Az Act V küldetései
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Hát megérkeztél végre. Csak bámultunk, mikor kiléptél az ölelő bíbor térkapuból. De mégis itt vagy. Szerencsére még nem késtél el, habár a démonok serege már a város kapujáig nyomult.
Siege on Harrogath
(Harrogath Ostroma)

A küldetést Larzuktól gyűjthetjük be. Megkér bennünket, hogy vessünk véget a város ostromának. Baal seregét egy Shenk nevű hadvezér tartja irányítása alatt, a feladatunk az ő likvidálása lesz. Sajnos a támadók már a város fala alatt járnak, ezért a probléma igazán égető fontosságú.
Nincs olyan ember, aki szívesen harcol a hideg télben, de mivel utunk is erre vezet, és egyébként is ez egy jó alkalom, hogy kicsit belopjuk magunkat a helyiek szívébe, tegyük meg nekik ezt az apró szívességet.

Maga a feladat viszonylag egyszerű, csak menjünk ki a főkapun keresztül a Bloody Foothillsre, és haladjunk megfontoltan előre. Az ellenállási gócpontokat számoljuk fel, és ne feledkezzünk meg Yoda mester helyi reinkarnációjáról sem, aki a Dac Farren fedőnév alatt dolgozik a pokol seregeiben.

Shenket egy emelvényszerű földkupacon találjuk meg, valahol a pálya végén. Könnyű felismerni vízi hulla színéről, és nagy ostoráról. Adjunk bele apait, anyait, és vessünk véget életének.

Jutalmunk egy ingyen tárgylyukasztás lesz Larzuktól. Érdemes a jobb cuccokra elhasználni.


Rescue on Mount Arreat
(Barbár mentés Arreat hegyén)

Qual-Kehk egy kis szívességre kér meg bennünket, miután sikeresen leállítottuk az ostromot. Habár a várost nem fenyegeti közvetlen veszély többé, a harcosok közül a szerencsések még valahol kinn járják a vadont, a szerencsétlenek pedig meghaltak, vagy démonok fogságában senyvednek.

A feladat egyszerű, szabadítsuk ki a foglyokat. Illetve pontosabban szabadítsunk ki 15 foglyot. A csavar itt kerül a küldetésbe, ugyanis, pontosan ennyien vannak, tehát ha valamelyikük meghal a feladat teljesítése közben, máris elbuktunk (szerencsére ez ritka).

A ketrecek valahol a Frigid Highlands erődrendszerében vannak elrejtve. Csak szét kell zúzni az ajtót, és máris mehetnek hazafelé. (A fogságból kilépve persze azonnal eszükbe jut, hogy van náluk town portal tekercs.)

A jutalom első része három rúna lesz, amelyeket megfelelő sorrendben egy megfelelő pajzsba rakva kellemes varázstárgyat kaphatunk. (Ancient’s Pledge) Emellett pedig ezután vehetünk fel barbár kísérőt is Qual-Kehknél.


Prison of Ice
(Jégbörtön)

A harmadik küldetést Malah nénitől kapjuk meg. A falu fiatal alkimistája, Anya eltűnt. Többen Nihlathakot gyanúsítják, és persze neki is megvan a saját verziója a történtekről. Mindegy melyiküknek hiszünk, egy fiatal nő bajban van, ezért muszáj segítenünk rajta.
Anyát a Frozen River nevű mélyhűtőbarlangban találjuk meg. A gonosz (akinek a nevét itt nem közöljük) nemcsak odafagyasztotta szegényt a padlóhoz, de még a szórakoztató társaságról is gondoskodott. Itt hagyta kedvenc plüssmaciját, Frozensteint, hogy az élet relativitásáról beszélgessen a hölggyel.

Alapvetően nem gond, hogy gátlásos, és ilyen módon próbál udvarolni, de rossz vendéglátónak bizonyul, mert amint megjelenünk a színen, letámad bennünket. Jimbo bácsi óta tudjuk, hogy az önvédelem hasznos eset, használjuk is ki, hogy támadni akar (amennyiben nem egyedül játszunk, ne felejtsünk el hangosan felkiáltani) és poroljuk ki a bundáját. Anyát sajnos nem lehet egyszerűen kiolvasztani, ehhez Malah egyik speciális varázsitala is szükséges. Amennyiben ezt odaadtuk neki, hazautazik.

