Over, mint elementális druida
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Az elementális képzettségekre fejlesztett druidával kapcsolatban Over tapasztalatait olvashatjátok.
ogy miért is indítottam elementál druidát? Két okból. Az egyik az, hogy mindenki azt mondta róla: a Blizzard elszúrta, túl nehéz lett vele a játék, mert a varázslatai nagyon keveset sebeznek. A másik pedig az, hogy ebből kifolyólag tudtommal nincs sok embernek elmentál druidája. Na, mondom magamnak, indítok egyet, aztán majd lesz, ami lesz. El is kezdtem egy vérbeli elementál druidát players 8-ban magatalálósan, sikerült is végigvinnem mind a három szinten, 83-as szintű lettem amikor befejeztem.
Akkor nézzük egy kicsit részletesebben:

Skillek:
Mivel elementál druida, egyértelmű hogy a Shape Shifting (alakváltó) skillek kilőve, tehát ezekre egy pontot sem raktam. A Summoning skillek közül kettőre, az Elementál skillek közül négyre adtam több pontot.

Summoning skillek:

Oak Sage (lvl 7, továbbiakban OS - életünket növeli %-os arányban)
Solar Creeper (lvl 7, továbbiakban SC - a hullákból visszatölti a manánkat bizonyos %-ban)

Az OS miért pont 7? Mit mondjak, így jött ki, a többi skillt is nézve. Öt pontot mindenképpen javaslok rá, hogy ne üssék le olyan hamar, és az életünket is növelje meg pár száz ponttal.
Az SC-re azért nyomtam hét pontot, mert innentől fogva adja meg az 5% mana visszatöltést a hullák után (ahogy figyeltem ez kb 25-40 mana hullánként), és úgy gondoltam, ez nekem elég lesz. Többet semmiképpen sem áldoznék rá, ugyanis 20-as szinten mindössze 1%-kal több a mana visszatöltődés, szóval nem éri meg.

Elementál skillek:

- Cyclone Armor (lvl 12, továbbiakban CA - elnyeli a villám-, jég- és tűzsebzést megadott értékben)
- Tornádó (lvl 20 - fizikai sebzést okoz, és néha hátralöki a lényeket)
- Armageddon (lvl 20 - tűzsebzést okoz, továbbiakban AG)
Hurrikán (lvl 20 - jégsebzést okoz)

Miért 12 a CA, kérdezhetnénk. Azért lett nekem ennyi, mert így osztottam szét az OS-re, az SC-re és erre a skillre szánt pontjaimat. Az biztos, hogy szerintem 10 pontot mindenképpen megér, de aki akarja, ki is maxolhatja, sosem árt ez a skill, jó ha van, főleg a lightning enchanted lényeknél van nagy haszna. A három fő támadó skillünk egyértelmű, hogy 20-as legyen, így biztos, hogy minden lényt meg tudunk ölni, mert nincs olyan lény, aki 3 féle sebzésre immunis lenne. A sorrendről annyit, hogy mivel nekem az AG volt a fő skillem, így először ezt maxoltam ki, majd a hurrikánt és a tornádót.

Stat pontok:
Strength: 100
Dexterity: 40
Vitality: 265
Energy: 100

Az erő azért minimum 100, ugyanis ennyi az erőkövetelménye az Earthshaker nevezetű unique Battle Hammernek. A dexterity megint csak az Earthshaker függvénye, ha van, nem kell rá egy pontot sem nyomni. Nekem nem volt, így 40 lett a Hellplague unique Long Sword miatt. Mivel a 3 támadó skillből 2 - az AG és a hurrikán - delay-es (bizonyos időközzel lehet csak varázsolni), így a 100 energy elégnek bizonyult. Az összes többi pontunk mehet a vitality-re, nem árt ugyanis, ha van életünk elég, mert benne leszünk a harcban rendesen, és az OS is jobban növeli az életünket, ha több a vitality pontunk.


