Védőaurák
 
Vissza az előzőre
fa nézet
 
A védőaurák védik és segítik meg a Fény dicső lovagját a gonosz ártó szándékával szemben.
inden lovagnak egyszerre csak egy aurája lehet aktív, viszont az addig működik, amíg csak akarjuk. Ha több lovag is van egymás közelében, akkor mindegyiknek az aurája érvényesül, amennyiben különbözőket használnak - azonos aurák esetén csak az erősebb hatása jelentkezik. Amikor egy lényen (vagy akár rajtunk is) több aura van jelen, az aurák felváltva jelennek meg, egyszer az egyik, egyszer a másik látszódik. A védőaurák segítik a lovagot és csapattársait a túlélésben, az ellenségben viszont semmilyen kárt sem tesznek. Sajnos ezek a képzettségek egészüket tekintve nem túlságosan hasznosak, egyedül a Defiance és Salvation az, amit még tudunk valamire használni.

1. szintű képzettségek

Prayer - ImaResist Fire - Tűzellenállás
A Prayer manáért cserébe gyógyítja a lovagot és csapattársait (ez az egyetlen aura, ami manát igényel). Nem túlságosan hasznos skill, ahhoz túl keveset gyógyít. Már a játék elején látni fogjuk, hogy más aurák, pl. Might, sokkal hasznosabbak. Egy pontnál többet semmiképpen nem érdemes rárakni, azt is legfeljebb azért, mert előfeltétel magasabb skillekhez. Használjunk inkább életlopást, vagy a Redemption aurát.
Növeli a paplovag és csapatának tűzellenállását. Sok értelme nincs ennek a skillnek, mert a Salvation egyszerre növeli a három elemi támadás elleni ellenállást, így ezt az aurát aligha érdemes használni. Ilyen jellegű aurákkal lényegében nem lehet látni lovagokat.


6. szintű képzettségek

Defiance - EllenszegülésResist Cold - Jégellenállás
Ez az aura jelentős mértékében növeli a védelmet. A játék elején még jól jöhet, ha alig találnak el bennünket, ebből a szempontból igazából Durielnél van nagyobb jelentősége. Magas szinten közel négyszeresére növeli védelmünket, a közelharcos és távolsági fizikai támadások ellen elég hatékonyan védekezhetünk vele. Hasznos aura lehet még védelemre építő barbár csapattárs számára is.
Ez a három elemi ellenállás aura közül a második. Lényegében ugyanaz, mint a Resist Fire - így az ott leírtak erre is érvényesek. A különbség csupán annyi, hogy nem a tűz-, hanem a jégellenállást növeli, azonos mértékben a másik kettővel.


12. szintű képzettségek

Cleansing - MegtisztulásResist Lightning - Villámellenállás
Csökkenti a csapat bármelyik tagját gyötrő mérgek és átkok hatóidejét. Az előbbi elérhető különböző felszerelési tárgyak segítségével is, viszont utóbbi majdhogynem egyedülálló, csak az Assassin képes még erre Fade képzettségével. Nem túlságosan hatásos. A méregsebzés általánosságban alig veszélyes, az átkozók ellen pedig inkább támadni kell, semmint védekezni.
Ugyanaz, mint két elődje, az eltérés mindössze abban nyilvánul meg, hogy villámsebzések ellen nyújt védelmet.


18. szintű képzettségek

Vigor - Életerő
Növeli a csapat tagjainak futási gyorsaságát és erőnlét-visszanyerését. Ezzel szinte sosem fáradsz el, percekig futhatsz folyamatosan akár a legnehezebb páncélban is, mindezt sokkal gyorsabban, mint eddig. Ezen kívüli haszna legfeljebb párbajban képzelhető el, ahol a Charge skillel kombinálva még ennél (és ellenfelünknél) is gyorsabbak lehetünk.


24. szintű képzettségek

Meditation - Meditáció
Rendkívüli mértékben meggyorsítja a paladin és csapattársainak mana-visszatöltődését. Ez kifejezetten a varázsló kasztok számára előnyös, amennyiben ilyen csapattársakkal játszunk együtt, rakhatunk rá egy pontot. Ez is bőven elég, mert már első szinten is többszörör annyi mana töltődik vissza, mint egyébként.


30. szintű képzettségek

Redemption - MegváltásSalvation - Üdvözülés
Hasznos lehet ez az aura, ami bizonyos időközönként jelentős mértékben növeli a lovag életerejét és manáját azzal, hogy a közelben lévő elhullott ellenfelek lelkét szabadítja fel - szintenként nő ez a mennyiség, és a megváltás esélye. Nagy hátránya, hogy csak a lovagra hat, a csapattársakra sajnos nem. Szükségességét kérdésessé teszi az élet- és manalopás megléte is.
Talán a leghasznosabb aura a védőaurák között, a Salvation növeli a tűz-, jég- és villámellenállásunkat, és ez érvényes a csapat összes tagjára is. Legfeljebb 5-6 pontot érdemes rákölteni, ugyanis addig gyorsan nő a hatásfoka, utána viszont jelentősen lassul, de az igazat megvallva egy pont szinte kötelező rá, főleg, hogy nincs előfeltétele. Nightmare és Hell nehézségi fokozaton hasznos a leginkább, hiszen ott alapból csökkentett ellenállással indulunk.

A leírás LoD 1.09d alatt készült.