Vihardémonok

A Vihardémonok tagbaszakadt ördögfajzatok, hatalmas, kigyúrt fickók, iszonyú lendületes mozdulatokkal. A Magmadobálókhoz hasonlóan kétszeresen duplalövetûek: varázslatuk és ütésük is van, valamint egy suhintással kettõt tudnak ütni.

Noha kinézetre egyáltalán nem hasonlítanak a Magmadobálókhoz, mégis leginkább azokhoz hasonlatosak, azzal a különbséggel, hogy nekik villám a varázslatuk.

A Lightning, amivel bõszen lövöldöznek rád, nem túl veszélyes, de széles és hosszú nyaláb, és ha sikerül pár delikvenst összeszedni egy csomóba, akkor hirtelen egy félelmetes, látszólag soha véget nem érõ villám-tengerben fogod találni magad, ezért a Vihardémonok jelenlétében a fedezéket mindig érdemes szemmel tartani.

Persze ilyen koncentrált nyalábbal csak akkor találkozol, ha a terep csõszerû, ha van hely, akkor egyébként azonnal szétszóródnak, és megkezdik körözõ mozgásukat: koncentrikus, egyre szûkülõ köröket rónak körülötted, meg-megállva, és egy-egy jól irányzott villámot feléd küldve, majd amikor úgy 3 kockányira vannak, rádrontanak.

Namost a villám támadásuk kutyafüle ahhoz képest, ami ezután jön. Borzasztóan nagyot ütnek, és amint azt már említettem, egy karlendítéssel (ami egy hatalmas, jól irányzott "atyai" pofonnak néz ki) kétszer is tudnak ütni, jelképesen szólva: egyszer oda, egyszer vissza, ami nem egy megnyugtató dolog. Ugyebár az õ ütésüknek is van egy találati valószínûsége, a két ütésnek külön-külön, ezért lehet, hogy egyáltalán nem találnak be, lehet, hogy csak oda, lehet, hogy csak vissza, és lehet, hogy kétszer is, amibe ha besegít a szomszéd is, akkor az untig elég egy normál halandó karinak.
Emiatt a kétszeres valószínûség miatt egészen kiszámíthatatlanok: egy darabig semmi, jééé hát, ez könnyû! aztán egyszer csak: most meg mitõl haltam meg???
A dolog kompenzációja hasonló, mint a Magmadobálóknál: elég kicsi az életük, a harcos emiatt elég könnyûnek érezheti õket (amíg be nem ütötték, hehe).

Elõfordulnak a kilencestõl egész a tizennégyesig, ami elég bosszantó, mert (és ebben viszont a Köpködõ kutyákra hasonlítanak) egyáltalán nem könnyebb ellenfelek (sõt, mondja az íjász), mint a Hell többi szörnye, viszont sokkal kevesebb pontot osztanak a megmészárlásukért cserébe.

Van belõlük egy piros, egy halványkék, egy... izé, hússzínû? fogjuk rá, szóval olyan halvány rózsaszínes, meg egy fekete, ez így a nagyságsorrend. Jól nevelt húzós szörnyekhez illõen az összes immunis a saját varázslatára, ne is próbálkozzatok vele, de! Annyira azért nem húzós szörnyek õk, hogy bármelyiknek még csak rezisztenciája is legyen tûzre. A Fireball állítólag indián nyelven annyit tesz: Vihardémon-ölõ :-))))) Szóval lehet õket gyakni vele rendesen.

Íjászoknak további vigasz, hogy amilyen szép szál legényeknek látszanak, olyan nagy célpontot is jelentenek, szóval könnyû eltalálni õket.

"Természetesen" démonok, ahogy ezeken a szinteken már majdnem mindenki, rajtad kívül, szóval lehet pusztítani õket bármivel.

Ja, a kedvenc hangom a Diablóban a Vihardémonok meghalása: mint amikor megszalad a tû a bakelitlemezen.

Képek, adatok róluk az LDD oldalán
 

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des