Bérgyilkos kérdések (FAQ)
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Az alábbi oldalakon kigyűjtöttük a Bérgyilkosra vonatkozó gyakori kérdéseiteket, és az azokra általunk ismert legjobb válaszokat.
apasztalataink alapján ezek a leggyakoribb kérdések, amelyek elhangzottak a Bérgyilkossal kapcsolatban. A képzettségek leírását, a lehetséges Bérgyilkos fejlesztési irányokat és az egyéb fontos kérdéseket bővebben kifejtettük a Tudás Fája Bérgyilkos oldalain. Ha az összes, Bérgyilkossal foglalkozó oldal áttanulmányozása után még marad kérdésed, szívesen látunk a Bérgyilkosok Céhében.

Mennyi Erő kell a Bérgyilkosnak?
Attól függ, hogy milyen páncélt/fegyvert szeretnél használni.

Mekkora Ügyesség kell a Bérgyilkosnak?
Ha a Claw Masteryt, egy Feltöltést és egy Befejező Mozdulatot is komolyan fejlesztesz akkor kevesebb, ha nem raksz pontot ilyenekre, akkor több. Ügyelj arra, hogy a Karmoknak van minimális Ügyesség megkötésük is; továbbá, ha pajzzsal hárítasz, akkor viszonylag magas Ügyesség kell a jó blokkoláshoz.

Mennyi Egészség kell a bérgyilkosnak?
Szintenként 1 pont nem árt, de Hardcore és PvP karaktereknek ennél jóval több is kellhet.

Bérgyilkosom Energiájára hány pontot rakjak?
Semennyit, hacsak nem Csapdász. Nekik is csak módjával érdemes; a manalopó és -növelő cuccok ponttakarékosabb alternatívát jelentenek.

Melyik tulajdonság növeli a Bérgyilkos sebzését?
Amennyiben Karom típusú fegyverrel támad, vagy valamelyik rúgást használja úgy az Erő és az Ügyesség egyenlő mértékben.
A rúgás Skillek sebzésére 1.10 óta a csizma típusa is hatással van, továbbá az Erőnek nagyobb szerep jut a sebzés növelésében.

Az Ügyesség hat a Weapon Blockra?
Nem. A Weapon Block a Skill leírásnál kiírt blokkolási esélyt biztosítja az Ügyességtől függetlenül.

Pajzs vagy Weapon Block?
Ízlés dolga. Pajzzsal Skillpont elköltése nélkül elérhető a 75%-os blokk, és tehetünk bele rúnaszavakat vagy Perfect Diamondot az ellenállások növelése végett, ugyanakkor komolyabb ráfordítást jelent ügyesség terén.
A WB nem igényli az Ügyesség fejlesztését [lásd fent], továbbá gyorsabban hárít, és nem csak a fizikai támadásokat hanem jóformán mindent (a nem lövedék alapú varázslatok, mint például a Firewall vagy a Molten Boulder kivételével), és a második Karom adott esetben gyorsabb feltöltést és/vagy + Skilleket jelent.

Hogyan működnek a a Charge-up Skillek?
Ha valamelyik Charge-upot (Feltöltés képzettséget) használva megütsz valakit, egy színes bogyó kezd körözni a karaktered körül. Ha ekkor egy Finishing Move-val (Befejező Mozdulattal) kisütöd a töltést, különféle bonuszokat kapsz a támadáshoz. Mindegyik Feltöltésnek három fokozata van. A Charge-up Skillek részletes leírását megtalálod a Tudás Fájában.

Mik azok az "állatos" Charge-upok?
Az "állatos" Charge-upok (Tiger Strike, Cobra Strike, Phoenix Strike) csak egy fegyvert használnak (bármit, nem csak Karmot), így pajzsal a másik kézben is alkalmazhatók, de egy bevitt ütésért csak egy töltést adnak.

Mik azok az "elementális" Charge-upok?
Az "elementális" Charge-upokat (Fists of Fire, Claws of Thunder, Blades of Ice) egy vagy két Karommal is lehet használni. Az utóbbi esetben egy sikeres támadással egyből két fokozatot töltenek, egy Karommal viszont nagyon lassúak.

Hány másodpercig tart egy Charge-up?
1.09-ig az utolsó bevitt ütéstől számított 9 másodpercig.
1.10 után is, de ott már csak az azonos Charge-upot töltő támadás érvényes.

Fel lehet tölteni több Charge-upot?
Igen. 1.10 előtt ez könnyedén ment (lásd fent), azóta nehezebb (ti. gyorsnak kell lenned).

A Feltöltések fokozatai növelik a Támadóértéket?
Igen. Minden fokozat 50%-kal növeli az alap (Skillek/+ Ügyesség stb. nékül számolt) AR-t. Az egyes feltöltések külön-külön számítanak ebből a szempontból.

