Fekete mágusok

Ahogy azt már a lovagoknál emlegettem, ez a csapat a másik, a két leghúzósabb szörnyfajta közül. Sõt, az Advocate-okra gondolva, asszem nyugodtan állíthatom: "A" leghúzósabb szörnycsapat.

Szép palástja van mindnek, kezükben egy hatalmas, fejes bottal, amit megdöntenek feléd, ahogy rád sütik varázslatukat. Abban pedig van választék, kettõ tûzzel, kettõ villámmal támad, nem beszélve a védekezõ varázslatukról, ami mindnek egyforma: flash, a mi villanást jelent, olyan is, és mágia típusú. Jobb, ha van mindenféle rezisztenciád... :-)))

De kezdjük a legfontosabb jellegzetességükkel: teleportálnak. Ez teljesen egyedi a szörnyek között. Tulajdonképpen hasonlóan köröznek körülötted, mint a többi, mágiával támadó szörny, csak éppen séta helyett ugrálnak. Az ugrás azért túlzás, mert elég sokáig tart, amíg az új helyen alakot öltenek, elõfordul, hogy közben meggondolják magukat (cancel :-))) és mégis inkább egy harmadik helyen kezdenek feltûnni. Azért mondom, hogy kezdenek, mert valahogy úgy néz ki a dolog, mint amikor Kirk kapitány emberei visszatérnek a hajóra: egy kicsit villódzanak, majd beindulnak és támadnak.
Úgy vettem észre, ez a folyamat az egyre húzósabb szörnyeknél egyre gyorsabb. Amíg villódzik, nem is lehet eltalálni pl. nyílvesszõvel, sõt, el lehet vele riasztani, hogy juszt is máshol öltsön alakot.

Van egy szisztémájuk, hogy milyen rendszer szerint választanak új helyet. Ezt elmagyarázni elég nehéz, a legjobb közelítés talán az, hogy mindig azonos szöggel kell elfordulni, hogy feléjük nézz, ami általában a teljes kör negyede, hatoda. A lényeg, hogy rá lehet érezni a metódusra, ha belejössz, pontosan tudni fogod, hol landol a delikvens, hogy méltó módon fogadd.

Van forgásirányuk, amit szintén nem tudok megmondani, de a lényeg az, hogy azt is ki lehet találni, merre fogják kezdeni a körözést. Ha volt egy csapat szorosan egymás mellett, biztos lehetsz benne, hogy a következõ helyen is egymás közelébe érkeznek.

Amikor kiválasztják a következõ landolási helyet, nem szerepel a szempontok között, onnan lássanak is... Emiatt simán kikerülnek  képbõl, ott lehet õket felejteni a sarok mögött, ami mögé beteleportálnak, ami egy meghalás után pucéran lesétálva kellemetlen lehet.

Szó ami szó, ezeket is lehet rendesen kergetni körbe a labirintusban, ami miatt a harcos útálhatja õket a legjobban, bár a másik két kari se repes értük.

