Battle.net
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Mi is az a Battle.net? Egy ingyenes harcmező? Vagy több? Nézzük meg közelebbről!
ostanában egyre jobban elszaporodik a játékokban Multiplayer üzemmód. És az internet rohamos fejlődésével, nem kerülhette el a sorsát, hogy bekerüljön a Dio2 is, a pakliba. Bizonyos cégek létrehoztak egy-egy világot, szervert, és pénzért árulták az ottani játéklehetőséget. Néhány cég mindezt ingyen kínálja a játékosoknak. Ide tartozik a Blizzard Battle.net-je is.

Mikor a játék elindul, választhatunk, hogy nyitott, vagy zárt karakterrel fogunk játszani (erről bővebben a Nyitott és Zárt karakterek c. résznél). Mindegy melyiket választjuk feljelentkezéskor, mert mindenképp kérni fognak egy azonosítót, és egy kódot. Ezek megadása után, és a szerződés elfogadásával, már meg is kezdődik a csatlakozás. Ezután kiválaszthatjuk, hogy melyik karakterünkkel akarunk harcba szállni. Amennyiben még nincs egy karakterünk sem, akkor kreálni kell egy újat. Ez ugyanúgy történik, mint single player esetén, kiválasztod a kasztot, beírsz egy jól csengő nevet (Névgenerátorért a Hasznos Holmik között kutakodj!), kiválasztod, hogy Hardcore vagy normál karaktert szeretnél-e indítani, majd kezdődhet a móka.

Ha zárt Battle.netre léptél fel, akkor a karakterednek ki kell még választani az "otthonát" is, vagyis hogy melyik régióban található szerveren szeretnél játszani a karakterrel. Jól gondold meg, hiszen nincs lehetőséged a karaktert átvinni másik szerverre. A magyarok értelemszerűen az Europe szerveren vannak. Miután ez is megtörtént, bekerülsz a csevegő részbe (chat).

Itt az elődhöz képest hatalmas újítás, hogy a karaktereknek nem csak a neve látszik, hanem maga a karakter is. Itt rögtön láthatjuk, ki hányas szintű, illetve mit visel (mindez csak zárt karaktereknél van így, nyitott kariknál csak egy csuhás fickó látható, a Blizzard úgy gondolta, hogy náluk nem lényeges megadni a karakter kasztját, szintjét, vagy a nevét (csak az Account nevét mutatja)). Könnyen megbeszélhetőek itt vándorok történetei, anekdotái, vagy csak simán a mindennapok történései.

Sok lehetőséget biztosít ez a csevegő szoba. Lehet elnémítani (Squelch) embereket és lehet nekik sugdolózni (Whisper) is. Ezekre szolgálnak a bal alul található gombok. A jobb oldali gombokkal pedig új játékot kreálhatsz (Create), beléphetsz egy már meglévőbe (Join), illetve egy új szobát hozhatsz létre vagy ha már van olyan nevű, akkor beléphetsz oda (Channel). És itt található a kilépés (Quit) gomb is, de ezt egyenlőre talán még ne nyomd meg. :)

Ha nem szeretnél különféle németekkel, olaszokkal, franciákkal és társaikkal beszélgetni, akkor ajánlom, hogy keress magadnak egy magyar szobát. Ilyen például a Diablo II Hungary. Itt szoktak a magyarok összejönni.

Középen van egy kis ékkő (gem), amit lehet ki be kapcsolni, de ne kérdezzétek, hogy mit tesz, mert egyenlőre a Blizzard is csak titkolózik felőle.

Miután kibeszélgettük magunkat, játszunk is egy kicsit. Vegyük előbb az érdekesebb részét, a létrehozást (Create). Itt meg kell adni először a játék nevét (Game name), és ha nem szeretnénk, hogy publikus legyen a játékunk, akkor egy kódot is (Password). Így csak azok tudnak majd belépni, akiknek elmondjuk a játék nevét, és kódját. Ezután megadhatjuk, hogy miért is nyitottuk meg a játékot (Description). Ez inkább publikus játékoknál fontos, mert itt írhatjuk le, hogy milyen nemzetiségűeket várunk, vagy kereskedni, fejlődni akarunk-e. Tehát a játék jellemzőit. És itt jön egy nagyon fontos, és praktikus újítás. Beállíthatjuk a játékosok számát (Max. No. of Players), ami megnövekedett 8-ra, illetve, hogy legyen e szint korlátozás (Level Restriction). Ez utóbbi azt jelenti, hogy a mi szintünktől mennyire eltérő karakterek tudjanak belépni. Így nem kell félnie egy 4-es szintű karakternek, hogy bejönnek 30-60-as szintű karakterek, és mindent leirtanak előle.

