Végigjátszás: íjas amazon, Night
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ez az oldal az íjas amazonnal való végigjátszás része. A teljes végigjátszás hét részből áll, és együtt értelmes. Olvasd el mind!
ttól függően, mennyit tápoltál Act V-ben, 30 és 40 közötti szintű vagy, amikor Night Act I-be érsz. Sok minden nem változik, nagy meglepetés nem fog érni. Vidáman lepucolod a pályát egészen Durielig, mintha mi sem történt volna, abban a felszerelésben, amivel Baalt kivégezted. Annyi fog feltűnni, hogy sűrűsödnek a bossokon az extra tulajdonság-kombinációk. Meglepetésszerűen becsúszhat egy-egy MSLE, aminek a pamacsai elől jó esetben el tudsz szaladni, rosszabb esetben fekszik az ama. A resist soha nem lesz az íjas amazon erőssége, erről ilyenkor sem szabad megfeledkezni. Állítólag van valaki, aki már látott valakit, akinek az öccse túlélt egy ilyet, de jobb nem reszkírozni. A futás nem mindig szégyen, irány a nyúlcipő utca.

Fizimiskák

A másik meglepetésszerű tulajdonság, ami nighton még szerencsére csak főnökökön fog előfordulni, az a fizikai immunitás. Ha nem készültél fel rá, bizony jókorát lehet koppanni, amikor nem sikerül megkaristolni a delikvens hátát. Mivel még szörnyfőnökben is ritka egyelőre ez a tulajdonság, egyelőre kikerülhetőek. De nem árt készülni arra, hogy majd ezeket is meg kell fektetni.

Hogyan is végez ki egy íjas amazon egy fizimiskát? Nos, a dolog nem olyan bonyolult. Kell ugye a problémamegoldó skill, a GA, ami szerencsés esetben (mana lopó cucc) már alap lövés is lehet. A GA attól lesz jó skill, ha van hozzá jó pierce. Amint megvan a 30-as szint, feltétlenül nyomni kell rá pontot, aztán később nem árt felfele tornászni. Ha netán sikerül olyan íjat lelni, amin ilyen tulajdonság van, az kincset ér. Elég magas pierce mellett a nyílvessző akár 4 alkalommal is áthaladhat a célponton, tehát ötször is sebezhet. Az egyenesen repülő nyílvesszők esetében ez akár 5 megsebzett szörnyet is jelenthet, ha volt belőlük a lővonalban ennyi. A Guided Arrow esetében viszont úgy néz ki, hogy ennyiszer fordul vissza, és sebzi meg ugyanazt a célpontot. Egy lövés, és akár 5 sebzés is, ugyanazon a szörnyön (természetesen ez véletlenszerű, az öt a maximum). Amikor a fizikai sebzésünk dolgozik, akkor is kegyetlen, de fizimiskák esetén meg egyenesen életmentő ez a tulajdonság. A magunkra aggatott elemi (tehát nem fizikai és nem méreg) sebzés ugyanis mindannyiszor beüt, ahányszor talál a nyílvessző. Nem kell sokáig utánaszámolni, hogy kiderüljön: egy fizikai immunis szörny esetén a GA bármely elemi skillt könnyedén ver. Ugyanis hiába hangzik jól egy elemi skill 200-as sebzése, ha azt csak egyszer bírja bevinni, egy lövésből. A GA esetén elég, ha van összvissz 100 elemi sebzés, majd azt beviszi ötször. Arról nem beszélve, ha van 200, 300, ésatöbbi. Magas szinten könnyedén összehozható ezer feletti elemi sebzéshányad, attól még a hell act5 bossok is jól halnak. Ráadásul a magas szintű Guided Arrow manafogyasztása minimális, ami a fizimiskák esetén, akikből nincs manalopás, rendkívül fontos szempont.

