Zeon, mint barbár
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Amióta hírek szivárogtak ki a Diablo II-ről, már éreztem, hogy a barbár lesz a szívem választottja. Szeretem a közelharcot. Elég belegondolni abba, hogy azt a tömegpusztító erőt, amit a többi kaszt képvisel a játékegyensúly érdekében, a barbár egy ellenfélre tudja öszpontosítani.
lső, és ezért valószínűleg legkedvesebb karakterem Hurrikán. Nagy hangsúlyt fektetek a kétkezes harcra és a kardok használatára. Élet- és varázserő terén ritkán szenvedek hiányt, sajnos a többi tulajdonságom rovására. A karakter így erős lett nagy termek kitisztításában (frenzy), ahol sok "kis" szörny van (például az Act II élőholtjai). Jól jön még a gyorsaság és a nagy sebzés a főszörnyeknél is. Ilyenkor kábítást (stun) használok és a kardom fagyasztó képességét. Például szegény Mephisto, amikor először összefutott velem, nyolc darab gyógyital erejéig tartott csak.

A távolba ható szörnyek elég kellemetlenül érintik néha a barbárt. Ide tartoznak nehezebb fokozatban az íjászok (komoly próbatétel, amikor püfölök valakit, és négy-öt íjász lő közben) valamint az Act III fúvócsöves Fetish-ei. Elég bosszantó harc közben egy-egy fúvócsöves roham. A barbárnak viszont némi előny jelent az ugrás itt, mivel a folyó túlpartjáról köpködő rondaságokhoz a harci ugrással átér (nem a sima "leap"-pel), és már szabad is a pálya :-).

Védelem és óvatosság szempontjából a másik pólust TűzFarkas, a hardcore karim képviseli :-). A barbár védelmét alacsony szinten az italok keresése, a magas életerő és a megfelelő páncélzat biztosítja. (Igaz, Hurrikán is elég jól átvészelte a "legjobb védekezés a támadás" stratégiával :-). HC karakterrel mindig tartok az öv negyedik "oszlopában" rejuv potion-öket, mert az azonnal gyógyít. Nagyon meglátszik egy barbáron az is, ha "jól tartják". Vitality pontonként négy életerő-pontot kap. A bökkenő, hogy érdemes legalább 70-es erőig feltornászni, hogy megfelelő páncélt és fegyverzetet használhasson. (Érdemes a Tudás Fájában kinézni, milyen fegyvert szeretnénk használni, és ennek a megfelelő változataihoz mennyi erő vagy ügyesség kell. Ha ez megvan, jöhet a szintkorlát vizsgálata. Fontosabb szerintem maximális pontot költeni egy "védekező" barbár életerejére, mint hogy "idő előtt" meglegyen egy fegyverhez vagy páncélhoz szükséges erő.)

A zárt karakterem, Tomboló viszont más harci stílust fog felvenni. Vele szálfegyverekre specializálódok, és nagyobb hangsúlyt fektetek a védelemre. A kétkezes harcmodor terén veszített előnyökért (pörgő harcok, frenzy) a szálfegyverek masszív sebzése és hossza kárpótol. Igazán erős szálfegyvereket általában a ritka és egyedi tárgyak között lehet találni. A szálfegyverek nagy előnye a hosszukban rejlik. Biztosan észrevettétek, mennyire aránytalanul nehéz az Act I lándzsás rogue-ait megölni. Ez azért van, mert mikor támadni akarsz, mindegyikhez külön kell közel lépned, hogy üthesd.

Fejtörést okozhat a barbárnál a tulajdonságok elosztása. Akárhová is rakunk pontot, azt látjuk, hogy nagyon hasznos. Az erőt magyarázni sem kell talán: nagyobb sebzés, nagyobb páncélok és fegyverek használata. (Ne elégedjünk meg az erőnkkel, másik nehézségi fokon más megkötései vannak a tárgyaknak!) Az ügyesség beleszámít a találati arányba és a védelembe is. Érdemes néha elgondolkodni, hogy a sebzés úgy lesz-e több, ha nagyobbat üt a kari, vagy úgy, hogy néhány százalékkal (!) nő a találati esélye. (Vagy esetleg egy kisebb, de gyorsabb fegyvert használsz.) Az életerő növelése elég egyértelmő előnyökkel jár, ezt inkább nem is magyaráznám. Az varázserő növelése többet jelent, mint amennyit első ránézésre gondolnánk. Növeli a védelmet (különböző csatakiáltásokból sokkal több jön ki, szorult helyzetben is marad mana varázsitalt keresni vagy kiugrani a tömegből), és növeli a támadást is (stun, double swing, frenzy, berserk). Az életerőt még a páncélok súlya miatt is növelni kell, különben lemondhatsz a futkorászásról még a passzív képzettségeid mellett is. Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy az utolsó két tulajdonságot nem érdemes növelni, mivel tárgyakkal többet ki lehet hozni belőle.

Mivel a képzettségeidet és tulajdonságaidat nem tudod pakolgatni (csak a tárgyaidat cserélgetni :-), érdemes néhány harci stratégiát kidolgozni. Milyen fegyvereket és képzettségeket használsz milyen környezetben (akkor átpakolod magad, gyűrűket cserélsz, képzettségeket állítasz gombra). Ezek a stratégiák félig-meddig maguktól alakulnak ki. Mit csinál az ember, miután leirtotta a főszörny csatlósait? Mit csinál, ha nagy mennyiségű távolbaható szörnyet kell megölnie stb. Ezek jól jönnek, persze csak akkor alkalmazza őket az ember, ha egyszer meghalt, vagy nagyon lerongyolódva tért vissza a városba, és tudja, hogy a haladáshoz kell egy kis finomhangolás.

Mindent összevetve nagyon szeretem a barbárt. Nem egy törékeny kis nádszál. Lehet kevés gondolkodással is játszani, ha valakinek ez nyújt kikapcsolodást. Lehet vele különböző stratégiákat gyártani, jól tud egy harcos csapatban kooperálni és nagyon erős :-).

Kiegészítés az 1.09-es patch-hez, utószó: ha tőlem kérnétek tanácsot a skill-ek elosztására, akkor a következőt javasolnám: alacsony szinten a leendő fegyvered mastery-jét növeld, utána a következőket kezdheted építgetni: whirlwind, berserk, battle command, battle order, shout. Attól függően, hogy egy vagy két fegyvert használsz, persze a frenzy vagy a concentrate is szükséges.

A WW előnyeit nem kell magyarázni: ez az egyetlen hathatós tömegpusztító fegyverünk. A berserk azért fontos, mert hell fokozatban jócskán akadnak PI (szótár! :) szörnyek, amit csak a berserk különleges mágikus sebzésével tudsz legyőzni. A BC, BO, Shout hármast pedig jó megszokni, mert ha nem felejted el folyamatosan fenntartani a hatásukat, egészen más esélyekkel indulhatsz. Figyelj azonban arra is, hogy ezen skillek használata során a többiekről se feledkezz meg.