Dárda és lándzsa képzettségek
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Az ezen az oldalon található képzettségek főleg a közelharcban segítik az Amazont, de találhatsz köztük távolsági képzettségeket is, melyek különösen hibrid Amazon fejlesztésénél lehetnek hasznodra. Ezek a Dárda és a Lándzsa képzettségek.

mennyiben azt szeretnéd, hogy Amazonod a közelharcban jeleskedjen, ugyanakkor ne rettenjen meg akkor sem, ha valakit távolról kellene leszednie, akkor Neked a dárdás és a lándzsás képzettségek fognak tetszeni. A két fegyver, bár elsőre hasonlónak tűnik, alapjaiban tér el egymástól. A szóhasználat is sokszor félreérthető lehet - a lándzsák mindig kétkezesek, és csak közelharcban alkalmazhatók. Ezzel szemben a dárdák egyszerre félkezes hajító és közelharci fegyverek, amivel eleve lehetővé teszik a kétfajta harcmodort és a pajzsok használatát. A skilltabon a jobboldali skillek mind távolsági képzettségek, így használatuk csak dárdákkal lehetséges. Az ezen oldalon található képzettségek fizikai, villám- és méregsebzést adnak.
Sajnálatos módon, a közelharci villámsebzést adó képzettségek nem túl fényesek, még maximális szinten sem. Egyedüli játékban még lehet velük boldogulni, de multiban v. players parancs mellett sokáig tart egy csapat szörnyet leölni velük.


1. szintű képzettségek

Jab - Szúrkálás
Ezzel a képzettséggel az Amazon egymás után több gyors szúrást hajt végre fegyverével. Fejlesztésével a sebzés, a támadóérték és a manaigény kismértékben nő.



6. szintű képzettségek

Power Strike - Energia CsapásPoison Javelin - Mérgező Dárda
Minden ütéskor hozzáad az alapsebzéshez némi villámsebzést. Egy célpontot lehet vele támadni, csak akkor fogyaszt manát, ha eltalálja a szörnyet. Magas szinten már viszonylag erős, persze feltételezve, hogy olyan szörnyet támadsz, ami nem immunis a villámra. :-) Ez is közelharci képzettség, ha dárdát akarsz dobálni, akkor ez nem neked való. Ahogy növeled a képzettség szintjét, úgy növekszik a támadóértéke, a sebzése és a manaigénye.
Az elhajított dárda egy szép zöldes méregfelhőt von maga után. Aki ebbe a felhőbe belecammog, az meglehetősen zöldben fogja látni a világot. A leírása szerint ez a felhő minden szinten három másodpercig marad meg, ám ez nem helytálló, ugyanis csak első szinten 3 másodperc az a 3 másodperc, utána szintenként kb. 0,6 másodperccel növekszik, így a 20. szintű képzettség fennforgása esetén már több mint 16 másodpercig kering az a felhő az elhajított dárda után. Magas szinten is keveset sebez, viszont hosszan megmarad, és megtanítja az embert arra, hogy mindig a leghátsó szörnyet célozza :)
Természetesen az Amazon kedvére rohangászhat a saját méregfelhőjében, mert az őt nem sebzi.
A képzettség szintjének növelésekor növekszik a méregfelhő sebzése, valamint a hatóideje is.



12. szintű képzettségek

Impale - FelnyársalásLightning Bolt - Mennykőcsapás
Meglehetősen érdekes képzettség az Impale. Négyszeresére növeli a fegyvered sebzését (+300%), viszont növeli az esélyt, hogy a fegyvered tartóssága csökken. Főellenfelek ellen akár még hasznos is lehet, amint Amazonkád egy végső csapásra összeszedi minden erejét, és belevágja fegyverét az ellenbe. Kit érdekel az a kis apróság, hogy tönkremegy a fegyvered?? Beleféééér...
Egyetlen hátulütője, hogy jóval lassabban szúr.
Ahogy növeled a képzettség szintjét, úgy nő a támadóérték és a sebzés, a fegyver romlásának az esélye ellenben csökken. Minden szinten 3 manát fogyaszt.
Ismét egy különleges képzettség, az eldobott dárdát teljes egészben egy villámmá alakítja át. Nem sebez dárdaként, viszont a villám sebzése elég komoly (is tud lenni, mert a minimum sebzés mindig 1). A dárdák száma természetesen fogy használata közben. Szerintem nem olyan jó varázslat, hiszen nagyon alacsony a minimum sebzése, ezért nagyon lutri a használata.
Magasabb szinteken nő a sebzése és a manaigénye.