Cuccok:
Mivel én magatalálósan vittem végig, ezekkel a cucokkal végeztem, ezeket találtam.

Fegyver:
Hellplague unique Long Sword
Kesztyű:
Magefist unique Light Gauntlets
Sisak:
Gaean Wolf Head of Sorcery, magic Wolf Head, Larzuk Socketelése után 2 perfekt rubinnal:
+ 14 energy
+ 76 élet
+ 3 elementál skills
+ 1 hunger
+ 1 rabies
+ 2 heart of wolverine
Páncél:
Haemosu's Adamant set Cuirass, socketelés után 1 perfekt rubinnal
Öv:
Lapis War Belt of the Whale, magic War Belt
+ 96 élet
cold resist 20%
Pajzs:
The Ward unique Gothic Shield, benne egy Um runával
Cipő:
Carrion Brogues, rare Demonhide Boots
5% chance to cast level 3 frost nova when struck
30% faster run/walk
+ 15% enhanced defense
fire resist 39%
repairs 1 durability in 20 second
Gyűrűk:
Raven Frost unique ring
Scintillating Ring of Wizardry, magic ring
+ 19 energy
all resistances +15
Amulet:
Gaean Amulet of Frost magic amu
Adds 1-5 cold damage
+ 3 elementál skills
Charmok:
2 darab Grand Charm of Vita, az egyik 40, a másik 39 életet ad
1 darab Serpent's Large Charm of Life, ami 8 életet és 34 manát ad
A többi small charm volt, föként resistet és életet adók. Itt még megjegyezném, hogy Act2-ben Elzixnél sokszor lehet kapni jó druida sisakokat.


Ajánlott cuccok:
(Ha nem magatalálósat játszunk)

Fegyver:
Earthshaker unique Battle hammer (itt a lényeg, amit feljebb írtam, ugyanis ad nekünk 3 elementál skillt)
Kesztyű:
Magefist unique Light Gauntlets
Sisak:
Harlequin Crest unique Shako, vagy Jalal's Mane unique Totemic Mask, esetleg egy olyan magic druid sipka ami ad 3 elementál skillt meg mellé AG-t vagy hurrikánt
Páncél:
Skin of the Vipermagi unique Serpentskin Armor, vagy Shaftstop unique Mesh Armor
Öv:
Gloom's Trap unique Mesh Belt
Pajzs:
Lidless Wall unique Grim Shield, vagy Stormshield unique Monarch
Cipő:
Silkweave unique Mesh Boots
Gyűrűk:
2 darab Stone of Jordan unique ring, vagy az egyik lehet egy Raven Frost unique ring is
Amulet:
Mara's Kaleidoscope unique amulet, esetleg egy 3 elementál skillen kívül mást is adó magic amulet, vagy egy jó rare amulet
Charmok:
resistet, életet, esetleg manát adó.


Tapasztalataim és észrevételeim:

Mivel én players8-ban játszottam (főként, erre majd később kitérek) így az itt tapasztaltakat, észrevételeimet osztom meg veletek. Kezdeném azzal, hogy bár igaz, hogy varázslók vagyunk, de egyfajta közelharcosok leszünk. A 3 támadó skillünk: a hurrikán, az AG és a tornádó tömegben fejtik ki jól hatásukat, méghozzá úgy, hogy be kell mennünk a tömegbe, vagy esetenként a szörnyek mellé kell állni, mert a hurrikán és az AG csak körülöttünk sebez megadott rádiuszon belül. Ezért én főleg arra mentem, hogy nagy legyen az ellenállásom (jó ha hell szinten 50% feletti, főleg a villám ellenállás) a mérget kivéve mindenből, és mindenképpen 1000 felett legyen az életem.