Vegyük õket szépen sorban. Megkülönböztetni nem fogod tudni õket ránézésre, mert tökegyformák, de a vrázslatuk úgyis elárulja õket. Csak a Pokolban fordulnak elõ. A négy változat:
- Counselor: Õ támad Firebolttal, ami tûz, ugyebár. Ránézésre a támadása ugyanolyan, mint a Fireball, a különbséget viszont érezni fogod... :-))) Ez piskóta a Fireball-hoz képest. Szóval nem túl veszélyesek, a Hell két felsõ szintjén. Ellenáll mindennek, de nem immunis semmire se.
- Magistrate: Õ támad Charged Bolttal. Hogy szerteszét kolbászoló villámok veszélyesek-e? A franc tudja. Egy kis villám sebzése kutyafüle, de nagy teremben, ahol jól összejönnek, kis balszerencsével nagyon belerondíthatnak a lelki világodba, különösen, ha harcossal vagy, aki mint õrült rohangál közöttük. A szerencsétlent pont a saját varázslatával lehet támadni, amit a mai napig nem értek. A tizennégy-tizenötösön fogtok találkozni velük.
- Cabalist: Szintén villámmal támad, de ez már Lightning. Sokkal, de sokkal kellemetlenebb, mert ugye széles és hosszú nyaláb, és lehet célozni is vele. Ha összejön egy jó kis csapat (mint egy baseballos filmben, hehe :-))), úgy fog menni le az életed, mintha öntenék ki belõle a piros izét... Náluk már helyreáll a rend, õket tûzzel lehet támadni, ahogy illik. Csak a tizenötösön vannak, de mindig velük van a fõnök is, akinek a csapata majd jól megizzaszt, de ezt majd az õ oldalán részletesen.
- Advocate: Na, itt a fõellenség. Hálistennek összvissz két helyen fordulnak elõ a labirintusban, de ott viszont mindig: Lazarus szobájában vagy 5 van belõlük, és Diablo szintjén vagy 80, magyarul hemzsegnek. Õk azok, akik irtózatos erejû fireball-lal támadnak, és a kedvenc betûkombinációnk van a nevük mellett: III, ami nem római hármas, hanem azt jelzi, hogy mindenre immunisak. Hálisten, még aggódtam volna értük... :)) Az életük Jarulf szerint nem túl nagy, nem éri el a 800-at, de tapasztalatból azt mondom: nem fog feltûnni, soknak fogod mindig is érezni. Amikor ott állsz egy kivégzõosztag elõtt, akiknek baromi gyors a lövedékük, és elég, ha súrol, akkor is sebez, örülsz, ha nagy nehezen egyet kinyiffantasz, majd meglátod. Õk mindenkinek tartogatnak csemegét: a harcosnak a teleportálást, az íjásznak az irtózatos sebzést,  mágusnak a teljes immunitást.

Közös, hogy ha közvetlenül melléjük érsz, akkor mind elõveszi a stika tartalék varázslatát, a Flash-t. Ugyanúgy hadonászik a botjával, de ekkor már a Flash villódzását sütögeti el, a fõ varázslat helyett. Ezt a Counseloroknál még meg is értem, mert az õ fõ varázslatuknál még ez is többet ér (nem sokkal), de az Avocate-ok részérõl tisztára bolondság, mert a Fireball sokkal brutálisabb mágia. Szóval ha odaértél, megmenekültél, persze csak attól az egytõl.

A harcosnak leginkább azt tudom ajánlani az advocate-ok ellen, hogy maradjon folyamatos mozgásban, tehát keringjen, így nehezen találják el. Aztán amikor egyik túl közel merészkedik, rontson rá, csak kibír annyit, amit addig kap, amíg azt kivégzi.
Az íjász legjobban teszi, ha tisztes távolból, "hallás után" nyilaz, vagyis ha meghllja, hogy talált, akkor küld még utána párat, ugyanoda. Erre beindul a Fireball, de nem fog elteleportálni a delikvens, egész amíg meg nem látta a karaktert! Ha ez nem megy, akkor nincs mese, be kell rontani a terembe, és megpróbálni egyet-egyet kicsalogatni. Csalogatni persze nem lehet õket, csak bízni lehet benne, hogy némelyik pont kívülre kerül. H aze sem megy, akkor maradt  harcos módszere: keringeni, miközben mindenfelõl bombáznak, és egy jól megválasztott pillanatban valamelyiket nyílvégre fogni, és reménykedni, hogy z hal meg hamarabb, és nem  kicsi íjászod.

Persze-persze, tudom, tudom, ez csak a tizenhatoson van, ahol nem esik le a cucc, de azért ott se kellemes meghalni.

Ugye azt nem kell mondani, hogy az összes fekete mágus démon?
 

Képek, adatok róluk az LDD oldalán
 

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des