Programhibák

Itt szeretnénk összegezni mindazokat a tapasztalatokat, amelyek a program hibás mûködésére, bizonytalanságára, hiányosságára utalnak. Ha Neked is van ilyen tapasztalatod (kinek nincs?), oszd meg velünk. 

Az élmények csak gyûlnek... :(((
- Néha, nagyon ritkán a grafikus motor elrontja a palettát, és emiatt egészen vad színû (egyszer hihetetlenül gyönyörû, kár, hogy nem nyomtam printscreen-t) szörnyek jelennek meg.
- Idõnként a lépcsõn való lejövetel után az elsõ kattintáskor "ugrik" egyet a kari, úgy két kockával arrébb.
- Egyszer láttam egy olyan nyílást a falon, ahova egy succubus be bírt tolatni, én viszont nem, miután kinyírtam.
- Igen nagy gonoszság, hogy néha a Blood Knight-ok irreális sebességgel ütnek be kétszer. Ugye azoknak az ütési ideje 0,5-1 másodperc. Namost ebbõl DesD'mona nem bír ki kettõt, de semmi gond ugye, mert közben van idõ healingelni. Van is, ha nem csinálja azt, mint már párszor, hogy beüt, és épp annyi idõm van, hogy észleljem, hogy az élet 20%-a maradt csak meg, és abban a pillanatban már halott is vagyok, gyakorlatilag 0,2 másodpercen belül. A gép nem akad meg, nincs lag, tehát 0,2-n belül ütött kettõt a szemét :((( Hogy ennek így kell-e lenni, a fene tudja.
- A Balrog-ok igen rosszul tájékozódnak Cave-en,  egy cikk-cakkos folyosón a szerencsétlen csak ide-oda kering, nem bír közelebb jönni, pedig nincs közben semmi. Persze eltalálni se egyszerû.

Des

-Új bajnokot kellett avatnom a Diablo gonoszságai között, ez a legfrissebb mindent tarol. Nem is tudom, hogy lehetséges, lélegzetelállító. Békésen játszom a 43-as DesD'monával, este befejezem a játékot, becsukom a progit, minden rendben. Másnap megnyitom, új játékot kezdek, minden rendben... vagy mégsem? DesD'mona 41-es!!!!! Nézem, nem hiszek a szememnek.Tudni kell, hogy 2, azaz kettõ darab backup-om volt az egész rendszeren a kariból, mind a kettõ már 43-as, egyik 16 milló, másik 50 millió ponttal korábbi állapot. Talán még meg is gyanúsítottam volna a többieket, hogy valaki szórakozik velem, dehát nem volt ilyen mentés... Ja, és a kari egy korrekt, mentett állapotot tükrözött, emlékszem is, amikor még az az íjam volt, meg hogy teli raktam pénzzel. De a semmibõl hogy hozza vissza? Na erre varrjatok gombot. Ha valakinek van ötlete, mi ez, kíváncsian hallgatom. 