A Phoenix Strike-ot vagy valamelyik "elementális" Charge-upot érdemesebb magas szintre fejleszteni?
Ízlés dolga. Phoenix Strike-kal tűz-, fagy- vagy villámsebzést is adhatsz a támadáshoz, így az immunis lényekkel könnyebben boldogulsz. Cserébe lassabb és kisebbet sebez mint bármelyik az "elementális" Feltöltések közül, ráadásul ez az egyetlen ilyen Skill, melynek fokozatai nem adódnak össze (ezért jobban oda kell figyelni a töltéseire).

Mi az a Finishing Move?
Olyan támadás, amellyel a Charge-upokból származó töltéseket kisütöd. Öt ilyen támadás van, sorrendben: alap támadás, Dragon Talon, Dragon Claw, Dragon Tail és Dragon Flight. A különböző Befejező Mozdulatok részletes leírását megtalálod a Tudás Fájában.

Ha Dragon Talont vagy Dragon Claw-t használok Befejező Mozdulatnak, akkor többször érvényesülnek a feltöltött Charge-up bonuszok?
Nem, csak a támadássorozat első ütését módosítják.

Milyen Skilleket használ a Shadow Warrior?
Csak azt a kettőt, ami neked ki van választva jobb és bal oldalt.

Milyen Skilleket használ a Shadow Master?
Majdnem mindet, olyanokat is, amelyekre te nem tettél pontot. Értelemszerűen nem használja a Shadow Warrior és a Shadow Master Skilleket. Tapasztalat szerint továbbá a Fire Blast, a Blade Sentinel, valamint a Psychic Hammer sem szerepel a repertoárjában, továbbá a Cloak of Shadows Skillt csak kivételesen ritka alkalmakkor veti be. Általában Fade/BoS, Blade Shield, Venom van rajta, és valamelyik Charge-upot használja, Befejező rúgással. Előszeretettel "ugrál" a Dragon Flight segítségével, kábítja el az ellenfeleket Mind Blasttel, és rak le csapdákat (leggyakrabban talán Lightning és Death Sentryt, de másokat is). Ha fogytán az élete, gyakran gyógyítja magát a Cobra Strike-kal. A Phoenix Strike-ot általában az első töltet után kisüti (Meteor), de azért látni a másik kettőt is néha.

Használhatom-e egyszerre a Shadow Mastert és a Shadow Warriort?
Nem.

A Shadow Master vagy a Shadow Warrior jobb?
A Shadow Master. Elterjedt tévhit, miszerint a Csapdászok jobban járnak a Shadow Warriorral, mert kétszer annyi csapdát tudnak lerakni általa, ám ez valójában nem igaz, mert összesen 5 egyidejű csapdára vagyunk korlátozva. Az ezen felül lehelyezettek mindenképpen egy előzőleg felállított megszűnését eredményezik, ha a Shadow teszi le akkor is. Ráadásul a Warrior csapdái szinte mindig alacsonyabb szintűek a karakterénél.

Használhatom-e egyszerre a Burst of Speed, Fade és Venom skilleket?
1.09-ig egyszerre mindig csak az egyiket.
1.10 óta Burst of Speed és Venom vagy Fade és Venom működik együtt, de Burst of Speed Fade-del továbbra sem.

Igaz, hogy a Fade szintenként 1% damage reductiont is nyújt?
Ezt rettentő nehéz lenne letesztelni, de elég sok mérvadó Diablós oldal (köztük az Arreat Summit) tényként közli ahhoz, hogy elfogadhassuk igaznak.

Hány pontot tegyek a Burst of Speedre?
7 ponttal és -30-as Karmokkal felszerelkezve az alap ütés és az "állatos" támadások sebessége eléri a maximális gyorsaságot. Az "elementális" Feltöltések és a Befejező Mozdulatok sebességének maximálásához olyan sok pontot kéne a Skillre fordítanod, hogy érdemesebb inkább + x% IAS-sal gyorsítnai őket.

A karakteremnek + x% IAS fegyver van a kezében mégsem támad gyorsabban. Miért?
Ha valamelyik Befejező Mozdulatot vagy "elementális" Charge-upot használod, akkor a gyorsabb/IAS fegyvert mindig a bal oldali fegyver rekeszbe tedd (ami tulajdonképpen a karakter jobb keze), mert csak így érvényesül a sebessége/IAS járuléka. Ha ennek ellenére sem tapasztalsz gyorsulást, akkor vagy elérted már a maximális sebességet, vagy még több IAS%-ra van szükséged ahhoz, hogy gyorsabban harcoljon a karaktered.

Miért Very Slow sebességű az összes Karom, amit találok?
Mert nem Bérgyilkos szemmel nézed. :-) A Karom fegyverek minden más kasztnak Very Slow sebességűek.

Miért talál a többi Kaszt több Karom típusú fegyvert, mint a Bérgyilkosok?
Miért, többet talál? ;-)


A leírás LoD 1.12 patch alatt készült.