Köpködõ kutyák

Kutyulimutyuli... Az ember legjobb barátja... Hmmm, az a gyanúm, hogy ezek a kutyák nem azok a kutyák. Talán az egyetlen szörnytípus, amit asszem egybehangzóan utál mind a három karakter. Nem panaszkodhatnak: rekordszámú szemétséggel vértezte fel õket teremtõjük. Tudnak köpni és harapni, nagyon rendesen meg tudjáék fogni a karaktert, a köpésük nyoma a földön is sebez, valamint a hullájuk is, egy ideig, nehéz õket eltalálni, oldalazva keringenek, kész rémálom. A górét körülvevõ csapatról aztán jobb nem beszélni, de azt majd ott. Nade vegyük sorjában.

Tehát van egy jópofa varázslatuk, ami csak nekik lehet. Mágia típusú, és az angol savköpésnek hívja (megmérték a kémhatását???). Ahol földetér, ott egy darabig villódzó tócsa lesz, amíg el nem tûnik, addig sebez. Persze köpködnek folyamatosan, illetve elég érdekesen, kettesével, mint a szívverés, emiatt egy kutyáról könnyû azt hinni, hogy kettõ. A köpet tócsája olyan 10 másodpercig megmarad, és nem pontosan lõnek, emiatt egy kutya egy fél szobát be tud teríteni, ha nem szeded le nagyon gyorsan. Persze a tócsa nem sebez túl nagyot, de kezdõ karakternek, rezisztencia nélkül épp elég lehet, plána ha közben a többiek egy része köpi, másik része harapja...

A dupla támadású (mágia + ütés) szörnyekre jellemzõ módon köröznek, tehát egyre szûkülõ köröket tesznek a karakter körül, idõnként megállva és ráköpve, míg végül olyan 5 kockányi távolságból rárontanak. Nem túl nagy az életük, ha már elérte õket, a harcosnak nincs velük gondja, szépen lemészárolja õket, az íjász viszont vért izzad, mert (tapasztalatból mondom) nagyon rossz célpontot nyújtanak, még amikor közvetlenül ott állnak melletted, akkor is. Hatalmasat harapnak, ha 3-4 "beharap", onnan már nehéz szabadulni, a magáhoztérések egymást követik, nem tudsz semmit se csinálni. Nem túl jó a találati pontosságuk, de ez nem feltétlenül elõny, mert szépen elaltatják a gyanakvásodat, jó darabig semmi, aztán egyszercsak hopsz...

Sebességük nagyjából megegyezik a karakterével, szépen követnek, egész addig, aíg be nem akadnak, ami viszont nagyon könnyen megesik velük. Kedvenc taktikám, hogy vékony fal végét megkerülve a banda megfelezõdik, infrát elsütve szépen látszik, hogy ott ugrálnak a fal mögött, ennyitõl beakadnak, háromnál több nem jön utánad.

Ha kipurcannak, a köpésükhöz hasonlóan tócsa lesz utánuk, ami egy darabig megmarad, és úgy tûnik, a köpetnél nagyobbat sebez. Ezt már fejlettebb karakternek is érdemes lehet kivárni, amíg elmúlik.

Ez így elég brutális, amit csak az enyhít, hogy nincsenek valami hûde eleresztve ellenálló képességgel, elvileg jól fogja õket mindenféle mágia, de eltalálni õket már kicsit nehezebb az oldalazó mozgásuk miatt, úgyhogy a fene beléjük.

Visszatérõ gyanúm, hogy a pontértéküket igen nagyon elméretezték, ahhoz képest, hogy milyen kemény ellenfelek, igen vérszegényen csordogál a pontszám a megölésük után.

Van belõlük egy barnásszürke, egy kékesszürke, egy szürke (az utóbbi kettõt csak akkor fogod tudni megkülönböztetni, ha egymás mellett állnak), meg egy piros. A piros a Hell felsõ szintjeinek rettegett lénye: egyáltalán nem könnyebb ellenfél, mint a többiek, csak éppen kevesebb pontot ér, csíííz! :(((

Hálistennek a labirintus több, mint felében találkozhatunk velük: a hatostól a tizennégyesig. A piros már igazi Hell szörny.

A labirintus legmélyebben megtalálható állatai (a Hellspawn kivételével), ezért lehetõleg ne buzogánnyal próbálkozzatok ellenük!

Képek, adatok róluk az LDD oldalán
 

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des