A "normál" tárgytípus
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A normál tárgytípus a legegyszerűbb és leggyakoribb a játékban megtalálható tárgyak közül.
z átlagos normál tárgyak a jól megszokott, egyszerű használati tárgyak: egy öv, egy bakancs, egy sapka, stb. A normál tárgyak nem rendelkeznek mágikus tulajdonságokkal. Mivel karakterünk a játék kezdetekor szinte semmivel sem rendelkezik, így ezek jelentik felszerelésünk első darabjait: a ruhadarabok, pajzsok védelmet adnak, a fegyverek pedig lehetővé teszik számunkra, hogy ne kelljen puszta kézzel harcolnunk. Egy átlagos normál tárgy így néz ki:


Amit a program pirossal ír ki, az olyan, a tárgy használatához szükséges követelmény (szint, erő, ügyesség, tartósság, kaszt), amit nem elégítünk ki, vagyis a tárgyat nem használhatjuk. A kékkel kiírt tulajdonság a sima tárgyhoz képesti plusz tulajdonságot jelenti (pl. Superior tárgyak). Amennyiben egy tárgy tartóssága eléri a 0-t, a tárgy neve piros színű lesz, és nem használhatjuk, amíg meg nem javítjuk. Ezekből a kritériumokból természetesen egy tárgyon több is előfordulhat egyszerre.


A normál és a kasztspecifikus tárgyak rendelkezhetnek különböző alap tulajdonságokkal. Például a War Club - mint a Mace osztály tagja - másfélszeres sebzéssel rendelkezik Élőhalottak (Undead) ellen, vagy egy normál orb annak ellenére, hogy fehér, alapban adhat például képzettségeket és életet:


A normál tárgyaknak lehetnek a minőségükre vonatkozó előtagjaik. A Superior (Minőségi) tárgyak jobb tartóssággal, továbbá ezen felül a fegyverek magasabb sebzéssel és támadóértékkel, a páncélok magasabb védelmi értékkel rendelkezhetnek:


Ugyanakkor találhatunk gyenge minőségű normál tárgyakat is, amik a semminél egy fokkal jobbak. Ezek a Low Quality (gyenge minőségű), Damaged (sérült), Cracked (törött, szakadt), Crude (nyersen kidolgozott) tárgyak. A Superior tárgyak ellentettjei, gyengébb tartósság, alacsonyabb sebzés és védelmi érték jellemzi őket. Ilyen tárgyakat csak a játék legelején fogunk használni, hiszen egy sima normál tárgy is jobb náluk:



Szinte bármilyen fajta tárgy lehet normál, kivételt képeznek a gyűrűk, amulettek, charmok és jewelek - ezekből soha nem találhatunk fehér színűt. Ugyanakkor vannak olyan tárgyak, amik pedig csak normál tárgyakként jelenhetnek meg: például tegezek, rúnák, italok, tekercsek - tehát nem találhatunk pl. kék színű arrowst.

Minden felszerelési tárgynak (gyűrűket, amuletteket, tegezeket kivéve) van Exceptional (Kivételes) és Elite (Elit) változata, amelyek Normál és Nightmare nehézségi fokozatok végén válnak először elérhetővé. Ezeknek a magasabb szintű változatoknak a kinézete teljesen megegyezik a normál tárgyakéval, csak a tulajdonságaik sokkal jobbak, és persze a használatukhoz szükséges erő-, ügyesség- és szintkövetelmények is sokkal magasabbak. Például amíg egy Normal Ancient Armor védelmi értéke 218-233 között változhat és 100 strength kell hordásához, addig az Exceptional Ornate Plate változat védelme már 417-450, hordásához 170 strength és 25. szint kell, az Elite Sacred Armor védelme pedig 487-600, 232-es strength és 66-os szintkövetelmény mellett.

A leírás 1.09d LoD patch alatt készült.