A "ritka" tárgytípus
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A Rare tárgyak hasonlóak a mágikus tárgyakhoz, vagyis különböző elő- és utótagok, módosítók jelenhetnek meg rajtuk. A különbség a Ritka tárgycsoportnál ezen módosítók (affixek) számában van.

íg egy mágikus tárgy maximum egy elő- és egy utótaggal rendelkezhet, addig a ritka tárgyaknál (jewel-eket kivéve!) ez a szám maximálisan 3-3, mindkét affix esetében (vagyis maximum 6 módosító). Tehát a program véletlenszerűen választ a különböző prefixekből és suffixekből 0, 1, 2 vagy 3 darabot, olyan módon, hogy a legenerált rare tárgy mindenképpen legalább 3 módosítóval rendelkezzen (elképzelhető csak 3 prefix vagy suffix is). Az azonos tulajdonságot adó, csak értékekben különbőző affixek különböző csoportokat alkotnak (pl. egy ilyen csoport a "+Mana" vagy "+Strength"). A Rare tárgyak módosítóinak kisorsolásakor a program mindig ellenőrzi, hogy az azonos csoportba tartozó affixek közül ne kerüljön egynél több a tárgyra (pl. egy rare wand nem kaphat egyszerre +1 Nekró skills (Summoner's) és +2 Nekró skills (Necromancer's) prefixeket, vagy ugyanemiatt egy kardon pl. nem jelenhet meg egyszerre a 20% IAS (of Alacrity) és 40% IAS (of Quickness) suffix sem). További érdekesség, hogy a rare tárgy megkapja a legenerált, általában magasabb szintű affixekhez társuló színezetek egyikét - ugyanilyen módon kapja a tárgy a nevét is (az is egy elő- és utótagból áll).

Rare jewelek esetében annyiban különbözik a dolog, hogy nem 6 a megjelenhető maximális affixek száma, csupán 4, de ezek esetében is a program ugyanúgy maximálisan 3 elő- vagy utótagot is kisorsolhat. Egy példa Rare jewelekre:


Mint az a képen is észrevehető (4 módosító - 5 sorban), az affixek sorbeli kiírása nem egyenlő a meglevő módosítókkal.

Vegyünk néhány példát: ha azt látjuk, hogy egy rare tárgy "csak két dolgot ad" vagyis csak annyit látunk kiírva, hogy pl. "10% IAS" és "Adds 2-6 damage" akkor ne feledjük: ez utóbbi nem egy módosító, hanem két affixet "egybe vont" a program és így írta ki (pl. ez lehet egy "+2 minimum damage" suffix-szal és "+6 maximum damage" prefix-szel rendelkező tárgy). Ugyanígy a hatnál több tulajdonságot kiíró tárgy sem ad 6-nál többet, csupán így látjuk. Legjellegzetesebb példa erre az "+all resistet" adó tárgyak esete, amikor az allres mellé bekerül egy szóló resist is. Ilyenkor láthatunk ilyen tárgyakat, mint ez a Rare Aegis:

Fire Resist 20%
Cold Resist 20%
Lighting Resist 29%
Poison Resist 20%

Ez négy módosítónak tűnik, de valójában csak kettő (allres 20% és lightres 9%).

A módosítók tárgyon való megjelenését befolyásolja:

-az alaptárgy (például "+Socket" (foglalatot adó) prefixcsoport nem lehet javelin-en),
-a szörny, a pálya és a karakter szintje,
-maguk a már kiválasztott affixek (egy adott csoport kisorsolásra került-e már a tárgyon).

Összefoglalva tehát a program a következő dolgokat végzi el Rare tárgyak generálásakor:

-megnézi, milyen módosítók jelenhetnek meg egyáltalán az alaptárgyon,
-ellenőrzi, milyen szintűek lehetnek ezek a módosítók maximum (ez környezetfüggő is, tehát függ a szörny, pálya, karakter szintjétől),
-véletlenszerűen kiválaszt 0-3 pre- és suffixet, miközben nézi, hogy létezik-e már az adott pre- vagy suffixcsoport a tárgyon, és ellenőrzi, hogy a minimum 3, de maximum 6 módosító megvan-e a tárgyon.
-véletlenszerű értékeket rendel a módosítókhoz.

Fontos tudnivaló, hogy a korábbi verzióktól eltérően a Rare tárgyakon most már nem jelenhet meg az összes affix, mint a mágikus tárgyakon (általában ezek a legerősebb módosítók). Vegyünk egy példát - fegyverek esetében az egyik legfontosabb prefixcsoport a "+% Enhanced Damage". Ezen csoport legmagasabb szintű képviselője a "Cruel" előtag, 201-300 közötti értéktartománnyal. Ezt követi a "Ferocious" 101-200-al, majd a harmadik legmagasabb a "Merciless", 81-100 közötti értékekkel. Amíg mágikus tárgyakon az összes affix előfordulhat, Rare-eknél ez már nincs így, esetükben a legmagasabb prefix a "Merciless". Tény viszont, hogy bár Rare tárgyaknál a legmagasabb affixek nem jelenhetnek meg, ezt ellensúlyozza, hogy nem csupán 2 módosító lehet rajtuk jelen egyszerre, és előfordul néhány olyan affixcsoport, amelyek majdnem ugyanazt adják, a csoport azonosítójuk mégis különböző.

Az említett példa alapján keressük meg a legjobb sebzést biztosító módosítókat egy pl. 50-100-at sebző fegyver számára:

Magic Prefix (1 db):
"Cruel" (+300% Enhanced Damage)

Magic Suffix (1 db):
"of Evisceration", (+63 Maximum Damage)

Összesen: 200-463

Rare Prefix (2 db):
"Merciless" (+100% Enhanced Damage)
"King's" (+100% Enhanced Damage)

Rare Suffix (2 db):
"of Transcendence", (+20 Minimum Damage)
"of Slaughter", (+20 Maximum Damage)

Összesen: 170-320

A különbség szemmel látható. Igaz, hogy két affix még szabadon marad, de a rare sokkal kevesebbet sebez, és esetében 4 feltételnek kell teljesülnie a mágikus két affixével szemben. Ez, továbbá a rengeteg alacsony szintű affix megjelenési korlátozásának hiánya okozza jelenleg a rare tárgyak (főleg fegyverek) hátrányát a mágikusakkal szemben.

Továbbá nem szabad elfelejteni, hogy az affixek mindig a tárgy ALAPtulajdonságait erősítik - vagyis ha van egy kard, ami 10-20-at sebez és kap két módosítót (+100% damage és +5 maximum damage) akkor a sebzése:

10+10*1,00 és 20+20*1,00 +5 = 20-45 lesz, nem pedig 10+10*1,00 és 25+25*1,00 = 20-50.

Jelenleg a legjobb rare tárgyak a következő cuccok közül kerülnek ki:

-circlet-ek
-kesztyűk
-csizmák
-amulettek

Hozzájuk jutni nem túl nehéz: a szörnyfejedelmek gyakran dobálnak Rare tárgyakat (bár nem mindig azt, amit szeretnénk) és mi magunk is könnyen szerezhetünk néhányat Gamble segítségével.

A leírás 1.09d LoD patch alatt készült.