Egyszarvúak

A mitológia egyszarvúitól ezek abban különböznek, hogy alkatilag inkább a Végtelen történet kõevõire emlékeztetnek. Hatalmas fickók, talán Diablo után a legnagyobbak. (Megjegyzem, kedvenc lelõhelyükön, a Katakombákban ránézésre nem igazán férnének át az ajtón.)

Legfontosabb tulajdonságuk egy félelmetes támadási módszer: nekifutásból nekirontanak a karakternek (ezt hívja az angol feltöltésnek), és a normál ütésük többszörösét viszik be, ami szinte mindig kritikus ütés, tehát ha nem is öli meg a karaktert azonnal, de majdnem lenullázza az életét, ráadásul kötelezõen ki kell várni utána a magáhoztérés idejét. Namost ha eközben befut egy másik... 
A lényeg, hogy egészen egyedi harcmodort kell ellenük kidolgozni. Azért nem olyan félelmetesek, mint ránézésre. Elõször is nem tudják korrigálni a nekifutás irányát, szépen félre lehet állni elõlük, ekkor tovább rohannak, egész amíg a fal meg nem állítja õket, beütik azt rendesen... :-)))
Ajánlatos tehát állandóan mozgásban maradni ellenük, lehetõleg a várható támadás irányára merõlegesen. A másik kézenfekvõ technika a közéjük rontás, mert néhány kockáról már odasétálnak, nem fognak nekifutni. 
Persze ha lehet egy alkalmas ajtót találni, azzal természetesen meg van oldva a dolog. Szintén jó, ha van olyan szöglet, amire nincs jó rálátás, és csak egyesével tudnak odasorjázni. (Ez pont rossz taktika az összes többi szörny ellen, ugyebár... :-))).
Segítség lehet még, hogy nekifutás elõtt egy ideig erõt gyûjtenek, ilyenkor bambán imbolyognak. Na, ilyenkor kell gyorsan bemoccanni!

Egyébként bátran be lehet állni közéjük, csak a nekifutás a mutatványuk, egyébként nem ütnek túl nagyot, és fõleg borzasztóan rossz a találati pontosságuk.

Szenzációs egyébként a hang és grafika, a nekifutás közbeni üvöltés szépen átmegy egyik oldalról a másikra (megjegyzem, akkor is, ha a delikvens már az elején nekiment a falnak). Hatalmasakat horkantanak, amikor ütnek és ütik õket, amikor pedig kimúlnak, jópofa, ahogy hanyattdobják magukat, hatalmas tappancsaikkal a levegõbe.

A színskála: élénkebb barna, halványabb barna, kékesszürke és fekete, tornasorban. A feketének a varázslok rekordsebességgel megjegyzik a nevét :-))). Õ az Obsidian Lord, amelyik nevéhez híven (legalábbis hell fokozaton) bizony immunis minden létezõ varázslatra. Én nem szoktam varázslóval nyomulni nagyon, de tudomásom szerint a legtöbben ilyenkor megkeresik a lejáratot, hátha a következõ szinten nincsenek Obsidian Lordok... Lehetséges módszer a kiirtásukra a stone curse + heves kardozás, vagy golem alkalmazása, de mivel a kis aranyosnak 640-es élete tud lenni, elég sziszifuszi mesterség mind a kettõ. A másik két karakternek természetesen nincs különösebb gondja velük. 
A kistesóknak is van el-elvétve némi rezisztenciájuk, de nem vészes, szépen gyilkolászhatók mindennel.

Állatok, ami ennyire mélyen meglepõ, ettõl lefelé szinte már csak démonok találhatók a labirintusban. Eszerint karddal érdemesebb õket gyilkolni, mint buzogánnyal.

A nekifutás természetesen nagyon gyors, a leggyorsabb mozgás a Diablóban, a normál sebességük viszont nem túl nagy, simán meg lehet elõlük lépni.

A Katakombák alsó felében és a Barlang teljes hosszában elõfordulnak.

Képek, adatok róluk az LDD oldalán
 

Ezzel az oldallal kapcsolatos véleményedet, észrevételeidet nekem küldd: Des