett a 800x600 is. Ha tehetjük ("bírja a gép"), akkor mindig 800x600-ban játsszunk, mert sokkal többet látunk a játéktérből, és érezhetően hamarabb érzékeljük ellenfeleinket (vagy még épp időben). Sajnos - bár már valószínűleg sokaknak megfordult a fejében - továbbra sem elérhető nagyobb felbontás, pedig talán az 1024-et még elbírná a legtöbb játékos és gép.

A lenti képen világosabb háttérrel láthatjátok a 640-es, normális fényerővel pedig a 800-as felbontás esetén látott területet.


A Diabloban a perspektíva bekapcsolása 3D esetén nem változtat a látótávolságon, csupán a képernyő lenti részét közelebbre, a fentit pedig távolabbra "nyújtja". Így elsősorban a szem becsapásával érik el, hogy ne egy "síklapot" lássunk a játékból, amit ide-oda tologat a program, hanem úgy érzékeljük, mintha a dolgok közelednének/távolodnának de - mint korábban elmondtuk - ez egyáltalán nem változtat a távolságokon (ez a perspektíva ki-be kapcsolgatásakor jól látszik).

Hatótávok
Különböző hatótávok is léteznek a játékban, melyek a különböző képzettségekkel vannak kapcsolatban. Ezek körkörösek, a karakter körül hatnak adott távolságig, melynek mértéke yard. A képzettségek lehetnek különböző robbanások, aurák és átkok hatóterületei. Szemmel a legtöbbjük nem látható, így igazából elég nehéz felmérni, meddig is hat pl. egy robbanás. Szerencsére az átkok használatánál van egy kis, vörös fényjelzés a földön, amiből leszűrhetjük meddig hat a rontásunk, lásd az oldalsó képet.
A nekromanta egy átkának szintenkénti növekedését felhasználva a lenti képen bejelöltük a különböző yardokhoz tartozó hatótávolságot (2-től 22 yardig). Ami a legfontosabb, és a képekből is leszűrhető, hogy a yardok növekedésével a hatótáv nem lineárisan növekedik, néha kisebb, néha nagyobb mértékben:


A leírás LoD 1.09d alatt készült.