Raiu, mint bérgyilkos I.
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Itt a bérgyilkos általános, tehát szörnyek elleni küzdelemre való fejlesztéséről olvashattok. Azoknak érdemes megfontolni a leírtakat, akiknek még nem volt bérgyilkos karakterük, de nem szeretnék félrefejleszteni azt.
rányelvek
Ugyebár a karom típusú fegyvert érdemes használnod. Tudom, hogy jópofa dolognak tűnik például baltát a bérgyilkos kezébe adni, de nem igazán bölcs dolog. Ez az egyik.
A másik, hogy ha kétkarmos - vagyis két fegyverrel rendelkező - bérgyilkost akarsz fejleszteni, akkor a Weapon Block (Fegyverblokkolás) képzettségre legalább 10 pontot, a Claw Mastery-re (Karmok Ismerete) pedig 20-at áldozz.
A Burst of Speed-re (Vágta) szintén javaslom a 10 pontot, bármelyik irányt is választod. Ez egy hasznos képzettség.

Abból kiindulva, hogy nincs Stormshield meg Valor, de még Bartuc sem, ez az assa egy jó "minden helyen - minden időben" fejlesztés lesz, amiből igyekszünk a legtöbbet kihozni, "mindegymilesz" alapon. Célunk, hogy bárki élvezhesse a karakter által nyújtott játékélményt, cucctól és időtől függetlenül.
Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy változatlanul roppant fontos dolog a Diablo-ban az itemhasználat. Az itemek nélküli játéknak is megvan a maga varázsa, de én itt most karakter- és itemcentrikusan fogom ecsetelni az assassinban rejlő lehetőségek széles skálájának néhány variációját.

És végül egy jó tanács:
A bérgyilkos nem barbár, de erre te is rá fogsz jönni rövidesen.

Ami a felszerelést illeti, próbálj meg foglalattal rendelkező karmokat használni és koponyákat rakni bele. Ezzel életet és manát lophatsz. A tárgyakon figyelni kell az alábbi modokat:
Ha rare tárgyról beszélünk: life/mana stolen, faster hit recovery, increased attack speed, enhanced damage, faster run/walk, faster cast rate, 1-3 to skill / skilltab, resistance, attack rating... a jó damage pedig excep és elite karmokon megfigyelhetően 100 körül mozog.
Ha magic tárgyakról beszélünk, akkor ring of the leech/lamprey - amin stolen van, boots of haste - amin run van, shimmering amulet - amin all resist van, és akkor még jöhet a cruel karom, ami ritka, mint a fehér holló, de rá lehet akadni hosszas shoppingolás után act5-ben hellen. Ezek egyébiránt lényegesen használhatóbbak, mint rare társaik, eltekintve attól a karomtól, amit nemrég adott Anya. És eljutottunk egy sarkalatos ponthoz, ugyanis az Anya-tól kapott tárgyaknak jobbára nagy hasznát vesszük a továbbiakban, nem beszélve az Akara es Ormus által adott gyűrűkről.


Az indulás - Act1


Kezdetben tehát ott állunk kis fekete dresszes csajszinkkal, aki már hisztizik, hogy nagyon zúzhatnékja van. Az első jópár skill-t csak Claw Mastery-re érdemes tenni, míg véleményem szerint a statpontok egytől egyig mehetnek Dexterity-re. Tulajdonságaid közül az ügyességre lesz nagy szükséged, hiszen ez adja a támadó- és védő-, valamint a pajzsos orgyilkosnál a blokkoló érteket. Az erő fejlesztése ehhez - és a vitalitáshoz képest - másodlagos kezdetben. Így nem lesz gond a gyilkolással, a gargantuan beast-eket is képesek leszünk két ütésből kivégezni, és a blocking rate is kellőképpen kidolgozásra kerül. A plusz pontokat viszont - Den és Radament - a martial ágon először Tiger Strike-ra (Tigriscsapás), majd pedig később Cobra Strike-ra (Kobramarás) érdemes tenni. A Claw Mastery-t vigyük el huszadik szintig mindenképpen. Ez biztosítja az attack rating-et és sebzést, míg a Cobra Strike biztosítja a life és mana stealt.

Tiger vs. Claw Mastery

Sokaknak jó ötletnek tűnik egyből nekiesni a Tiger Strike-nak, impresszív sebzésbónusza miatt. De ne essünk csapdába: akinek nincsenek az Attack Ratinget drámai mértekben megsokszorozó tárgyai, először mindenképpen a Claw Mastery-vel foglalkozzon.