18. szintű képzettségek

Charged Strike - Elektromos CsapásPlague Javelin - Fertőző Dárda
Közelharci képzettség. Villámsebzést ad a fegyverhez, és találatkor 3 charged bolt is elszabadul. A villám sebzése tisztességes, a minimum- és a maximumsebzés is elég magas. Az a 3 charged bolt viszont nem sokat ér, nincs túl nagy sebzése. Fejlesztésével a sebzés és a manaigény növekszik.
Hasonlít a Poison Javelinhez, annak egy erősített változata, ez ugyanis azon kívül, hogy az elhajított dárda nyomvonalát méregfelhővel borítja el, becsapódáskor méregrobbanást is okoz, és nagyjából fél képernyőnyi területen minden elzöldül. Ugyanúgy, ahogy a Poison Javelinnél, itt is 3 másodperc van megadva minden szintre a méregfelhő időtartamának, ám ugyanúgy, ahogy ott, itt sem igaz. :-) Szintenként itt is kb. 0,6 másodperccel tart tovább a felhő.
Fejlesztésével a sebzés, a hatóidő és a manaigény növekszik.



24. szintű képzettségek

Fend - Hárítás
Az egyik leghasznosabb lándzsás képzettség. Annyit csinál, hogy egy gombnyomásra megtámadja az összes körülötted álló szörnyet. Nagyon-nagyon látványos, amikor sokan állnak körbe, és esetleg sokkal erősebb vagy náluk (tehát például visszamész 34. szinten normalon az Act1-be egy kis jutalomjátékra), elnyomsz egy ilyen varázslatot, és Amazonod átszellemülten elkezd ide-oda pörögni, közben döfköd mint a veszett fene, és egy normál támadásnyi idő alatt szúr 9-et, megölve vele ugyanennyi ellenfelet...
Csak akkor éri meg alkalmazni, ha tényleg áll körülötted pár ember, mert akkor is ugyanannyi manát fogyaszt, mintha csak egyetlen árva picinységet gyilkolnál le vele.
Ráadásul ahogy nő a szintje, igen komolyan növeli a sebzést és a támadóértéket is, és ha még ez sem elég, akkor elmondom, hogy a manaigénye mindig 5, vagyis akármilyen magas szintre fejleszted, csak 5 manába fog kerülni. Egyetlen apró zavaró dolog van benne: a megkezdett mozdulat közben közellépő szörnyre ugyan mér egy csapást, de sosem fogja eltalálni, csak a következő kanyarban.
Van még egy nagy előnye: megszakíthatatlan.



30. szintű képzettségek

Lightning Strike - VillámcsapásLightning Fury - Villámdüh
Közelharcban döf egyet az Amazon a lándzsájával, és amellett, hogy a lándzsa komoly villámsebzést okoz, egy láncvillám csap ki a fegyver hegyéből, amely célpontról célponra jár, egészen addig, amíg el nem fogy az energiája, de ez alatt az idő alatt elég rendes pusztítást végez minden szörnyön, aki az útjába áll.
A döféshez adódó villámsebzés egész kellemes, de a kicsapódó villámok mindenképpen megérik azt a néhány manát. Ahogy nő a képzettség szintje, úgy nő a kilőtt sugarak mennyisége és a sebzésük. A manaigény állandó.
Hasonlít a Lightning Strike-hoz, azzal a különbséggel, hogy ez távolsági fegyverekkel működik. Eldobáskor a dárda átalakul villámmá, ami nagyon sokat sebez, de ami a legfontosabb, becsapódáskor több másik villám indul el a környező ellenségek irányába, szintén igen komoly sebzéssel. Minél magasabb a szintje a képzettségnek, annál többet sebeznek a villámok, valamint annál több villám csap ki a "dárdádból". A Pierce képzettséggel kombinálva halálos, anélkül viszont sokkal nehezebben használható. Fejlesztésével a manafogyasztása is nő, elég nagy mértékben, így szükséges elegendő mennyiségű manalopás is megfelelő használatához.



A leírás 1.09d LoD patch alatt készült.