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért is jó, ha 8-an irtják a pályát ugyanazért a tapasztalati pontért. Nos azért, mert ez nem így van! Minél többen vannak a játékban, annál több tapasztalati pontot kapunk egy-egy szörny likvidálásáért. Viszont ennek az az ára, hogy a szörnyek tudása is nő. Sokkal nehezebb lesz megölni őket. Természetesen, mikor valaki csatlakozik, akkor is nő a szörnyek ereje, és az értük kapható tapasztalati pont. Erről egy üzenet is értesíti a játékosokat. Mikor valaki kilép a játékból, akkor pont az ellenkezője történik, gyengülnek a szörnyek.

Battle.Neten egy személyhez 3 adat kapcsolódik.

1.: Karakter neve: Értelemszerű :) Ez látható a beszélgető csatornákban a karakter képe alatt (Zárt kari esetén), valamint játékon belül is.
2.: Account neve: Minden játékoshoz tartozik egy Account. Ezen belül vannak a karakterek, mindig az Accountra kell bejelentkezni. Ezt akkor írja ki, ha a chaten a karakter fölé viszed a kurzorodat. Erre a névre tudsz üzeneteket küldeni.
3.: ID: Ez pedig a gépet azonosítja. Bármelyik accountról legyél feljelentkezve, bármelyik karaktereddel, az ID ugyanaz, egészen addig, amíg újra nem telepíted a Windowsodat (Diablo I-gyet használva is ugyanaz lesz az ID).

Battle.Neten használható parancsokról:

Minden parancsot a párbeszédablakba kell beírni, ha játékon belül vagy, akkor ezt az Enter gomb lenyomásával hozhatod elő, kint a csatin meg ugye értelemszerű...
A parancsokat / -jellel kell kezdeni, innen fogja tudni a szerver, hogy Te most nem beszélgetni akarsz.

Nézzük a parancsokat:

/who accountnév : Elmondja, hogy az adott accountot használó játékos milyen ID-ről lépett fel, valamint hogy melyik csatornán van éppen (ha egy publikus játékban van, akkor elmondja a nevét a játéknak, ha egy privát játékban van, akkor csak annyit árul el, hogy éppen játszik). Ezzel lehet megtudni, hogy egy haverod fent van-e a B.Neten.

/who channelnév : Lekérdezheted, hogy kik tartózkodnak egy csatornán.

/join channelnév : Átléphetsz egy másik csatornára.

/w accountév üzenet: Súghatsz egy játékostársadnak. Ez működik csatornán belül, két csatorna között, játékból csatira, csatiról játékba, és játékból játékba is. Vagyis teljesen mindegy, hogy Te mit csinálsz, és mit csinál a másik ember, üzenhetsz neki.

/msg accountnév üzenet: Ugyanaz, mint a /w.

/ignore accountnév: "Lehalkíthatod" valamelyik játékost, amit ő mond, azt te nem fogod látni.

/unignore accountnév: Mint az előző, csak visszafelé. Akinek az üzeneteit eddig nem láttad, most ismét látni fogod.

/d2notify: Egy igen hasznos parancs, ha beírod, akkor utána láthatod, hogy kik érkeznek, és kik hagyják el a csatornát. Ha beírod még egyszer, azzal kikapcsolod.

Ezeken kívül van még egy érdekes lehetőség, ami a játékon belül használható. Ha úgy írsz be egy szöveget, hogy elé írsz egy felkiáltójelet, akkor a szöveg nem fent fog megjelenni, az üzenetek között, hanem a karaktered feje felett. Természetesen ezt csak az 'hallja', aki egy képernyőn van veled. Ezek az üzenetek nem jelennek meg a Message Logban. Nagyon jól lehet vele társalogni azokkal, akikkel egy helyen játszotok, és így a többieket nem zavarjátok.

Ahhoz, hogy Battle.netre felmehess, szükséged lesz a legfrissebb patchre (ezt automatikusan letölti, ha egy korábbi verzióval akarsz fellépni), valamint egy eredeti Diablo II-re. Másolt verzióval a Bnet világáról le kell mondanod.

Végül még pár szót ejtenék, e mesés világról, kicsit másképp. Egy elég jól felépített szervert és internet játék lehetőséget mutattam be, de e mögött hihetetlen dolgok bújnak meg. Barátságok kötődnek, klánok alakulnak itt, e helyen a Battle.net-en. Valljuk be, igen csak jól esik munka, vagy esetleg szerencsésebb esetben iskola után leülni a gép elé, és fellépni egy olyan helyre, ahol ismerősök várnak. Velük egy jót beszélgetni, és esetleg egy fantasztikus játékkal játszani. Tehát az elején feltett kérdésre a válasz az, hogy TÖBB. Sokkal több. Ez inkább egy közösség melynek tagja lehet bárki, aki megveszi a játékot, és fellép a Battle.netre.

Poeta és Tersius