Életmentő BoS

A Claw Mastery-be fektetett pontjaink meghozzák gyümölcsüket, és gond nélkül haladunk tovább utunkon. A következő szinten viszont ránk köszön a Burst of Speed, ami véleményem szerint nagyon fontos skill az assassin számára. Sokszor ez húz ki minket a bajból, és az általa nyújtott increased attack speed is nagy hasznunkra van a gyorsabb gyilkolásban. Nem elég ugyanis jól blokkolni és nagyot ütni. Amennyiben véletlenül körbevesznek minket, szükségünk van a Cobra által nyújtott leech biztonságára is, és a támadasi sebességre, ami segít minket abban, hogy két blokkolás között ütni is tudjunk. Megesik ugyanis, hogy block lock alá kerülünk, vagyis a blokkolástól nem tudunk visszatámadni.
A Burst of Speedet érdemes tizedik szintig növelni felváltva fejlesztve a Claw Mastery-vel, vagy akár egyből elpakolni rá folyamatosan tíz pontot. Ez kárpótol minket az attack rating kiesésért, többet ütve tapasztalatom szerint ugyanannyi eséllyel találjuk el a célpontot, mintha egy lassút ütnénk.

Karakterünk tizenkettedik szintjénél pedig eljön a pillanat, hogy már nem elég csak Dexterity-re tenni a statokat, kell Strength és Vitality is. Huszadik szintig a következő variációkat javaslom:
1 Str - 3 Dex - 1 Vit azoknak, akik a Burst of Speed-et fejlesztik inkább tizedik szintre - a több Dex viszonylag jól szinten tartja az attack ratinget.
2 Str - 2 Dex - 1 Vit azoknak, akik a Claw Mastery-t fejlesztik Burst nélkül. Őket nem nagyon fogják sebezni, hiszen minden hozzávetőlegesen egy ütés lesz számukra.

Egyéb variációkkal is lehet próbálkozni. Eddigre ugyanis kialakul bennünk, hogy mit is használunk inkább - a sebességünket, vagy inkább szeretjük, ha egy ütésből meg van oldva minden.

Az act2-es zsoldosokat mindenkire rábízom, hogy mit használ - én nem élesztem őket újra, ha esetleg elpatkolnak.

Huszadik szint után akár Burst, akár Clawmast van kéznél - eljutottunk Mefihez, és őt le kell tudnunk verni. Ide kell a Cobra Strike, és rengeteg antidote. Itt viszont elkezdhetünk a csapda-ágra pakolni egy-egy pontot lefelé haladva a baloldali ágon.

Harmincadik szinten jutunk Diablo-hoz, akivel hasonlóképpen el tudunk bánni, mint testvérével, és ekkor már kéznél van a Death Sentry (Halálőr), amely remek szolgálatot tesz a tömegben.

Negyvenedik szintig ezt érdemes is nyomatni rendesen, ha nem áll rendelkezésünkre egy rakat jobb unique cucc - a Claw Mastery-vel egyetemben. (Emlékezzünk: Clawmastra 20!) Mi gyártjuk a hullát a csapdánknak, amely még több hullát gyárt nekünk. Szép az élet, nemde? Hát még a halál - persze, ha nem a mienk. És ehhez bizony itt már jól kell tudni működni.

Mert ez
Nightmare

Itt már biztos tudjuk, mit akarunk. Ha nincs sok brutális unique cuccunk, menjünk szépen tovább a kitaposott ösvényen: Clawmast max, Death Sentry max. Nem lesz különösebb gondunk semmivel. Ekkorra lesz korrekt Strength, tehát mehet a Dex megint. Ugyanis itt már keményebbek az ellenfelek - nagyobbat ütnek és a defense is nagyobb rajtuk. Kell tehát az AR.

Valahol negyvenedik szint előtt dönthetünk úgy is, hogy Venom (Méreg), vagy valamelyik Shadow tetszik inkább, esetleg megpróbálkozunk a martial-ágról valamivel. Ebben az esetben is érdemes egy pontot a Death Sentry-re áldozni, ami a nekromanta Hullarobbantás képzettségéhez hasonló támadást intéz. Egy pont elegendő lehet rá, és a megfelelő helyre téve óriási pusztítást végez.
Használhatóak még a Wake of Fire (Tűzkeltő) és a Lightning Sentry (Villámőr) csapdák is. Elemi sebzésük figyelemre méltó lehet.

