Csapatjáték, PK-k
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ha volt már olyan 'élményben' részed a játék során, hogy egy másik játékos aljas módon megölt és kifosztott, akkor ez a fejezet Neked szól, és a csapatjáték előnyeiről is itt olvashatsz.
PK-k olyan játékosok a Battle.net-en, akik abban lelik örömüket, hogy mások karaktereit legyilkolásszák és kifosztják. A nevük az angol Player Killer (Játékos Gyilkos) rövidítéséből adódik. A játék első részében elég gyakoriak voltak. Az egyetlen védelem ellenük az volt, ha kóddal ellátott játékban játszottál és a kódot csak az ismerőseidnek mondtad el. A második részben azonban egészen másképp alakul a dolog.

Amikor egy játékba több játékos is becsatlakozik, akkor induláskor semleges karakterekként kezdenek. Ez azt jelenti, hogy nem támadhatják meg egymást, de nem is élvezik az egy csapatba tartozás előnyeit.

Ezután lehetőség van egy csapatot alakítani. Csak annyit kell tenned, hogy meghívod ('p' gomb, majd invite) a szimpatikusnak tűnő egyén(eke)t a csapatodba. Ha az illető ezt elfogadja ('p' gomb, majd accept), akkor máris megalakult a kis társaságotok. Egy játékon belül több ilyen társaság is kialakulhat, de ha az egyik csapat egyik tagja meghivja a másik csapat egyik tagját és az elfogadja a meghívást, akkor a két csapat máris összeolvad.

Az ilyen társulások egyik előnye az, hogy a program a térképen kijelzi, ha egy csapattársad a közeledben van, és a képernyő tetején láthatod az illető(k) portréját, illetve az életerejüket jelző csíkot is. A másik előny, ami talán fontosabb, mint az előbbi, hogy ilyenkor a szörnyekért kapott tapasztalati pont is jóval magasabb, mint ha csak egyedül küzdenél. (A szörnyek alapból erősebbek, ha többen vagytok egy játékban, így mindenképpen több pont jár értük, de ha még szövetségesek is vagytok, akkor még több!) Ráadásul ha a csapattársad öl meg egy ellenséget, akkor Te is kapsz valamennyi xp-t (experience point - tapasztalati pont). Szóval érdemes a haverokkal nyomulni.


A semlegességet azonban a másik irányba is el lehet mozdítani, azaz ellenségessé is válhat a viszony az egy játékban játszók között. Ha valamelyik játékostársad 'hadat üzen' Neked, arról azonnal értesít a program (a képernyő jobb felső sarkában is megjelenik egy halálfej), ilyenkor még van lehetőséged a játék elhagyására. Attól nem kell félned, hogy a melletted álló idegen beállítja az ellenséges viszonyt, és már üt is, ugyanis 'hadat üzenni' csak a táborban lehet (és ezt is csak akkor, ha mindkét karakter magasabb 9. szintnél), itt pedig nem lehet harcolni egymással, így a kilépésre minden esetben lesz elegendő időd.

A Blizzard régebben azt hirdette, hogy ebben a játékban már nem lesz értelme megölni a többi játékost, mert nem lehet majd kirabolni a hullájukat (illetve csak a pénzt lehet elvenni a legyőzöttől, a tárgyait nem). (Ez nem teljesen fedi a valóságot, később még visszatérek rá.) Hát ebben nem tudom mi az igazság, mert engem még szerencsére nem ölt meg PK, de azt hallottam, hogy a gyilkos továbbra is levághatja az áldozat fülét, és magával viheti trófeaként. Ezzel szerintem azt érték el, hogy továbbra is van értelme próbálkozni a másik megölésével.

Vigyázz, mert vannak olyan PK-k is, akik csellel próbálnak sikereket elérni a fülgyűjtés terén. A következő eset velem esett meg: Egy ismeretlen amerikai emberkével játszottam egy csapatban. Már kiírtottunk minden szörnyet, és végigjártuk az összes labirintust, amikor elkezdtünk beszélgetni egy kicsit. Valahogy a tapasztalati pontra terelődött a szó, és azt mondta, hogy kiváncsi lenne, mennyi xp-t lehet kapni egy játékos megöléséért, és hogy nincs-e kedvem kipróbálni. Ő majd hagyja magát megölni, én pedig figyeljem, hogy mennyi xp-t kapok érte. Természetesen nem mentem bele a dologba, de ha megtettem volna, azt hiszem gyors halálom lett volna (Ő tizenötödik szintű volt, míg én csak tíz). Később megtudtam, hogy nem kapsz xp-t játékos megöléséért.

Tehát valóban nem árt vigyázni, ha nem szeretnéd, hogy a füled más tarisznyájában pihenjen! A másik, amit nem árt ha tudsz, hogy ha van Nálad pénz, amikor meghalsz duel közben, akkor az kiesik a hullád mellé, amit a legyőződ fel tud venni, viszont ha duel előtt előrelátó módon a ládádba teszed a pénzedet, akkor a győztes hoppon marad.

Természetesen van értelme annak is, hogy két játékos összemérje a karaktere erejét és a saját ügyességét, de ez már nem tartozik a PK témakörbe. Erről majd a Párbajkódex oldalain olvashatsz.

És akkor most a végére még néhány hasznos beállítási lehetőség, amelyeket a Party Screen-en ('p' gomb) tudsz elvégezni:

Fentebb azt írtam, hogy a hulládat nem lehet kifosztani, de ez csak részben igaz. Az alapbeállítás valóban ez, de minden egyes játékosnak külön engedélyezni tudod, hogy az eldobott cuccaidat felvehesse. Hogy ez mire jó, arra még nem jöttem rá, de a lehetőseg adott.
Ha valakivel nem vagy túl jóban, de valami oknál fogva mégis egy játékban játszol vele, akkor be tudod azt állítani, hogy amiket Te írsz (mondasz), azt Ő ne lássa.
Ehhez nagyon hasonló dolog az a lehetőség, hogy amiket a másik játékos mond, azok a Te számodra ne jelenjenek meg. Bár szerintem ez is olyan dolog, hogy akinek a szövegére nem vagyok kíváncsi, azzal nem játszom egy játékban, de hát ízlések és pofonok...