Végigjátszás: íjas amazon, Act V
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ez az oldal az íjas amazonnal való végigjátszás része. A teljes végigjátszás hét részből áll, és együtt értelmes. Olvasd el mind!
tt következik mindannyiunk kedvenc tápolós pályája, a Bloody Foothills. Két okból szeretjük: egyrészt nagy a szörnysűrűsége, másrészt nem igazán lehet meghalni rajta. Ezért aztán ide jár erősödni a játékosok apraja-nagyja. Mindenki döntse el, hogy neki ez szimpatikus-e, vagy sem. Ha igen, lehet nyomulni itt ezerrel, Battle.neten 8 fős játékban, egyéniben pedig a players 8 funkciót beizzítva. Nem elhanyagolható szempont, hogy a játék fejlesztői úgy határoztak a kiegészítő megjelenésekor, hogy legyen az Act V kitüntetett terep. Ez abban nyilvánul meg, hogy szinte bármely szörny az ötödik fejezetben jobban dob cuccot, mint előtte bármelyik. Így van ez a bloody-n is, ezért a sok pont mellett még jó cuccokra is számíthat, aki itt erősít. Normálon még nincs fizikai immunitás, ami számunkra levonna az értékéből.

Továbbhaladva az Act V már igen vegyes terep. A Demon Impeket látva ismét jólesne, ha már folyamatosan lehetne tüzelni a GA-val, de most még marad a kopasz nyílvessző. A katapultok méregsebzése igen kellemetlen, mert egy hang nélkül, sutyiban végzi ki a kísérőt, akit így folyamatosan támasztgatni kell, ha azt akarjuk, hogy ott legyen mellettünk.

Kísérő

Apropó, kísérő. Az íjas amazon számára az íjász a legjobb kísérő. Egyrészt lesz majd valkür, aminél jobb golyófogó nincs, és manából föltámasztható, tehát inkább "jelzőkutya" kell mellé. Borzasztó előnye a lövöldözős kísérőnek, hogy "lát", és lő mindenre, amit nem vennénk észre, és egy közelharcos kísérő csetlése-botlása sem mutatna meg. Az íjászka folyamatosan örökölheti a mindenkori második legjobb íjat, ami helytakarékos megoldás. Ainek esetleg mégsem lenne szimpatikus, az válassza az Act III varázslóját, de semmiképp se közelharcos kísérőt. Fontos döntés, hogy akarjuk-e magunkkal húzni a kísérőt pontszámban. Ez igen fáradságos tud lenni, mert bizonyos helyeken, ahol magunk különösen jól irtunk és/vagy neki túl veszélyes a terep, reménytelenül lemarad, elhúzunk 5-6 szinttel, ami szinte behozhatatlannak tűnik. Ha ilyenkor nem foglalkozunk a tápolásával, végérvényesen lemarad, nem fogja tudni fölvenni a legelemibb cuccot, ami ahhoz kell, hogy hatékony legyen, és célszerűbb lesz a következő nehézségi szinten lecserélni egy fejlettebbre. Ha jól ütemezve haladunk végig, körülbelül a szintünknek megfelelő kísérők lesznek a kínálatban mindenhol.

Az íjász kísérő harcmodorához igen jól ilik a méregsebzés. Lő egyet, kicsit helyezkedik, nézelődik, vakarózik, aztán lő még egyet. Eközben a méregsebzés dolgozik. Ezért magas szinten egy jó alapsebzésű, sok lukú, nagy íj, tele smaragddal verhetetlen, minden mást kiüt nála, viszont ilyen íjat nem könnyű találni.

Ellenfelek

Node haladjunk csak tovább. A klasszikus íjász harcmodor akkor kerül megint előtérbe, amikor találkozunk a kamikáze tüskéshátúakkal. Ránézésre olyan gyorsan futnak, hogy nem tudunk elszaladni előlük, pedig igen, bejön ellenük a menekülés. Egy robbanásnál többen nem fogunk túlélni, ezért jobb velük vigyázni. A Moon Lordokkal úgyszintén, akik gyorsan szaladnak, eszük ágában sincs megállni, nagyot ütnek, és sűrűn.

