Az Act I küldetései
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Az alábbiakban az első fejezet küldetéseinek leírását olvashatod. Hasznos segítség lehet, ha elakadtál valahol. A küldetések pontos szövegét angolul és magyarul a Tolmácsban olvashatod.
Den of Evil
(A gonosz barlangja)

Ezt a küldetést Akara, a papnő adja. Azt mondja, hogy egy közeli barlangban gonosz lények tanyáznak, és attól fél, hogy megtámadják a tábort. Megkér téged, hogy pusztítsd el ezeket a szörnyeket, és a jutalmad nem marad el.

A feladat valóban olyan egyszerű, mint amilyennek első olvasásra tűnik (és nagyon hasonlít a Diablo I Poisoned Water Supply küldetéséhez). Ugyebár az első feladat a barlang megtalálása. Ezzel nem lehet gond, mert az első vadon elég kicsike, a következő vadon bejáratánál pedig ott áll Flavie, egy őrködő íjász, aki figyelmeztet, hogy ne menj tovább, mert arra már veszélyesebbek a szörnyek és a barlang, amit keresel, úgysem arra van.

Szóval ha megvan az odú, akkor ne fogd vissza magad, lépj be bátran! Odabent Bukottakkal (na meg Bukott Sámánokkal), Zombikkal és néhány Óriásbarommal találkozhatsz. Ha nagy tömegben támadnak rád, akkor inkább fuss ki közülük, vagy ölj meg gyorsan egy Bukottat, és akkor úgyis széjjelfutkosnak, egyébként nem túl veszélyesek.
Figyelj arra, hogy ne hagyj elmenekülni senkit, mert ha nem vigyázol, akkor lehet, hogy bejárhatod majd újra az egész barlangot egyetlen kis Bukott miatt, ami az egyik harc során sunyi módon meghúzódott valamelyik sarokban.

Ha végigjártál minden kis zugot és nem maradt egyetlen túlélő sem, akkor a program jelzi, hogy végeztél, és az ég is felderül (vagy legalábbis valamilyen fényár önti el az egész barlangot). Szép munka volt!

Ekkor már csak a jutalomért kell visszamenni Akarához. Mint az várható volt, a papnő rendkívül hálás, és ezért tanít neked valamit. Természetesen Te választhatod ki, hogy mi legyen az (magyarul kapsz egy skillpontot). Ezután máris mehetsz Kashyához a következő feladatért.


Sisters' Burial Grounds
(A nővérek temetője)

Tehát keresd meg Kashyát, a harci főnököt. Ő mesél neked Blood Ravenről, aki egykor az íjászok egyik csapatának volt a kapitánya és részt vett a Diablo elleni harcokban is. Azóta azonban sokminden megváltozott. A gonosz maga mellé állította. Most síron túli életet él, és a temetőben garázdálkodik. A meghalt íjászokat kelti zombiként új életre.

Hát igen, ez a szomorú helyzet. Ezért Kashya megkér Téged, hogy ha valóban a szövetségesük vagy, akkor segíts nekik, és öld meg Blood Ravent.

Ez a feladat azért már nehezebb, mint az előző volt. Megtalálni a temetőt ugyan nem lesz gond, hiszen ha egyszerűen követed a vadonban kacskaringózó utat, akkor rövid séta és néhány rád támadó szörny legyilkolása után máris ott állsz a bejáratánál. Azonban nem biztos, hogy célszerű sietned ennyire, ugyanis Blood Raven sem most jött le a falvédőről. Nem egyedül várja a bátor kalandozókat, hanem a feltámasztott élőhalottakat küldi ellened, ő maga pedig a távolból lövöldöz mindenféle aranyos nyílvesszőkkel. Ráadásul ha elfogynak az élőhalottak, akkor nekiáll újakat "életre kelteni" (ez a zombigyártás nagyon hasonlít jó öreg Leoricra a Diablo I-ből). Ha pedig rögtön őt kezded el ütni, akkor megpróbál elmenekülni előled.

Amikor sikerül végre eltenni lába alól Blood Ravent, akkor valamiféle energiák szabadulnak el a testéből, ami igen látványos, ráadásul a körülötte hadakozó élőholtak mind a földre hanyatlanak. Ezek után mehetsz vissza a jutalomért, ami jelen esetben egy ajándék zsoldos íjász személyében anyagiasul számodra. Ez a nőszemély követ téged utad során, és szépen irtja az ellent. Sokszor még oda sem érsz a szörnyhöz, amikor az már nyílvesszőkkel átjárt testtel fekszik a fűben, így igen hasznos társ válhat belőle.


The Search for Cain
(Cain keresése)

Ez a legösszetettebb küldetés az első fejezetben. Ismét Akara kéri a segítségedet, azt szeretné, ha megkeresnéd Caint, aki egy öreg, de ugyanakkor igen bölcs ember. Szükség lesz a tudására az Andariel elleni harcban.

Azt mondja, hogy az öreget Tristram romvárosában látták utoljára. Gyalog is el lehet jutni oda, de igen hosszú az út, ezért célszerűbb lenne megnyitni egy odavezető portált. Ehhez mindössze egy tekercset kell megkeresni, amin rajta van a kapunyitás mikéntje. Ezt a tekercset egy fán találod a Sötét Erdőben (Dark Wood). Jól járd be a területet, biztos ott lesz valahol.

Ha megvan, vidd vissza Akarának. Ő az egyetlen személy közel s távol, aki értelmezni tudja. Elolvassa, majd elmondja neked, hogy a Köves Mezőn (Stony Field) lévő obeliszkeket milyen sorrendben kell megérintened, hogy megnyíljon a Tristamba vezető kapu (less a tekercsre). Ha pontosan követed az utasításait, pillanatok alatt Tristramban találhatod magad. Itt meg kell ugyan küzdened a jó öreg Griswolddal, de a falu főterén végre megtalálod Caint. Ha kiszabadítod, rögtön nyit egy portált a táborba, és kéri, hogy te is kövesd, amint tudod.

