Szörnyfejedelmek tulajdonságai
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ezeken az oldalakon a korábban megismert szörnyfejedelmek mágikus tulajdonságairól olvashatsz.
következő tulajdonságok csak és kizárólag szörnyfejedelmeken fordulnak elő, és noha több képesség is átadódik a körülöttük levő szörnyekre és követőkre, továbbra is ők a képességek forrásai. Ha a vezéreket megöljük - ami persze a legnehezebb feladat -, követőik ideiglenesen kapott képességei is hamarosan szertefoszlanak. Ennek ellenére sokszor az ilyen csapatok egyszerű tagjaival érdemes először elbánni. A szörnyeket feltámasztó, vagy létrehozó ellenfelek esetén azonban a vezért kell mihamarabb elpusztítani. A tulajdonságok között vannak kevésbé veszélyesek és nagyon veszélyesek is - mindez az ellenük szegülők kasztjától, harcmodorától is függ. Több tulajdonság ismerős lehet, például jónéhány aurát örököltek a szörnyek a paladintól, az Amplify Damage átkot a nekromantától.

A különböző képességek erősítik egymást, összeadódnak a többivel, s a szörny alap tulajdonságaival. Példa erre a Multiple Shots és a Lightning Enchanted képességek kombinációja, a játékban található legveszélyesebb, méltán rettegett képesség, a Multilight, vagy más néven MSLE. Egy ilyen szörny mindenki számára nagyon könnyen halálos lehet.

A képzettségeket a szörnyfejedelmek neve alatt láthatod. Az auráknál csak "Aura Enchanted" kiírást láthatsz.