Attól lehet magas az elemi sebzéshányadod, ha egyrészt mindig elpakolod a legjobb elemi sebzésű íjat, második fegyverzetként. Csak arra ügyelj, hogy vagy mindkettő íj, vagy mindkettő számszeríj legyen, vagy pedig gondosan ügyelj rá, hogy mindkét fajta vesszőből legyen mindig nálad. Az elemi sebzésű íjnak lényegtelen a fizikai sebzése, úgyis csak akkor fogod használni, amikor nem számít. Érdemes néha visszakúszni az Act4-be Jamellához, mert nála kellemes darabok szoktak előfordulni ebből is. Az elemi sebzés másik fő forrása a charm. Döntsd el, mennyi hely kell a gyűjtéshez, a többit tömd tele mindig a legjobb kombinációval az inventory-ban. Válogass vegyesen! Legyen nálad méreg-, tűz- és villám sebzés is, minél több. Jégsebzésből elég egyetlen charm, a lassító funkcióját akkor is ellátja, és egyébként sokkal kisebb az elérhető fajlagos jégsebzés, nem érdemes rá hajtani. Természetesen más cuccokon is lehet elemi sebzés, de mivel ott egyéb tulajdonságk jobban előtérbe kerülnek, meglehetősen szerencse dolga, hogy sikerül-e olyan cuccot magadra venni, ami mellesleg jó elemi sebzést is ad.

Skillek

Térjünk ki egy kicsit a képzettségekre. Amikor elérted a 30-as szintet, ugye tettél a pierce-re, a valkürre. Később a GA-t 20-as szintre fejleszted, teszel még a valkürre pár pontot. Ezek egyértelmű dolgok. Ami már nem egyértelmű, az a tömegpusztító skill. Három olyan képzettség is van a tarsolyban, ami számot tarthat erre az elnevezésre:
- Multi Arrow. Azoknak ajánlható, akik kedvelik a klasszikus íjász harcmodort, a folyamatos helyezkedést. Ezzel célozni kell, aki ügyesen használja, sokkal jobban irt vele. Kicsi a sebzése, de minden esetben kilövi a szintjének megfelelő nyílvesszőt, aminek a legyezőjét össze lehet csukni elég szűkre. Gyorsan lehet vele dolgozni, mert egyszerre lövi ki őket, és máris lehet szaladni tovább.
- Strafe. Ez kicsit a mágus harcmodor felé húz, mivel nem kell vele célozni. Tulajdonképpen mindegy, hova kattintunk, kilő annyi nyilat, amennyit a képlet megad, szép sorban. Többet nem lehet, viszont ezek mind célzott nyílvesszők. Nagy a sebzése, viszont a mozgó célpont ki tud sétálni a célvonalából. Hátránya, hogy amíg soroz, addig nem tud mozdulni a kari.
- Freezing Arrow. A legjobb elemi skill egyben az egyik tömegpusztító. Egyben tócsagyártó képzettség is, feltámasztós szörnyek esetén kifejezetten kellemes. Hátránya, hogy sok szörny kell ahhoz, hogy igazán hatékony legyen. A titkos tehén szinten verhetetlen, máshol viszont nem annyira.

Gyakorlatilag azt lehet tanácsolni, hogy mindenki válassza ki, hogy multi vagy strafe fekszik-e neki jobban, a kettő közül feltétlenül csak az egyikre tegyen egynél több pontot. Viszont akkor érdemes legalább 15-ös szintre felvinni, hogy igazán hatékony legyen, illetve magas szinten kimaxolni. Aki freezing-et akar használni, azt ezek mellett tegye, és akkor nem fogja meglepetés érni. Könnyen kiszámolható, hogy ha egy amazon vígan elboldogul két 20-as támadó skillel, tesz 3 passzív skillre 10-10 pontot, meg párat a valkürre, akkor magas szinten marad egy rakás pont. Ennek elosztása ízlés dolga, a lehetséges variációk:
- Freezing 20-as szintre.
- Immolation Arrow 20-as szintre. A legmagasabb tüzes skill kellemes változatosságot vihet a játékba, de a jelenlegi patch alatt nem szabad arra számítani, hogy erősségben vetekszik a fenti tömegpusztító hármassal.
- Az elkerülő skillekre szétosztva el lehet húzni közelharcos irányba a karaktert, jobban fogja bírni a gyűrődést.
- El lehet menni hibrid irányba, például a Lightning Fury-t kimaxolva.

