Végigjátszás: íjas amazon, Act IV
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
Ez az oldal az íjas amazonnal való végigjátszás része. A teljes végigjátszás hét részből áll, és együtt értelmes. Olvasd el mind!
gyakorlott íjász átszalad a negyedik fejezeten. A kezdők figyelmébe a következőket lehet ajánlani:

Ellenfelek

- Érdemes szemmel tartani a hullazabálókat. Némi rutinnal már ösztönszerűen lehet érezni, hogy na most fogja kiköpni. Ez akkor okoz meglepetést, ha nem éppen őket támadjuk, hanem csak úgy oldalról jön a szeretetcsomag. Különösen championok, bossok esetén a köpet iszonyatosat sebez, egyedüli módszer a kikerülése. Itt is az ősi íjász technika segít: folyamatosan mozgásban maradni, hogy ne legyünk jó célpont.
- Izual ne érjen oda hozzánk. Noha nem üt nagyot, kellemetlenül belassít, mind a további nyilazás, mind a szaladás nehezünkre fog esni. Haljon csak meg biztonságos távolságból.
- Hephasto se nagyon érjen oda hozzánk, mert ő viszont kifejezetten nagyot üt :) Nála ki lehet próbálni azt a módszert, hogy keresünk egy lávaszigetet, aminek megpróbáljuk a túloldalára bevadászni, hogy ott beakadjon. Akkor lehet rá nyelvet öltögetni, lenyilazni stb. Ha ez nem megy, akkor sincs gond, jöhet a futás, GA, jégsebzés. Ha extra fast, akkor fog kelleni a nyúlcipő.
- Az abyss knightok lövedéke szintén hatalmasat sebez, ezt is kikerülni érdemes. Ha megjelennek, egészen biztos, hogy azonnal őket fogjuk támadni. Ilyenkor a célszerű módszer, hogy fölveszünk egy fél képernyőnyi lőtávolságot tőlük. Nem fognak közelebb jönni, csak lőnek. Meg lehet szokni, hogy mennyi idő alatt ér oda a lövedékük, és attól kezdve ez sem lesz gond. Szépen kényelmesen jobbra sétálok, lövök párat, amíg ott állok, kilőnek egy csomót jobbfelé, én közben átsétálok balra, és lövök, mialatt a jobb oldalon elsüvítenek a lövedékeik.
- Az oblivion knightok félelmetesebbek, még szerencse, hogy csak doom knightok csapatfőnökeként fordulnak elő. Célszerű előbb megfuttani a csapatot, és visszatérni a már egyedül maradt oblivionra. Oblivinok csapatban csak Lord de Seis vezénylete alatt fordulnak elő, fog is kelleni az unverzális problémamegoldó kézikészülékünk, amit Guided Arrow-nak hívnak.
- A balrogok vezére Diablo szobájában, Infector of Souls, akkor lehet halálos, ha rosszul helyezkedtünk, és sarokba szorított a csapat. Ezt el kell kerülni, és okosan nyitogatni a pecséteket.

Diablo

Ha ez megvan, következhet az íjász tanulmányok záróvizsgája, Diablo kivégzése. Diablo az íjas amazon számára nem ellenfél. Aki ezt nem így tapasztalja, az gyakorolhatja még a technikát :) Igazából egy olyan amazon, amelyiknek van annyi resistje és élete, hogy valahogy túléli Diablo egy darab tűzgyűrűjét, az egy cracked short bow-val le tudja verni az öreget Hellen.

Diablo négy féle képpen támad:
- Odaszalad és megüt. Úgy tűnik, egyáltalán nem üt nagyot, és b.netes lagtól eltekintve nem is nagyon szokott odaérni. Kellemetlen benne, hogy kékítőt is tart a markában, aminek az elmúlásáig jobb félrevonuni, de ez még nem halálos.
- Tűzgyűrű. Ez ellen nincs orvosság, ezt ki kell bírni.
- Lángfolyam. Borzalmasan nagyot sebez, ráadásul odaragaszt a padlóhoz. Ha már benne vagy, kicsi az esély, hogy ki tudj belőle szaladni. A megoldás: nagyon kell figyelni, és mindig jól kell helyezkedni, hogy ne tudjon vele sarokba szorítani.
- Lángfújás. Közelharcosok kedvence. Ennek a ritmusát is mindössze meg kell szokni. Amikor veszi a nagy levegőt, és elkezdi nyomni a lángot, akkor szépen be kell mozdulni oldalra, körkörösen. Fordul utánunk, de nem gond, folyamatosan mögénk fújja a lángot. Minden fújás ugyanannyi ideig tart, meg lehet saccolni, mikor végez, és pont a megfelelő pillanatban nyilazni. Csak arra kell ügyelni, hogy tud azonnal újat kezdeni, akkor megint séta jön.

Ha ezeket begyakoroltuk, Diablo veszélytelenné válik számunkra. Nagyon magas a blokkja, ami bosszantó, ha már hozzászoktunk, hogy a GA mindig talál. Nos, Diablót nem találja el, csak hézagosan. Tehát idő kell a kivégzéséhez. Fő a türelem.

Cuccok

Vessünk egy pillantást közben a felszerelésünkre. Jamella alkalomadtán képes igen pofás long war bow-kat kínálni, érdemes nála nézelődni. Azt talán mondani sem kell, hogy az első adandó alkalommal 4 sorosra kell cserélni az övet. Ha találtunk 3 lukú páncélt, érdemes eltenni, és szorgosan gyártani bele a kockában a perfekt koponyákat. 3 perfekt koponya 57% mana regenerációt ad pluszban, ami addig, amíg nincs jó mana lopás, maga a megváltás.

Igazából normálon még életképes az íjas amazon egy szál íjjal a kezében is. Tehát a többi cucc csökkent jelentőségű. A következő tulajdonságokat részesítsük előnyben a cucc kiválasztásánál: + élet, + sebzés, szaladási és lövési sebesség növelése, rezisztenciák. Méreg esetén az a jó, amelyik az idejét csökkenti, fagy esetén pedig a felező idejű, netán a fagyást meggátló tulajdonság nagyon hasznos. A lényeg, hogy a mozgékonyságunkat megtartsuk. Csak arra kell ügyelni, hogy a fagyasztó aura elől nincs menekvés.

Ezen a szinten még érdekes lehet olyan cucc, ami plusz staminát ad, mert amíg nincs sok a vitality-nk, fogyóeszköz lesz a szufla. Jó még a plusz aranyat jelentő tulajdonság, mert sok arannyal sokat lehet gamblézni. Bármit érdemes próbálgatni, különsen ha hajpántot ad jamella, azt feltétlenül. Ékszert viszont még ne, mert drága. Körülbelül 27-es szinten fejezzük be a fejezetet.

A leírás LoD 1.09d alatt készült.