Szörnyfejedelmek tulajdonságai

A Blessed Aim hatásában megegyezik a paladin azonos képességével - a szörnyek találati pontosságát növeli, így az ezzel felruházott lények lényegében soha nem hibáznak. Az aura sajnos alig látható, de jellegzetes hangjáról könnyen felismerhető.
A Conviction lecsökkenti ellenállásunkat és védelmünket, így az elemi támadásokkal felruházott vezérek sokkal veszélyesebbek. Ereje általában eléggé lecsökkenti az ellenállásunkat ahhoz, hogy a legkisebb elemi sebzést is megérezzük...
A Holy Fire aura sebzése alapján szerencsére nem éppen a legveszélyesebb, de alacsony resist mellett kellemetlen is lehet. Már nagyon messziről sebez, így sokszor keresgélhetjük a forrását, ez idő alatt pedig idegesítő a folyamatos sérülés.
A Holy Freeze nagyon kellemetlen aura, messzebbről lefagyaszthat minket mint láthatnánk ellenfelünket és akár felére is csökkentheti támadási és mozgási sebességünket. Ráadásul nincs ellene védelem, így kénytelenek leszünk türelmünkre hagyatkozni. Magas szintű szörnyek esetében már jóval látótávolságon kívülről lefagyaszthat minket.
A Holy Shock az egyik legveszélyesebb aura amivel szembetalálhatja magát egy kalandozó. Messziről sem veszélytelen, de hatalmas villámsebzésével közelről kifejezetten halálos. Magas szintű szörny esetén sebzése egy halálos csapáshoz is több, mint elegendő lehet...
A Might aura a fizikai sebzéseket emeli, elég nagy mértékben. Amikor egy egész szörnycsapatra fejti ki hatását, jobb nem bemenni közéjük. Több kalandozó halt már meg, mert nem hallgatott a figyelmeztetésre...
A Fanaticism aurás szörnyek méltán az egyik legveszélyesebbek a szörnyek között. Az aura nemcsak a sebzésüket és találati pontosságukat, de a támadási sebességüket is nagy mértékben növeli, így veszélyesebb, mint a Might. Közelharcos karakterek számára egy rémálom.
A Cursed szörnyek bevitt ütésenként 50%-os eséllyel képesek megátkozni nem csak az általuk megérintett ellenfeleket, de mindenki mást is, aki az átok hatókörébe kerül. Ennek az átoknak a hatására 100%-al csökken a fizikai ellenállásunk, így minden fizikai sebzés kétszer akkorát sebez. Különösen a Might és Fanaticism aurákkal, az Extra Strong tulajdonsággal együtt veszélyes, de akkor aztán nagyon... Magas szintű szörnyek esetében hatóköre közel látótávolságnyi, így aligha menekülhetünk előle. Az átok ideje több, mint 1 perc is lehet.
A Cold Enchanted szörnyek jéggel felruházottak. Ennek megfelelően alap sebzésükhöz azzal egyenlő jégsebzést kapnak és ellenállóak jégsebzésekre. Mikor egy ilyen szörnyet legyőznek, a benne felhalmozódott düh Frost Nova formájában kitör.
A Fire Enchanted szörnyek tűzzel felruházottak. Ennek megfelelően alap sebzésükhöz azzal egyenlő tűzsebzést kapnak és ellenállóak tűzsebzésekre. Legyőzésükkör testük felrobban, ami életük alapján sebez.
A Lightning Enchanted szörnyek villámmal felruházottak. Ennek megfelelően alap sebzésükhöz azzal egyenlő villámsebzést kapnak és ellenállóak villámsebzésekre. Minden bevitt nem-méreg sebzés hatására szikrák pattognak ki testükből, ezek a Charged Boltok magas szintű szörnyek esetében több százat is sebezhetnek a karakteren. Nagyon kellemetlen ellenfelek.
A Multiple Shots tulajdonsággal rendelkező szörnyek minden távolsági lövedéke, varázslata megtöbbszöröződik, így egy nyílvesszőből, villámból, stb. lehet akár 2-5 is, és mind találhat is. Általában csak kellemetlen tulajdonság, ám más képességekkel együtt hihetetlenül pusztító is lehet. Példa erre a Lightning Enchanted tulajdonság, vagy egy Blizzard varázslása Act III-ban.
A Spectral Hit szörnyek ellenállóak tűz-, jég- és villámsebzésekre és alap sebzésükhöz nem-fizikai sebzést kapnak. A progi véletlenszerűen választ a tűz, jég, villám, méreg és mágikus sebzések közül.
Ez a kép a kalandor halála előtt tizedmásodpercekkel készült. A Multilight vagy MSLE szörnyek a legveszélyesebbek, akivel valaha is találkozhatunk a harcok során. Ez nem egy tulajdonság, hanem kettő kombinációja - ezek a szörnyek Multiple Shots és Lightning Enchanted-ek. A szikrák önmagukban is több százat sebezhetnek, de ez megtöbbszörözve egyértelműen halálossá válik: egy abból a fehér pamacsokból több ezret is sebezhet a karakteren, ráadásul ezek egymás után áramlanak ki az szörnyből, totális pusztítást hagyva maguk után. Egyetlen védelmet a maximális villámellenállás és magas villámelnyelés (Lightning Absorb%) adhat, de mivel utóbbi nagyon ritka tulajdonság, így a legbiztonságosabb egyszerűen kikerülni őket. Egy követőkkel védett nekromanta vagy druida sem érezheti magát biztonságban, a pamacsok a követőkre is halálosak - hacsak nem immunisak villámra. Egyedül az amazonnak van ellene használható képessége: a Slow Missiles a pamacsok sebességét harmadára lassítja, így adva egy kis esélyt a távolsági karakternek.

Az Extra Fast szörnyfejedelmek és követőik általában nem túlságosan veszélyesek, hacsak nem sebeznek túl nagyot, vagy nem rendelkeznek erős mágikus tulajdonságokkal - ekkor viszont elég kellemetlen ellenfelek távolsági karakterek számára, sőt, gyorsaságuk sokszor a menekülést is veszélyezteti.

A Magic Resistant ellenfelek tulajdonsága sok félreértésre adhat okot. Ezek a szörnyek NEM mágikus, hanem elemi ellenállással rendelkeznek, tűz-, jég- és villámsebzésekre.

A Mana Burn szörnyek ütése elégeti az áldozatok szellemi erejét, ennek mértéke a szörny fizikai sebzésének többszöröse. Emellett mágiaellenállással rendelkeznek, így főleg nekromanták számára kellemetlen ellenfelek.

A Stone Skin szörnyek védelme a normál szörnyekének többszöröse, emellett ellenállással rendelkeznek fizikai sebzésekre. Ez az oka, hogy Hell fokozaton minden Stone Skines szörny alapban Immune to Physical.

Az Extra Strong szörnyek alap sebzése a normál szörnyekének többszöröse.

A Teleport tulajdonsággal rendelkező szörnyek elteleportálnak, ha életük egyharmadára csökken, és valaki túlságosan megközelíti őket. Gyógyulnak is valamennyit, de szerencsére ez alig észrevehető.

A leírás 1.09d LoD patch alatt készült.