A jutalomunk Malah részéről egy varázstekercs lesz, amely ellenállasainkat növeli meg, valamint egy a kasztunknak megfelelő ritka(rare) tárgy Anyától.


Betrayal on Harrogath
(Árulás Harrogathban)

Igazi mellékküldetés, amelyet „csak” a becsületért fogunk megtenni. Anya bíz meg bennünket, kiszabadítása után, hogy kezdeményezzünk baráti beszélgetést a gonosz Nihlathakkal. A bűnök sora hosszú, szerepel rajta a falu elárulása, Anya elrablása, és még sok itt említésre sem méltó tett.

Miután kiderült milyen szerepet is játszott Baal terveiben, Nihi a hegyi templomába menekül. Ide egy speciális portálon keresztül érkezhetünk, amelyet a fiatal alkimista nyit meg nekünk. Változatos testőrökkel vette körül magát, bár valószínű mikor ide érkezünk, már sok gondot nem fognak okozni.

A templom maga három szintből áll, és legmélyebb pontján fogjuk megtalálni az árulót. Nagyon veszélyes ellenfél, próbáljunk gyorsan végezni vele.

Jutalmunk egy kellemes kis apróság: egyik tárgyunk nevéhez Anya hozzáragasztja sajátunkat.


Rite of Passage
(Az Átkelés)

Az igazi próbatétel ideje ez a küldetés. Qual-Kehk - és a többi falusi - szívébe már beköltöztünk, de hogy végleg bizonyítsuk rátermettségünket, és hogy követhessük Baalt, meg kell ütköznünk a Mount Arreat őreivel. Hozzájuk az ősök útjáról juthatunk fel.

A párbaj némileg egyenlőtlen keretek között zajlik, ugyanis ők hárman egyszerre támadnak le minket. Igazán kellemetlen, és nehéz legyőzni őket, de ha mégis sikerül a jutalmul kapott tapasztalat valószínűleg kárpótolni fog mindenkit.

(A harc közben nem szabad elhagyni a hegytetőt, így tp tekercset sem használhatunk.)

A küldetés teljesítéseként megkapjuk a játék legutolsó küldetését is, melyben az utolsó testvér válik célpontunkká.


Eve of Destruction
(A Pusztítás Előestje)

Miután elhagytuk a szent hegytetőt, és beléptünk a Worldstone Keep csillogó folyosóira, már a Pusztítás Urával kell szembenéznünk. Először is le kell jutni a tróntermébe, ahol a „Best of Diablo” című, öt felvonásos harci műben kell főszerepet játszanunk, majd miután az ellenfelek elfogytak, és Baal is menekülőre veszi a dolgot, utána vethetjük magunkat a portálba.

A végső küzdelem színtere a Világkő Főcsarnoka lesz, itt dől majd el az emberiség sorsa. Baal nehéz ellenfél, de közel sem annyira, mint fiatalabb testvére, Diablo. Varázslatai ellen megfelelő ellenállás szükséges, egyébként pedig a lerohanás módszere a legcélravezetőbb.

Néha, mikor érzi a nyomást ő is, hajlamos osztódással szaporodni. Ettől nem kell megijedni, a hasonmás sokkal kevésbé bírja az ütéseket, viszonylag könnyen végezhetünk vele.

Amennyiben minden formáját legyőzzük, megszűnik a varázs, és Tyrael megjelenik. Elmondja, hogy szerinte a legjobb megoldás a megrontott Világkő megsemmisítése lesz, gratulál sikereinkhez, és megnyitja a játék utolsó vörös térkapuját.

Nem vagy többé ismeretlen kalandor, neved mellé eztán dicső jelzőket fűznek a történetírók.

A leírás 1.10 Lod patch alatt készült.