Térj vissza Akarához, aki hálából megajándékoz egy gyűrűvel. Ez normal fokozaton egy egyszerű mágikus, későbbi fokozatokon azonban mindig egy ritka (rare) gyűrű. Cain szintén hálás, és ezért elmeséli Tristram történetét, valamint hálából ezentúl ingyen beazonosít neked minden mágikus tárgyat, nem kell Akaránál kuncsorogni a tekercsekért.


The Forgotten Tower
(Az elfeledett torony)

Ezt a küldetést nem egy személy, hanem egy könyv adja. A régi kódexet a Köves Mezőn (Stony Field) találod, és egy történetet olvashatsz benne egy gonosz grófnőről és tornyáról. Ezek után a feladat adott: keresd meg a tornyot és öld meg a grófnőt (Countess)!

Az elfeledett torony a Fekete Mocsárban (Black Marsh) található. Könnyű felismerni, mert ez az egyetlen toronyszerű képződmény a területen :) Ha már megtaláltad, ne habozz, lépj be bátran! Odabent az elmúlás bűze és nem kevés ellenség fogad. Öt szinten kell átverekedned magad, mire a grófnő színe elé járulhatsz. A hölgyemény mindenféle tűzvarázslattal fogad, de ennek ellenére nem túl erős ellenfél. Ha sikerül végezned vele és díszes kíséretével, megkaparinthatod a kincseit, melyeket a terem közepén lévő ládában rejtegetett.

Ezután visszamehetsz a faluba, mindenki mond egy-két bíztató szót, de más jutalmat nem kapsz. Elégedj meg a torony kincseivel!


Tools of the Trade
(Mesterségek címere)

Ezzel a feladattal a csinos kovácsnő, Charsi bíz meg. Amikor sietősen el kellett hagynia a kolostort, ott maradt a kedvenc kalapácsa, a Horadric Malus. Ezt kellene visszahoznod neki. Azt mondja, hogy a Barakkokban találod valahol.

Ez a küldetés nem feltétlenül szükséges a továbbjutáshoz, viszont érdemes megcsinálni, mert kellemes jutalom vár rád a végén. Már Charsi is utal rá az elején, hogy ha nála lenne a kalapács, sokkal jobb cuccokat tudna csinálni. Akkor hát nincs más hátra, mint előre! A barakkokat szinte azonnal megtalálod, amint belépsz a kolostorba, rögtön a külső kerengőről nyílik. Odabent sötétség és a holtak bűze fogad. Végig kell járni az egész szintet, mert nem lehet előre tudni, hogy hol lesz a kalapács. Észre fogod venni ha jó fele jársz, mert a kovácsműhely aktuális tulajdonosa üdvözlésedre siet.

Első ránézésre a jó öreg Butcher egy távoli rokona lehet. Ha esetleg nem bírunk vele, legyünk taktikásak - emeljük el a kalapácsot és lépjünk le gyorsan. Ha mégis a harc mellett döntünk, nem lesz egyszerű legyőzni (gyors, és nagyot üt), de érdemes vele bajlódni egy keveset. Ha végre kifekszik, akkor már csak a kalapácsot kell elemelni a kovácstűzhely mellől, és viheted vissza Charsinak.

Ő nagy örömmel fogad téged, és rögtön felajánlja, hogy valamelyik tárgyadat erős mágiával itatja át. (Amikor ráklikkelsz a lányra, a megjelenő ablakban válaszd az "imbue" menüpontot, majd az üllőre helyezz rá a Charsi által megadott paramétereknek megfelelő, nem mágikus tárgyat (bár úgyis tapasztalni fogod, ha valamivel nem próbálkozhatsz). Figyelj oda, hogy milyen tárgyra, és mikor kéred a tuningolást, mert csak egy lehetőséged van - minél magasabb szintű vagy, annál jobb tárgyakat kaphatsz. Ha végzett a kovácsolással, egy ritka (rare) cucc birtokosává válsz.


Sisters to the Slaughter
(Az öldöklés nővérei)

Caintól kapod itt a végső feladatot, hogy öld meg Andarielt. Ez a démoni nőszemély Diablo hívására bújt elő a pokol mélyéről. Az a feladata, hogy megakadályozza, hogy bárki is kövesse Diablot keletre. Neked viszont követned kell, így nincs más megoldás, el kell tenni láb alól a hölgyet.

Andi a kolostor belsejében, a katakombák legmélyén bújik meg. Mielőtt meglátogatnád földalatti tróntermében, nem árt feltöltened a gyógyital- készletedet, illetve nem árt magadra aggatnod mindenféle méregtől óvó amuletteket és gyűrűket. A gonosz szépségnek ugyanis az a kedvenc taktikája, hogy messziről mérget lövell feléd, majd odafut hozzád és elkezd ütni. Elég sok életereje van, de kis kitartással el lehet érni, hogy múlt idővé váljon.

Amikor meghal végre, kicsit magába roskad az épület, és elszórtan tüzek gyúlnak körülötted, de azért nem kell megijedni, nem omlik rád az egész. Mielőtt visszamennél a táborba, jól nézz körül, mert a holttest közelében ékkövek és értékes tárgyak hevernek. Használd őket egészséggel.

Ha visszamész a táborba, mindenki rendkívül hálás lesz neked és Warriv felajánlja, hogy tarts a karavánjával keletnek. Egy ilyen kedves invitálásnak nem lehet ellentmondani. Tarts hát vele!

A leírás 1.10 Lod patch alatt készült.