Dönthetünk a Tiger mellett, vagy választhatjuk a Phoenix Strike-ot (A Főnix Támadása). Ezeket - illetve közülük egyet - érdemes maxolni. De ha szeretünk ugrálgatni, a Dragon Flight (Sárkányrepülés) is jó választás - de erre is csak egyet tegyünk kezdetben. A harcművészeti táblán látható támadások közül a Phoenix és a Dragon Flight a legsokoldalúbban használható képzettség. Ha kétkarmos bérgyilkossal játszol, a Dragon Claw (Sárkánykörmök) képzettséget érdemes megfelelő szintre fejleszteni számára.


Okos dolog még a Mind Blast (Agypusztítás) a jobboldali utolsó shadow-skill, mely nem csak jól stunol - vagyis megszédíthetjük vele némely szörny fejét is, de az egyszerű (nem minion és nem unique) szörnyeket rövid időre egy búgócsigaszerű jelzéssel a többiek ellen is fordíthatunk. Egy pont elegendő rá. Tanulmányozd a Tudás Fáját, hogy mit tud.
Az Shadow Master (Árnymester) vagy Shadow Warrior (Árnyharcos) jó társ, és igencsak erősnek bizonyul magasabb (20+) szinteken. Érdemes rájuk legalább egy pontot rakni.

A Fade (Homály) megnöveli ellenállásunkat, és csökkenti az átkok időtartamát rajtunk. Erre 10-nél többet nem tartom érdemesnek áldozni, pláne, hogy egyszerre nem lehet rajtunk a Burst-tel és harmincadik szintű társával, ami nem más, mint a:

Venom. Ezzel hatalmas mérgező támadásokat vihetünk be ellenfeleinknek. Maxoljuk, ha már nekikezdtünk. Úgy az igazi. Jó választás ez is, mert castolása után a doboz tetején feltüntetett időpontig megőrzi kiváló minőségét - kockázatok és mellékhatások tekintetében pedig teljesen biztosak lehetünk. Már ami azt a szerencsétlen szörnyet illeti, akit megütünk ennek a hatóideje alatt.
Jó taktika sorban mérgezni pár szörnyet, és tovább haladni a többire. Megesik, hogy amit nem ölünk meg azonnal az ütéssel, az is elpatkol mérgünk miatt.

Jó megoldás castolni a Venom-ot, majd a kiszemelt áldozatra ugorva Dragon Flight-tal megitatni vele a finom kis házi zöldséglevest.

Nightmare Mephisto-t legyőzve már biztosak leszünk dolgunkban, és abban is, hogy mit is akarunk az assából kihozni. Ha nem tetszik, jó lesz cuccot tartani. Ha pedig igen, cowon Death Sentry-vel és/vagy maxolt Phoenix-ünkkel viszonylag könnyedén megálljuk helyünket.


Függelék: assy a gazdagoknak

Nos, ha PvM trapstert akarunk: dual leech, 20 IAS kesztyű / Magefist, 2 soj + 2 skilles amu, dual Bartuc, Harlequin, Vipermagi, esetleg Valor, vagy bármilyen skillmodos páncél, Silkweave csizma, és Trang-Oul öv.

Ha PvM martialost akarunk, akkor Nati set tökéletes. Vagy a jó öreg Gaze, Storm, Shaft, Angelic amu/ringek, dual leech kesztyű, és valami ultra brutál karom, vagy egy Bartuc.


A Dragon Flight

Ugyebár egy teleporttal egybekötött támadásról van szó, ami befejező ütésként működik. Feltöltöd magad, például egy szörnyfőnök valamelyik társán, aztán amikor már minden szükséges feltöltés rajtad van, rárepülsz a főnökre. Aztán amikor nagyon körbevettek, megcélzod a kívülállók egyiket, és sicc! Így minimális erőráfordítással le tudsz szedni - például act2-es múmiákat (unraveller és társai) vagy oblivion knightokat Chaos Sanctuary-ban anélkül, hogy az összes társukkal végeznél előbb.
Azon keveseket, akiket feltöltés közben megöltél, nyugodtan használd a Death Sentry töltényének. Egész szép láncreakciót lehet elindítani viszonylag kevés hullából is.
A Dragon Flight jó még gyors haladásra is olyan helyeken, ahol ez gyalog picit nehezebb, pl.: Arcane Sanctuary-ban. És van még egy érdekes trükk: bal gomb Dragon, jobb gomb Shadow Warrior, árny kirak túloldalra egy szakadék fölött, gyorsan unsummonra váltasz, és bal gombbal megcélzod az árnyadat. Erre a bérgyilkos oda fog repülni hozzá.

A képzettség további alkalmazásáról a következő oldalon, a párbaj módszereinél olvashatsz, amelyet itt találsz: "Raiu, mint bérgyilkos II."