A kérdés egyelőre tervezés szintjén érdekes, mert ezen a szinten még bőven van mire tenni pontot.

Újdonságok

Night-on a harcmodor nem fog túlságosan megváltozni normálhoz képest. Aki normálon húzós volt, az itt is az lesz. Két dolog hozhat mégis változást:
- Amikor sikerül mana lopó cuccot keríteni, be lehet állítani alap nyilazásnak a Guided Arrow-t. Amikor már pont elbírja a leech a folyamatos nyilazást, új időszámítás kezdődik.
- A valkür jelenléte a problémamegoldásban több variációt eredményez. Két esetben lesz majd nagyon hasznos a valkür: egyrészt a nagyot ütő, gyors szörnyek esetében, akiket jó, ha feltart, valamint a fizikai immunisok esetén, akiknél nincs élet lopás sem, ezért nagyon nem szeretjük, ha bennünket ütnek.

Valkür

A valkür használatáról néhány szót. Az íjász harcodorból következik, hogy hasznos a jelenléte: kell a "golyófogó". A valkür élete a szörnyekéhez van mérve, sokfős játékban, iletve a players opciót bekapcsolva megsokszorozódik az élete. Egyéniben a valkürt players 8 mellett elsütve, majd players 1-et visszaállítva a valkür gyakorlatilag halhatatlan lesz, ez egy legális csalás. De a valódi 8 fős játékban is rettenetesen bírja, tekintettel, hogy a szörnyek ütése nem nyolcszorozódik meg ilyenkor. Az act végi főnökök kivételek a valkür szempontjából: az esetek többségében egy ütésből eltüntetik. Itt tehát használhatatlan. Továbbá korlátozza használatát, hogy nem egy IQ-bajnok. Miközben a kísérő az esetek többségében jól helyezkedik, kitalálja, melyik az ellenfél és melyik a barát, a valkürnek ez láthatóan gondot okoz. Ránk hozza az ellenséget, amikor feltartani kéne, és el nem lehet rángatni, amikor jönnie kéne. Ezek miatt nem szabad túlbecsülni, de mindenképp kell rá pont. Nem szabad az egekbe tornászni a szintjét, mert az élete kábé arányos a mana szükségletével, ha túl magas a szintje, az éppoly rossz. A manához kell mérni a szintjét: akinek sok és gyorsan töltődő manája van, az tegyen rá nyugodtan többet.

Kísérő

Az íjász kísérő sokkal jobban irányítható. Eleve igyekszik távol maradni a tömegtől, ami többé-kevésbé szokott is neki sikerülni. Ha magától nem megy, egy energikus nekiindulással többnyire ki lehet rángatni, de az is elég, ha sikerül nagyon gyorsan eltávolodni tőle, és akkor a program megszakítja a számolását, és odarakja a kari mellé, mintha mi sem történt volna. A már korábban említett mérges íjjal igen jól boldogul. Páncélnak bejön rajta a Venom Ward nevű unique breast plate, amely gyakorlatilag kiiktatja nála a méregtől való sebződést. Ez azért jó, mert a méregtől egy nyikkanás nélkül hal meg, jól el lehet feledkezni róla, hogy baja van. Minden más esetben jajgat, lehet ráfigyelni, és itatni szükség esetén. Persze nem hátrány, ha kerül rá egyéb resist. Meg kell még említeni, hogy a nyilazási sebességet növelő tulajdonság elemi erővel érvényesül rajta, pár százalék is csodákat művel. Továbbá a +skillektől váltogatja a támadási formákat, kicsit vicces formában: ő nem amazon, fel se tud venni amazon kaszt specifikus tárgyakat, viszont amazon skilleket használ. A kis skizo.

Night-on is ugyanazok a mérföldkövek: Duriel és a három barbár. 45-50-es szint környékén legyőzhetőek. Attól függően, hogy mennyit tápolsz a végén, 50 és 60 között lesz a szinted, amikor kivégzed Baalt.

A leírás LoD 1.09d alatt készült.