Nihlathak

Külön bekezdést érdemel Nihlathak. Igazából azért nem említem az íjászt megakasztó szörnyek között, mert kihagyható. Valójában nem lehet teljes biztonsággal kivégezni, aki nem szeret meghalni, inkább hanyagolja, ráér visszatérni hzzá később, semmi különöset nem ad a quest. Ha mégis rászánjuk magunkat, akkor a legjobb taktika a szörnyek kicsalogatása mellőle. Előtte ki kell végeztetni a kísérőt, mert ha egy óvatlan pillanatban lelő egy szörnyet, az a hulla halálos lehet mindkettőnk számára. Tehát egyedül kell menni, és szépen kicsalni az összes kísérőt Nihi mellől. Fog egyet robbantani a semmibe, amikor először közel érünk, de az csak kicsit sebez. A további, nagyot sebző robbantásokhoz már hullára van szüksége. Ha azt a jókora sereget, ami őrzi, mind kicsalogattuk, és az előtérben öltük le, nem fogja tudni felrobbantani a hullákat. Eddig szép s jó minden. A bibi ott van, hogy Nihlathak a semmiből tud szörnyeket idézni, tehát hiába pucoljuk ki mellette a szobát, mindig terem ott mellette újabb, akiket csak le kell lőni, ha egyszer akarunk valamit tőle. Namost vagy megkockáztatjuk, hogy ugyanazzal a multi arrow-val, amivel a seregét öljük, őt is elkapjuk egyszerre, vagy aki fejleszti a fagyos ágat, az itt bevetheti a tócsa skilleket, Nihi örömére. A multival az a baj, hogy vagy sikerül lekötni az öreget, vagy nem. Ha nem, már az arcunkba is robbantott egy hullát. A fagyos skill szépséghibája pedig, hogy aki egyébként nem tenne rá, az ezért az egy helyért inkább ne. Egyébként meg mindkettő eszi a manát, ami ilyenkor ugye még hiánycikk.

Arreat Summit

Akiket viszont nem lehet kihagyni, az a három barbár. Ő azok, akiknél be lehet akadni rendesen. Nagyot sebeznek, gyorsak, mindjárt három is van belőlük, és hely sincs annyi, amennyit szeretnénk. Ismét az ősi módszer maradt: lőni és szaladni. Nem szabad megállni egy pillanatra sem, mert agyonvernek. Azt talán mondani sem kell, hogy a stamina itt még fontosabb, mint Durielnél, tekintettel, hogy nem jó ötlet TP-t nyitni az Arreat Summitról. It nagyon el fog dőlni, hogy van-e elég életünk, sebzésünk. Aki a barbárokat sikerrel leverte, annak Baal-lel sem lesz gondja.

Baal

Baal esetében külön figyelmet érdemelnek a kísérői. Az öt csapat leverésénél egy dologra kell csak ügyelni: az új csapat megidézését biztos távolságból kell kivárni. Ez praktikusan Baal termének a bejárata. Amíg nem vagy legalább az ajtóban, nem jelennek meg. Lister, az utolsó igen félelmetes, de mivel van hely a vele való kergetőzéshez, igazából ő is csak egy a sok leölt szörny közül.

Noha Baal előre láthatóan megoldható feladat, föl kell készülni nála a meglepetésekre. Az act végi főnökök közül neki a legkomplexebb az algoritmusa, olyat is meg tud lepni, aki sokadszorra öli le. Nehéz nála garantált módszert találni, mert számtalan módon támad: van 3 féle elemi támadása, tud pofozni, indákat növeszt a földből körénk, teleportál, sokszorozza magát, többféle átka van. Jó kis lista, ugye? :) Sajnos ez túl hosszú lista akár a kísérőnknek, akár a valkürnek. Egyiknek se fogjuk hasznát venni, pedig itt már valószínűleg lesz valkür, csak épp Baal egy pillanat alatt eltünteni a kísérővel együtt.

Talán két dolgot érdemes kiemelni, ami Baal legyőzésénél elengedhetetlen. Egyik, hogy maradjunk folyamatosan mozgásban. Ez talán itt a legfontosabb. Az indákat mindig oda célozza, ahol vagyunk, ha megállunk, körbevesznek. Önmagukban az indák még nem végeznének ki, de egykettőre kapunk egy Baal ikerpéldányt az arcunkba, miközben az indákkal hadakozunk. Ha szaladunk folyamatoan, az indák csak utánunk nyúlnak, nem tudnak elkapni. A másik fontos dolog, hogy nem szabad neki egy szusszanásnyi időt sem hagyni. Amikor éppen átkoz, akkor nem idéz indát, amikor éppen lő, akkor nem ikeríti magát, satöbbi. Ha elvonulunk sebeinket nyalogatni, három Baal fogad majd visszafelé. Ezért folyamatosan támadni, "dolgoztatni" kell. Ha öszerogyik, jöhet a gratuláció, meg a rang.

A leírás LoD 1.09d alatt készült.