Des
Legfrissebb "élményeim": 
- rendszeresen megegyezik a 13-as és 14-es szint alaprajza 
- a térképen gyakran nem tud megjelenni a szoba sarka melleti vonal, hiába forgolódok elõtte, nem veszi észre magát. 
- most vettem észre Gris apró kis trükkjét, hogy ha a fiúnál veszel valamit, és rohansz a kovácshoz megnézni, mennyiért venné meg, hogy eldöntsd, jó áron vetted-e, hát bizony Gris szépen konspirál a fiúval, mert pontosan a negyedét fogja kínálni érte, akármennyire is túl volt árazva a cucc. Majd ha új játékot kezdesz, kiderül, mennyit is ér valójában. 
- nem tudom, hogy hangkártya függõ-e a dolog, de nekem, ha több szörnyet ölök meg gyors egymás utánban, akkor csak egyszer fog hallatszani a kiáltásuk. 
- néha érthetetlen módon 5 ezer helyett négyezer-kilencszáz-valahány aranyakat rak az inventory-ba 
- elõfordult már, hogy a boszorkák blood star-ja egyáltalán nem jelent meg (de azért sebzett :-))) 
- ha elsõnek mész le a pályára, és mana shield-et teszel fel, aki ezután érkezik le, nem fogja látni. 
- a falak mentén nem látható kiszögellések vannak néha, amiken nem lehet se átlátni, se átlõni. 
- ha fölmegyek a városba, miután Lazarus-hoz "beköszöntem", amikor visszamegyek, Lazi csak bénán fog ott állni, csak forog, hogy mindig felém forduljon. Nem is lehet meglõni, átmegy rajta minden. Csak ha odalépek mellé, akkor "éled fel" 
Most ennyi jutott eszembe. 
Des
Az elõttem elhangzottakhoz szeretném hozzátenni a kedvenc eseteimet a progihibákkal. Találtam egy bárdot, a földön feküdt. Pont a bárdra tettem egy Town Portalt és nekifutásból felvettem a teli hátizsákomba úgy, hogy közben 
átmentem a portálon. Szegény gép nem volt erre felkészülve .ehe. Szóval nem tudta, hogy mit csináljon vele, ígyhát felhoztam magammal a városba, de nem a kezemben, hanem csak egy koppanást hallottam. Leesett valahol. Késõbb, amikor Adria felé tartottam, vettem észre a bárdomat azon a helyen, ahol belép a karakter a városba, ha kreál egy játékot. Egy jó módszer - gondoltam -, ha az ember több mindent akar felhozni magával a pincébõl, mint amit elbír. Átlapátolja a kisablakon a dolgokat, aztán 
felmegy a lépcsõn. De sajna ez nem így van :( Azóta még nem sikerült újra megcsinálnom. Azért próbálkozhattok! 
A másik: soha ne emelgesd a hátizsákban a tárgyakat miközben lépcsõn mész át! Minden alkalommal el fog tûnni :(((((( 
Luminatar
Nos nekem egyszer volt olyan tapasztalatom, hogy rajtam kívül senki nem látta a szörnyet, de õket is sebezte, én pedig nem tudtam megölni, mert nekem sem jelezte ki, nem láttam világítani a körvonalát, de a szörnyet láttam... 
Aztán felmentünk a városba, mikor visszamentünk, már nem volt ott... 
Nos ennyi. 
Vercsa
Én eddig kb. ezeket vettem észre: 
- Indítás után fekete képernyõ, se kép, se hang, csak a Reset gomb gyógyítja meg. 
- A gép lefagyásakor a megnyitott karakter kitörlõdik a sorból, helyére az eredetileg fölötte lévõ karit megduplázza. (Ez eddig a bajnok a gonoszságok között.) 
- Alt-TAB-os váltás után fekete képernyõ, se kép se hang, lásd kettõvel fentebb. 
- Látens tárgyak a labirintus padlóján. Fel szeretnéd venni, de valójában nincs ott. Általában ha kicsit sétálsz fölötte, eltûnik, mindezt akkor is produkálja, ha egyedül játszol. 
- Ha többen játszunk együtt, az adatátviteli késedelem miatt (ha mondjuk egyszerre többen próbáljuk fölvenni ugyanazt a cuccot) néha teljesen megbolondulnak a földön heverõ tárgyak, eltüntet és dupe-ol, átalakul stb. 
- A világító szörnyek idõközönként lefagynak. Követõik ugyan szépen odamasíroznak hozzád, de a "fõnök" csak kushad, nyugodtan levarázsolatod/lenyilazhatod, mert csak akkor éled fel, ha odamész mellé. 
- Ritkán ugyan, de találkoztam megjelenítési hibával is, amikor a képernyõ (nem a labirintus!) egy kis kockája önálló életre kel, "emlékszik" az elõzõleg megjelenített textúrákra. Ez magától el szokott múlni. 
- Szintén megjelenítési hiba, hogy néha két objektumot összekapcsol. Itt verem le a szörnyet, és ott is meghal egy. Vagy itt veszem föl az aranyat, és onnan is eltûnik egy másik kupac. 
- Programhiba teszi lehetõvé a dupe-olást is, amit itt most nem fogok elmondani, majd ha meglesz a Trükkmester, ott elolvashatja, aki nem tudja. 
- A Pincében és a Katakombákban fordul elõ, hogy a csukott ajtóban álló szörnynek csak egyik része látszik, valójában a túlsó oldalon van, de azért átlát, mert pl. nyilazni is képes, amelyik nyilas. (Amelyik meg nem nyilas, az ne viseljen nyilas keresztet :-))) 
- Ha egy szörny meglátott, általában akkor is tud követni, ha már nem lát. Ez alól csak az kivétel, ha "beakad", nem bír megkerülni valamit, de akkor is "lát", mert mindig a szobának a hozzád legközelebb esõ felén ácsorog. Tehát ha elteleportálsz, vagy máshol jössz le, mint ahol fölmentél, tudni fogja, hogy ott vagy. Tehát ha meghaltál, és lejössz egy portálon a cuccért. ne csodálkozz, ha megölõid a portálnál várnak. 
Des
 Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des