Normál és nightmare szinten, mivel még nem nagyon vannak immunis lények, nagyon bejött az a kombináció, hogy variztam egy hurrikánt majd egy AG-t, közben pedig a tornádót is folyamatosan (emiatt is jó a faster cast rate, elég rendesen felgyorsul a tornádó varázslása). A hurrikán-armageddon párosítás úgy működik, hogy 10 másodpercig tart mindegyik, viszont csak 6 mp a delay-e mindkettőnek, így teljes 4 mp-ig együtt sebez a kettő. Mondhatni ezen a 2 szinten még nem is nagyon volt gond, talán csak Duriel, Mephisto, Diablo és Baal okozott egy kis gondot. Durielt normálon vulkánnal és tornádóval öltem meg, nighton és hellen pedig AG-vel úgy, hogy előtte futottam körbe-körbe ő meg szépen belesétált az AG-ból lehulló meteorokba. Amikor épp rád akar charge-olni és nem talál - mivel futsz - egy pillanatra mindig megáll és akkor varázsoltam az AG-t. Mephit és Diót szintén AG-vel lehet a legkönnyebben megölni, Mephit vagy úgy, hogy melléállunk (akkor a tornádó is hasznos), vagy úgy, hogy körülötte futunk, és ha varázsolni akarjuk az AG-t, kicsit távolabb megyünk. Diablot szintén úgy tudtam a legkönnyebben legyőzni, hogy körülötte szaladtam körbe-körbe és a lehulló meteorok szépen sebezték. Bár így eltart egy darabig, de legalább nem haltam meg.


Baalt volt nekem a legnehezebb megölni, mind a 3 szinten. Mivel ugye közel kell menni hozzá, nem árt a jó faster run/walk, hogy minél gyorsabban odaérjünk, különben a megidézett csápjaival, meg a varázslataival durván lesebez, aztán hiába iszunk, ha nincs rejuv potion, könnyen behalunk. No persze a resist sem árt. Ha sikerül melléérnünk - mivel így főleg ütni fog - az AG meg a tornádó kombinációját javasolnám, főleg ha nagy a faster cast rate-ünk a tornádó miatt.

Hell szinten az utolsó 3 acton kezdődtek a gondok a fire immunis lényeknél, főleg a unique-oknál, ugyanis a hurrikán meg a tornádó sebzése nagyon kevésnek bizonyult ellenük és volt, amikor kénytelen voltam visszavenni a players8-ból. Segítőnek én az Act2 holy freeze aurást használtam, nagyon hasznos, amikor belassulnak körülöttünk. Még a defiance aurást tudom ajánlani, mivel a nagy defense miatt nehezebben találnak el minket, ami szintén hasznos dolog.


Észrevételeim a varázslatok használata közben:

Ha tornádót varázsolunk bizony van olyan, hogy hiába kattintunk a lényre, a tornádó távolabb elmegy mellette és nem sebzi, akkor se, ha előtte állunk, vagy kicsit távolabb tőle, úgy, hogy csak a lény van előttünk. Ez néha elég bosszantó volt. AG-nál azt vettem észre, hogy a legtöbb meteor keleti és nyugati irányban hullik és általában a keletinél kezdi, tehát ha nem akarunk tömegbe menni, használjuk ki ezt a lehetőséget a lényeknél. A legnagyobb előny, amit észrevettem, az a hurrikán használata közben tapasztalható. Ugyanis ha lightning enchanted vagy multiple shot lightning enchanted (MSLE) szörnyet csak hurrikánnal sebzünk, egy deka villám pamacs sem jön ki belőle.

Összességében az elementál druida tényleg nehéz karakter, főleg hell szinten a sok immunis szörny és a varázslatok kis sebzése miatt. Nekem érdekes volt vele a játék, teljesen más stílus, mint a többi kaszt, jobban oda kell figyelni vele. Mint azt feljebb írtam, ugye hiába csak varázsolunk, mégis egyfajta közelharcosok leszünk úgy, hogy nem ütünk és ez teszi érdekessé. Egy próbát szerintem mindenképpen megér. ;-)

A leírás Diablo 2 LoD 1.09d alatt készült.