Varázslónő kérdések (FAQ)
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ezen az oldalon a Varázslónőkkel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket találod meg.
tt csak rövid és felületes válaszokra számíts, a részletesebb leírások a Tudás Fája egyéb Varázslónő oldalain találhatóak. Kérlek, tanulmányozd át őket alaposan. Ha pedig még mindig van olyan kérdésed, melyre nem kaptál választ, szeretettel várunk a Varázslónők Szentélyében.

Lehetséges-e az, hogy leteszek néhány hidrát/tűzfalat/stb., felmegyek a városba és ha viszamegyek, már mindenki a földön fekszik?
1.09 alatt igen, de 1.10 alatt már nem, a varázslat azonnal eltűnik, ahogy belépsz a portálba.

A Blizzard másodpercenként sebez vagy minden jégtüskének külön sebzése van?
A kiírt sebzés egy-egy jégtüske sebzése, a másodperc a skill működésének időtartamát jelöli.

Az miért van, hogy a Static Field-em hellen mind a Mefinek, mind Shenknek levitte a HP-ját több, mint felére?
Ez egy bug volt emulált players 3 felett, de 1.10-ben kijavítottak.

Melyik a jobb: Frozen Orb, vagy Blizzard?
Amelyik jobban illik a játékstílusodhoz.

A FW-t hogy kell használni?
A legegyszerűbb, ha leteszed magad elé és várod hogy a szörny beleálljon. Használatának kifinomultabb módja, ha a szörny haladási irányára megegyezően és nem merőlegesen teszed le. Ilyenkor a szörny végigsétál a tűzfalon, hatalmas sebzést elszenvedve. Tömeg ellen a legjobb hatást akkor érheted el, ha a tűzfalakat egymáshoz képest kb. 30 fokos szögben teszed le, ilyenkor a szörnyeket lényegében mindkét tűzfal egyszerre sebzi, míg végighaladnak "közöttük".

Hogy működik az "x % damage taken goes to mana"?
A bekapott fizikai sebzés x%-át megkapod manában.

A "x % damage taken goes to mana" csak fizikai, vagy magic sebzésre is vonatkozik?
Csak fizikai sebzésre.

Az "x % damage taken goes to mana" csak közelharci sebzésre vonatkozik vagy távolságira is?
Csak közelharcira.

Az "x % damage taken goes to mana" tulajdonságok összeadódnak?
Igen.

Ha az Energy Shield-em 50%-os és van 50% "x % damage taken goes to mana"-m, akkor nem fogy a manám?
De igen. Egyrészt mindig az Energy Shield által már redukált sebzés alapján kapsz manát, másrészt az Energy Shield alapban a kapott sebzés kétszeresét vonja le a manából. A Telekinesis viszont szintenként 1/16-dal csökkenti a a levont mana értékét, tehát 16-os Telekinesis mellett 1:1-hez lesz ez az arány.

Az "x% damage vs. demons/undead" működik varázslatokkal is?
Nem.

Vitalityt meddig fejlesszem?
200 körüli értékig nyugodtan rakhatsz rá.

Az Energy Shield csak fizikai sebzést fog fel, vagy minden fajtát?
Minden fajta sebzésre vonatkozik, méreg kivételével.

A Faster Cast Rate befolyásolja a delay-es skilleket, vagy a "mana regenerate"-t?
Egyiket sem, csak a varázslat varázslásának frame-sebességét gyorsítja.

Mi az az "Oculus teleportja"?
Az Oculus nevű tárgyon (Unique Swirling Crystal) vagy egy olyan tulajdonság, hogy "25% chance of cast level 1 teleport when struck". Amikor eltalálnak (bármilyen sebzéssel, mérget kivéve) akkor 25% eséllyel elteleportálsz egy véletlenszerű helyre.

Miért teleportál mindig ugyanoda az Oculus teleportja?
Ez egy bug volt 1.09d single játék alatt, ami 1.10-ben javítva lett.

Mennyire gyakoriak magasabb szinteken a két sebzésre immunis szörnyek?
Nightmare szinten ritkák, de hellen elég gyakran előfordulnak.

Azt hallottam, kényelmetlenebb a haladás Act V-ben, ha több a mana mint a life. Miért?
A Blood Mana nevű átok miatt, amikor ugyanannyit veszítesz az életedből, mint amennyi manát használsz el. Ez csak akkor működik ellened, ha több max. manád van, mint max. életed.

Milyen arányban érdemes elosztani a vitality / energy pontokat?
Ez játékstílustól függ, ha olyan skilleket használsz, amelyekhez sok mana kell, akkor több energy és fordítva.

A Staticra van valamilyen hatással a Lightning Mastery vagy a lightning resist vagy immunitás?
A Lightning Mastery nem hat rá, a resist és immunitás igen.

Varázslónőnél mennyi kell az erőre és az ügyességre?
Erőre annyi, hogy elbírd az áhított cuccot :) Ügyességre általában nem kell pont, kivéve ha blokkoláshoz, vagy olyan fegyverhez kell, aminek van ügyesség követelménye.

A 40% mana regenerate és a +40% mana ugyanolyan jó?
Lényegében igen, a különbség annyi, hogy míg utóbbinál előre megkapod az "elkölthető" manát, addig előbbinél hamarabb elfogy a rendelkezésre álló mennyiség, viszont utána az gyorsabban töltődik vissza.

Hogy működik a "mana regenerate%"?
Mindig minden karinál alapregeneráció esetén 120 másodperc alatt töltődik vissza a teljes manamennyiség.

Melyik a jobb választás: előbb felvinni a támadóskillt és utána csak a hozzá tartozó mastery-t vagy fordítva?
Általában mindig a skill-t ajánlott előbb maxolni, míg a masteryre egy pontot teszünk. Miután a skill maxos, lehet tenni a masteryre is.

Ha egy cast delay-es skillt és egy másik, nem cast delay-eset váltogatok, akkor addig is nyomhatom a másikat, amíg a cast delay-es újra aktív lesz?
Igen.

És ha mindkettő delay-es?
Akkor már nem.

A Chilling Armor működik-e elemi lövedékekkel?
Igen.

És frame-es támadásokkal?
Azzal meg főleg... :)

Mennyi kell a warmthra?
Delayes skillek esetén elég egy, egyébként változó. Nova mellé maxos ajánlott.

Orbokat csak találni lehet?
Igen.

Mi az a Mana burn?
Egy ilyen tulajdonságú szörny bevitt fizikai sebzése annak négyszeresét vonja le a manádból.

A Cold Mastery hat az Immune to Cold lényekre?
Nem.

Létezik triplaimmun szörny?
Nem, de van hozzá közel álló :)

Az MF csak a legyilkolt lényekre vagy a ládákra, kosarakra, sírokra stb. is vonatkozik?
A környezetben talált tárgyakra is vonatkozik.

Muszáj mind a három elemet fejleszteni vagy elég kettő?
Nemhogy nem muszáj, de 1.10-ben kifejezetten hátrányos, mert nem jut elég pont az erősítő skillekre.

Az Enchant minden típusú fegyverrel működik?
Igen.

Az Enchant minden követőre hat?
Akit ki tudsz jelölni, arra igen.

Van-e olyan tárgy, ami lecsökkenti az ellenfelem resistjét?
Igen, van néhány. Ezt elérheted pl. a Lower Resist töltettel rendelkező pálcák használatával. De olyan is van, ami passzívan működik, pl. a Rainbow Facet unique jewel.

Létezik "x% faster cast rate"-es charm?
Nem.

A leírás 1.10 LoD patch alatt készült.